Har trua![]()
Har trua![]()
mange forskjellige pumper med forskjellig trykk og utvekslinghadde nok ikke brukt detta i racing vist bremsene blei dårligere :P
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Sålenge det ikke er KinaSportRacing, så.![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
pedal boksen min kommer fra competiton brakes kjøpt i englandså ikkke noe kina nei.ganske lik den som OBP har
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
takk og takk Tor24 ! synes det begynner og bli litt race preg over det hele nåvolvo 6`er ja sikkert moro det og men detta er jo liksom litt utprøvd og det liker jeg
for satser på mest mulig kjøring når alt blir klart
![]()
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Ja det har du jo rett i, men i det siste har jeg fikla litt med hvitmotorene og syntes de har et meget bra potensiale bare de får noen skikkelige foringer så er nok det skuddsikre motorer også![]()
Fikser det meste til Volvo
242 Rallycross bil
75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt
har nettopp vært og hentet meg innovate LC-1 breibåndslambda så får vell prøve og få kobla litt i kveld.kan være greit og kunne følge med på lambda når jeg skal prøve kjøre litt pent![]()
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Bilder av motorfestene dine?
Baksump på denne, måtte du tilpasse bunnpanna noe? Satt inn ny oljepumpe håper jeg? Med borra opp retur?
Blir gromt når du får alt oppe å gå
Sent from my iPhone using Tapatalk
jeg kjører vi-pec v44 ja
trur det skal ligge bilder av motorfesta et sted her
kjører midt sump fra supra ja måtte modde traversen for og få i motoren.
har ikke gjort noe med olje pumpamå man det? veit dem har en oppgradert en på titan men tenkte og bytte til den seinere
![]()
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Okeinei bare pratet med en 2jz mann her om dagen som sa pumpene fra titan var så og si samme som org, bare større retur. Så han hadde borret opp returen på sin. Hadde ras på forrige motor pga oljepumpa
hmm trur ikke detta er noe kjent feil som mange har slitt med .. så prøver nok sånn det er nå før vinteren bare for og få testa det så får jeg heller gjøre sånne ting til vinteren igjenblir jo toss alt husmor trimm på denna i forhold til mange andre 2jz som går år etter år
![]()
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Det er kanskje den mest kjente feilen med hele 2JZ faktisk... med kald motor og bla. feks. 15W60 race olje osv har det skjedd at returen ikke tar nok unna, trykket passerer 8-bar-og-vel-så-det og simmeringen frammom pumpa skytes ut og du mister all olja som i tilleg smører reg reim godt :/
Annen kjent feil er banking på syl 6 men det er fordi "monkey se monkey do" og kopierer "epic-fail" plenum til forrige dude som hadde banking på syl. 6![]()
Plenum ala trekanta, som skyter all lufta rett i bakerste sylinder du mener, flyfaen?
Jeg fikk tipset fra en som har supra med erfaring og har rast motor pga det. Olja var varm når det skjedde.
Og motorbyggeren som jeg er å mapper hos har bred erfaring med 2jz, bygd motorene i flere kjente biler, han snakket også om det
Men, dette er ikke på hustrim motorer, så kan godt være det går! Har sikkert mye med åssen olje du kjører på.
Vet også om andre som ikke har gjort det og kjørt lenge uten problem, da ingen av de som har over 600hk i motoren da. Var bare ett tips Marius
Jeg skal hvertfall gjør det med min motor når den tid kommer, better safe then sorry. Stå på videre, digger bilen
hmm aldri hørt om detta før jeg men glad for alle tipsnoe og tenke på i vinter det. gidder ikke og begynne med det nå! vill prøve den snart :P hehe
på titan sine sider står det at den oppgraderte pumpa er for high power output.og jeg skal vell ikke helt dit enda :P hehe blir fornøyd med 5-600 på hjul jegtrur jeg skal få spola litt innerhjul da
veit ikke om jeg rekker gatebil men skal gjøre et forsøkhar lyst til og få testet den litt pent langs veien før jeg bestiller bremsing så jeg veit at alt virker og er tett
![]()
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
da er det bremser og clutch på volyotaenhar også fått koblet opp det meste av el på bilen i kveld.. det som står igjen på bredbåndslambda er og kalibrere den
var også og fikk kjøpt 1,6 meter med sykkel wire i dag så får vell prøve og lage litt gasswire en kveld...
VELDIG KLAR FOR PRØVE KJØRING NÅ!!!!!!![]()
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com