Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  173
Side 41 av 49 FørstFørst ... 31 39 40 41 42 43 ... SisteSiste
Viser resultater 1.001 til 1.025 av 1201

Tråd: Skogen Performance 242`n 2JZ-GTE 542hk og 690nm1,4bar på hjul :)

  1. #1001
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Har trua

  2. #1002
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    mange forskjellige pumper med forskjellig trykk og utveksling hadde nok ikke brukt detta i racing vist bremsene blei dårligere :P
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  3. #1003
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sålenge det ikke er KinaSportRacing, så.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  4. #1004
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    pedal boksen min kommer fra competiton brakes kjøpt i england så ikkke noe kina nei.ganske lik den som OBP har
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  5. Takk Joakim-G_R takket for denne posten
  6. #1005
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Moseby Racing Vis post
    mange forskjellige pumper med forskjellig trykk og utveksling hadde nok ikke brukt detta i racing vist bremsene blei dårligere :P
    jupp AP mastersylindra som jeg skal bruke til brekket kommer med alt mellom 1/2" til 15/16" stempel, alt ette hva man vil ha
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  7. #1006
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gull pilen Vis post
    riktig.. har bare hørt om noen som har kjørt pedal boks og for dem ble det for tungt å stoppe så de bygget om til bremsekraft forsterker igjen...
    De som har gjort det bør nok kanskje vurdere å ta noen timer på et helsestudio. Finnes mange fine apparater der som styrker musklene i beina
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  8. Takk Moseby Racing, 242Nasjonal takket for denne posten
  9. #1007
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Moseby Racing Vis post
    kommer en liten bilde oppdate på ting som er gjort i det siste er ikke mye igjen nå gitt. håper på litt road mapping i løpet av ei uke eller to




    Får ståpels av motorn du har gjort i stand her, men skulle vel ønske det var en volvo 6er da
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  10. #1008
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    takk og takk Tor24 ! synes det begynner og bli litt race preg over det hele nå volvo 6`er ja sikkert moro det og men detta er jo liksom litt utprøvd og det liker jeg for satser på mest mulig kjøring når alt blir klart
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  11. #1009
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Ja det har du jo rett i, men i det siste har jeg fikla litt med hvitmotorene og syntes de har et meget bra potensiale bare de får noen skikkelige foringer så er nok det skuddsikre motorer også
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  12. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  13. #1010
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Ja det har du jo rett i, men i det siste har jeg fikla litt med hvitmotorene og syntes de har et meget bra potensiale bare de får noen skikkelige foringer så er nok det skuddsikre motorer også
    Jupp, bare spør Steffen82 Hans har vel gått i 4-5 år nå med over 600hk på hjula. Eneste problemet han har hatt var at det gikk hull i bånnpanna en gang han for ut av banen på ACR, men det var neppe motoren sin feil
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  14. #1011
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    har nettopp vært og hentet meg innovate LC-1 breibåndslambda så får vell prøve og få kobla litt i kveld.kan være greit og kunne følge med på lambda når jeg skal prøve kjøre litt pent
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  15. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  16. #1012
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Moseby Racing Vis post
    har nettopp vært og hentet meg innovate LC-1 breibåndslambda så får vell prøve og få kobla litt i kveld.kan være greit og kunne følge med på lambda når jeg skal prøve kjøre litt pent
    åsse nsprut kjører du? eller er det justert original
    ECU
    ?
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  17. #1013
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. feb. 2010
    Sted
    nes, akershus
    Innlegg
    509
    Antall takk

    Standard

    vipec

  18. #1014
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Bilder av motorfestene dine?
    Baksump på denne, måtte du tilpasse bunnpanna noe? Satt inn ny oljepumpe håper jeg? Med borra opp retur?

    Blir gromt når du får alt oppe å gå


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  19. #1015
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    jeg kjører vi-pec v44 ja


    trur det skal ligge bilder av motorfesta et sted her
    kjører midt sump fra supra ja måtte modde traversen for og få i motoren.
    har ikke gjort noe med olje pumpa må man det? veit dem har en oppgradert en på titan men tenkte og bytte til den seinere
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  20. #1016
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Okei nei bare pratet med en 2jz mann her om dagen som sa pumpene fra titan var så og si samme som org, bare større retur. Så han hadde borret opp returen på sin. Hadde ras på forrige motor pga oljepumpa


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  21. #1017
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    hmm trur ikke detta er noe kjent feil som mange har slitt med .. så prøver nok sånn det er nå før vinteren bare for og få testa det så får jeg heller gjøre sånne ting til vinteren igjen blir jo toss alt husmor trimm på denna i forhold til mange andre 2jz som går år etter år
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  22. #1018
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Moseby Racing Vis post
    hmm trur ikke detta er noe kjent feil som mange har slitt med .. så prøver nok sånn det er nå før vinteren bare for og få testa det så får jeg heller gjøre sånne ting til vinteren igjen blir jo toss alt husmor trimm på denna i forhold til mange andre 2jz som går år etter år
    Det er kanskje den mest kjente feilen med hele 2JZ faktisk... med kald motor og bla. feks. 15W60 race olje osv har det skjedd at returen ikke tar nok unna, trykket passerer 8-bar-og-vel-så-det og simmeringen frammom pumpa skytes ut og du mister all olja som i tilleg smører reg reim godt :/

    Annen kjent feil er banking på syl 6 men det er fordi "monkey se monkey do" og kopierer "epic-fail" plenum til forrige dude som hadde banking på syl. 6
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  23. #1019
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Plenum ala trekanta, som skyter all lufta rett i bakerste sylinder du mener, flyfaen?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  24. #1020
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Det er kanskje den mest kjente feilen med hele 2JZ faktisk... med kald motor og bla. feks. 15W60 race olje osv har det skjedd at returen ikke tar nok unna, trykket passerer 8-bar-og-vel-så-det og simmeringen frammom pumpa skytes ut og du mister all olja som i tilleg smører reg reim godt :/

    Annen kjent feil er banking på syl 6 men det er fordi "monkey se monkey do" og kopierer "epic-fail" plenum til forrige dude som hadde banking på syl. 6
    Dette har eg aldri høyrt om, men er nok fordi dei fleste eg kjenner har vet nok til å køyra olja varm slik att han er fin og flytande før dei drar ting ut på turtal;-)

    Ser svært bra ut detta. Håpar du blir klar til Gatebil slek att me blir to 242 er med 2JZ;-)

  25. #1021
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Plenum ala trekanta, som skyter all lufta rett i bakerste sylinder du mener, flyfaen?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Noe slikt ja
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  26. #1022
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av anders_jacobsen Vis post
    Dette har eg aldri høyrt om, men er nok fordi dei fleste eg kjenner har vet nok til å køyra olja varm slik att han er fin og flytande før dei drar ting ut på turtal;-)

    Ser svært bra ut detta. Håpar du blir klar til Gatebil slek att me blir to 242 er med 2JZ;-)
    Spør Frederic Aasbø... han varmer opp bilen før kjøring han... de fleste får det faktisk ved full pupp, d aer det flødemengden og ikke viskositeten...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  27. #1023
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Jeg fikk tipset fra en som har supra med erfaring og har rast motor pga det. Olja var varm når det skjedde.
    Og motorbyggeren som jeg er å mapper hos har bred erfaring med 2jz, bygd motorene i flere kjente biler, han snakket også om det

    Men, dette er ikke på hustrim motorer, så kan godt være det går! Har sikkert mye med åssen olje du kjører på.
    Vet også om andre som ikke har gjort det og kjørt lenge uten problem, da ingen av de som har over 600hk i motoren da. Var bare ett tips Marius
    Jeg skal hvertfall gjør det med min motor når den tid kommer, better safe then sorry. Stå på videre, digger bilen


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  28. #1024
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    hmm aldri hørt om detta før jeg men glad for alle tips noe og tenke på i vinter det. gidder ikke og begynne med det nå! vill prøve den snart :P hehe
    på titan sine sider står det at den oppgraderte pumpa er for high power output.og jeg skal vell ikke helt dit enda :P hehe blir fornøyd med 5-600 på hjul jeg trur jeg skal få spola litt innerhjul da

    veit ikke om jeg rekker gatebil men skal gjøre et forsøk har lyst til og få testet den litt pent langs veien før jeg bestiller bremsing så jeg veit at alt virker og er tett
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  29. #1025
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    da er det bremser og clutch på volyotaen har også fått koblet opp det meste av el på bilen i kveld.. det som står igjen på bredbåndslambda er og kalibrere den
    var også og fikk kjøpt 1,6 meter med sykkel wire i dag så får vell prøve og lage litt gasswire en kveld...


    VELDIG KLAR FOR PRØVE KJØRING NÅ!!!!!!
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

Side 41 av 49 FørstFørst ... 31 39 40 41 42 43 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •