Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 1923

Tråd: Datasprut tråden!!

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.653
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Aha Bare så att flyfaen fikk jo veldig fint forbruk på sin 740. Men wasted spark og afr på 16-17 er svaret??
    På normalt rolig landeveiskjøring på flate veier er høyt kompresjonsforhold meget gustig for forbruket.
    (En ren bruksbil i Danmark/Nederland kan med fordel ha tildels svært høyt kompresjonsforhold i jakten på minimalt forbruk. Det spiller liten rolle om det tenningsbanker hysterisk på full gass eller at tenningen er latterlig lav på full gass for å unngå tenningsbank. Hvis man er opptatt av forbruket så gir man ikke full gass uansett.)

    Lavt trykk i eksosmanifolden har også positiv innvirkning på forbruket da stemplet slipper å presse eksosen ut av sylinderen på vei mot ØD.
    flyfaen postet vel at han hadde over 12:1 i kompresjonsforhold, ett kompresjonstrykk på 14??? og ingen turbo som bremser eksosen.
    I tillegg har han en relativt stor coil som leverer gnist med lang brenntid. Dette er gunstig for forbruket.
    Videre valgte han uvanlig små dyser og i tillegg i moderne utgave. Dette gir en klart mye bedre forstøving enn det 558/968 dysene er i stand til.
    Jo bedre forstøving man får jo magrere blanding kan man kjøre uten at motoren fusker. Dette er positivt for forbruket.
    På toppen av det hele, etter at teoriene feilet stygt, flyttet han dysene fra innsugsmanifolden og til toppen slik som E-motorene har det.
    Dette er den optimale plasseringen i forhold til å oppnå lavt forbruk.
    Sist endret av Batland; 05/08/13 kl 16:08

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •