Sånn har jeg også gjort et par ganger når jeg var moderatorDe knappene sitter nokså nært
Trodde også det var samme girknott som i 240. Har du bilde av den?
Sånn har jeg også gjort et par ganger når jeg var moderatorDe knappene sitter nokså nært
Trodde også det var samme girknott som i 240. Har du bilde av den?
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Fort gjort!![]()
De ser like ut, men girstanga er annerledes på toppen. Den er smalere. Holdt på leenge for å få reversløfteren til 240 M45 til å passe her. Får man kjøpt disse kulene nye enda? Har ikke sett noen på bruktmarkedet av de gamle som fortsatt har den hvite skriften.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
En litt forsinket vårshine er delvis på plass her på tunet. Fikk tatt fangerne med polytrol i dag, samt vingen. Tok også beltelåsene bakDet trengtes!
Nå er den klar for maaange nye mil i sommer
![]()
Ferdig:
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Haha, fyfaen det der trengtes xD
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
Ja, spesielt bak. Foran var det ikke så galt, og vingen var ikke så gal den heller. Tror det har mye å si fra hvor den stod parkert ute i Kristiansand. Da hadde den stort sett sol bakfra mesteparten av dagen. De gamle beltelåsene som er på denne blir sånn på alle gamle Volvoer med denne plasttypen.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Trodde da du tok vare på bilene dine?![]()
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Helt vanvittig som denne forfaller altså![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Skamme deg burde du :P
Bestilt nytt skilt foran i dag! Hentes på torsdag![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Får komme med en liten update her også da![]()
Skjer ikke så fryktelig mye for tiden... Bruker den til alt mulig, og den funker som den skal![]()
Så har jeg endelig fått montert det tidsriktige skiltet som jeg fikk for flere uker siden, som bare har ligget i en skuff i garasjen siden:
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Kan tenka meg at det er ein del som ser på denne bilen når du er ute og kjører med han? Det kan ikkje vera mange bilar av denne sorten som er so fine som denne, jaffall ikkje av dei som blir brukt til alt mulig sånn som denne.
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Hehe!Mange som glaner når jeg står i kø osv ja!
Jeg er veldig fornøyd med den! Rusler og går hit og dit, uansett vær og vind!
Eneste som nå har meldt sitt behov er to nye reimer. En til vannpumpa og en til dynamoen. Må få bestilt det opp en dag, for nå skriker den til vifta som ikke kan strammes.
Det som er synd er at disse er ganske tungvinne å bytte på disse bilene, selv om de sitter på samme sted som 200-serien. Grunnen til at de er vanskelige her er fordi panseret slår feil vei
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
So du har ei reim til vannpompa og ei til dynamoen?
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Skru av panseret?
Det stemmer bere ja. Men du hadde rett i at det er to reimer då![]()
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Jaja, er to reimerDet som er kjipt er at den ene er bittelitt slakkere enn den andre. De strammes jo kun med dynamoen, så får se hvor lenge de holder seg uten skriking. Hadde helt glemt hvor vanskelig det var for en person å stramme disse. Vanskelig å holde de i spenn og stramme samtidig
Fikk kilt en hammer mellom blikka og dynamoen, så da ble det greit
Null screaming foreløpig
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Dei brukar å verte forskjellig stramming på, fordi foringa på dynamoen har blitt skeiv med åra.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Den har nå vært stille til nå i alle fall, og det er jo et godt tegn!![]()
Møtte Mathiesen i helgen, nærmere bestemt i Fredrikstad! Måtte jo ta noen bilder, for det er jo sjeldent man ser to Televerksblå 340er sammen!Dårlige mobilbilder, men det får bare gå.
Som dere ser, så er det litt forskjell på disse. Mathiesen sin er en 80 mod, mens min er en 81. Han har B14 (Renaultmotoren og variomatic, mens jeg har B19 og M45) Han har også de korte fangerne og annet panser pga B14 motoren. Interiørmessig er de ganske like. Fikk lært endel om variomaticsystemet også. Fascinerende at når den står i P(ark) så står den egentlig i R(evers) bare med sperre.Elektrisk clutch er det også
![]()
Bare for å sammenlikne motorstørrelsene:
B19A:
B14 motorrommet: Se så mye mindre motor og alt er!![]()
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
morro![]()
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
ganske så mye bedre plass i motor rommet til b14 :P
1978 chrysler lebaron 360
1982 volvo 244 gle
men jeg legger til en link her,en kamerat viste meg siden,de selger omtrent ALT til 3serie volvoer fra egland denna sia,mulig du har sett den før
http://www.freewebstore.org/Classic-...5_1580904.aspx
1978 chrysler lebaron 360
1982 volvo 244 gle
Forskjellig panser på grunn av motorene? Er din høyere på midten, eller noe slikt?
Men forskjellige støtfangere har vel å gjøre med årsmodell?
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Stemmer det Lars. B19 motoren er mye større og høyere enn B14, derav annet panser. Jeg har "nye" typen fangere ja, på den gamle fronten. En "mini" facelift året før den virkelige faceliften kom.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958