Bra du fant en løsning Det bruker lønne seg å ha færrest mulig koblinger på kommunikkasjon ja. Men om du bruker adapter av normal størrelse så kan det være større fare for å ødelegge det når du har det plugget rett i usb porten. Har selv knekt ett adapter ved ett uhell under mapping. For å unngå problemer bør man uansett være forsiktig med kablene. I tillegg til det adaptret jeg knekte så har jeg faktisk slitt ut ett eller to adaptre til, der usb delen blir slitt og får dårlig kontakt med de problemer som følger med.
Sitat Opprinnelig postet av oar83 Vis post
Glad for at eg gjekk for Sm4, det er jo meir eller mindre Plug and Play, virka ioverkant omstendelig med MS.
Tror nok du misforstår litt her. Dette er ikke problem med selve datasprutet, men kommunikkasjonsproblem som oftest kommer når man bruker usb/com adaptre.
Det er en hel rekke vanlige feil med dette, og man kan få lignende feil med alle sprut som bruker com/rs232 kommunikkasjon. De fleste sprut bruker fortsatt det til tross for at moderne laptoper ikke bruker ha comport.
Med sprut som har gode nok sikkerhetsprotokoller for kommunikkasjon så går det ikke værre enn at man mister kontakt med datasprutet og får opp en feilmelding. Men det er irriterende nok.