Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  584
Side 85 av 115 FørstFørst ... 35 75 83 84 85 86 87 95 ... SisteSiste
Viser resultater 2.101 til 2.125 av 2863

Tråd: Frigstad Racing's Volyota "762"JZ

  1. #2101
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    kan nok henne jeg kommer bortom en tur vist du ikke er for opptatt med andre ting
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  2. #2102
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Må bare legge ut det flotte sitatet fra deg Pål, når vi møtte deg på Gatebil nå i helgen:

    Vi spurte hvorfor han ble tauet, og svaret lød:

    "Bilen begynte å brænne, men æ fikk testa brannslukningsapparatet, og det funka! "
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  3. Takk C.Erstad, AleksanderK, Frigstad Racing, Mathisen takket for denne posten
  4. #2103
    Registrerte brukere Tveite Performance sin avatar
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    1.388
    Antall takk

    Standard

    hadde du montert apperatet du kjøpte når eg snakka med deg?
    Volvo 740 2JZ GTE-VVTI

    Takk Til:

    Bcb og L-m-r

  5. #2104
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Gran, Oppland.
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    Det var synd, satt å gleda meg som en liten drittunge også kom rescue bilen.. Hva skjedde egentlig?

  6. #2105
    Registrerte brukere christoffera sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    982
    Antall takk

    Standard

    Hørte det var trykkplata som kvelda? 2 ganger? skjer med det?
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 90' x
    - 240 GL 86'

  7. #2106
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. des. 2010
    Sted
    Hjemme
    Innlegg
    77
    Antall takk

    Standard

    Møtte frigstad på vaskeplassen jeg og på gatebil Rååå bil og så litt av han på banen.
    Fyyy så rå lyd!

    - Volvo 744 Turbo 1986
    - BMW E30 M3 1987 <3

  8. #2107
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Hvordan går det med denna karen og bilen ?

    Finner du ut noe om hvorfor den slurer?
    Og det viktigste av alle spørsmål i dag Kommer du på treffet til helga?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  9. #2108
    Registrerte brukere emilhetty sin avatar
    Medlem siden
    19. jan. 2010
    Sted
    Vestfossen, Buskerud
    Innlegg
    200
    Antall takk

    Standard

    Hvilken utveksling har sellholm tannstanga de? Og vet du hva som er orginalt?

  10. #2109
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Jaja skjedd litt her i det siste men har ikke fått oppdatert noe på forumet, men her er en liten update:

    Gatebil Rudskogen, ja bilen begynte å brenne, ja grenrøret sprakk, ja, svinghjul, clutch og trykkplate kvelda.

    Først, noen bilder:

    Forstillingskontroll og bilder under





















    Måtte tappe ut luft av bakdekka, spraye dekk med klister, stroppe bilen ekstra fast nedover, fylle bagasjerommet med sandsekker, og sitte to mann baki der for å få grep på hjula i benken





    365HK/522NM i motor. 308HK på hjul. 1,3 Bar ladd. Maks ladetrykk på 3300 rpm.



    Venter på å komme inn på Rudskogen Torsdag morgen

















    Rep av grenrør som sprakk, måtte kappe det opp litt for å få sveist det rundt hele.





    Ned med girkassa for å bytte trykkplate.

    __________________________________________________ ________________________________________

    Det som skjedde på Rudskogen:

    Kjøpte meg sparco skumapparat og monterte i bilen torsdag kveld.
    Kjørte på banen kl 0800 på fredag morgen.
    Understell og motor funker knall. Men kjente at den slurte litt på clutchen i fjerde gir ved full gass av og til.
    Fortsatte å kjøre, så røk reima til vannpumpa og vannet kokte, vannslangen ut fra vannpumpa var litt smeltet nå etter 3 år så den sprakk.
    Når vi stoppa og det røk fra motor rom så jeg til slutt at det var en flamme i grenrøret, så fikk tømt apparatet og slukket brannen.
    Var eksosbandasjen som hadde tatt fyr.

    Fikset vannslangen med deler fra stian sørlie. Ny reim fra mekonomen. Fikset noen smelta ledninger.
    Tok ned girkassa. Dro til Pedersens Racing å henta ny trykkplate, montert alt igjen.
    Starta opp, oppdaget sprekk i grenrør, tok av grenrør og sveiste det, montert igjen.
    Prøvekjørte to runder stille og rolig, alt var ok. Så putta jeg fjerde giret og alt slurte igjen.
    Da var det kroken på døra. Tok ut girkassa når jeg kom hjem igjen, ser jo at både svinghjul, clutch og trykkplate er ødelagt, så trenger alt nytt.

    Bilder:











    Deler til bensinsystemet









    Trykkplate 1, blå som faen, 3 år gammel.
    Trykkplate 2, knekt i fire biter, 20 min gammel.



    Slitasje på den NYE clutchen







    Se på det svinghjulet... Tydelige slite spor innover, lamell har spist seg innover i svinghjulet. Sprekker.



    Nye hockey puck motorfester da de gamle kvelda







    Bilde fra Gatebil:





    For de som har Facebook, gå inn og lik Frigstad Racing siden min

    Noen som har tips til nytt svinghjul, clutch og trykkplate?

  11. #2110
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    282
    Antall takk

    Standard

    Hei så stygt ut det med cluthsjen.
    Må denne lammelen du har shimses ut?

    Det måtte min som jeg kjøpte på pedersen til getrag kasse.

    Meget rå bil du har.

  12. #2111
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Må bare legge ut det flotte sitatet fra deg Pål, når vi møtte deg på Gatebil nå i helgen:

    Vi spurte hvorfor han ble tauet, og svaret lød:

    "Bilen begynte å brænne, men æ fikk testa brannslukningsapparatet, og det funka! "
    Sitat Opprinnelig postet av Tveite Performance Vis post
    hadde du montert apperatet du kjøpte når eg snakka med deg?
    Jepp og det apparatet funka bra det haha

    Kjøpte apparatet torsdag kveld, når jeg traff deg steffen, og fredag morgen stod jeg i angsten og slukka brann

  13. #2112
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    Hei så stygt ut det med cluthsjen.
    Må denne lammelen du har shimses ut?

    Det måtte min som jeg kjøpte på pedersen til getrag kasse.

    Meget rå bil du har.
    0,8mm ja

    Takk!

  14. #2113
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av emilhetty Vis post
    Hvilken utveksling har sellholm tannstanga de? Og vet du hva som er orginalt?
    Orginalt er det 3,5 runde på rattet lock to lock.
    Nå har jeg rett under 2 runder på rattet lock to lock.

    Har den korteste av sellholm styringene (drifting)

  15. #2114
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Godt det kom en oppdatering nå, begynte å bli nervøs for at du hadde lagt alt på hylla =)

    Synd med problemene, men sånn er det vel gjerne i starten etter såpass med ombygging !! Ser ut som du må til med noe kraftigere clutchpakke ja... Er ikke trykkplata di som er for slapp ?

    Bakaksel ga meg tilbud på en pakke som skulle tåle 800nm, 6pucka sinter bl.a. Hva med å kontakte dem, kanskje de har et bra oppsett til deg

    Kjører ikke du med Ajden grenrør ? Litt merkelig at det skal sprekke på den måten, eller ?
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  16. #2115
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av daain83 Vis post
    Godt det kom en oppdatering nå, begynte å bli nervøs for at du hadde lagt alt på hylla =)

    Synd med problemene, men sånn er det vel gjerne i starten etter såpass med ombygging !! Ser ut som du må til med noe kraftigere clutchpakke ja... Er ikke trykkplata di som er for slapp ?

    Bakaksel ga meg tilbud på en pakke som skulle tåle 800nm, 6pucka sinter bl.a. Hva med å kontakte dem, kanskje de har et bra oppsett til deg

    Kjører ikke du med Ajden grenrør ? Litt merkelig at det skal sprekke på den måten, eller ?
    Nei nei har ikke gitt opp
    I vinter skal bilen ombygges etter bilsport håndboka og skal få lisens!

    Jo, men Zeeker her på forumet har mer effekt enn meg, og for han funker det.
    Trykkplata skal jo holde til denne effekten.
    Er nok svinghjulet mitt som har fucka det opp, det er veldig slitt.
    Pucke clutcher er veldig avhengig at det er helt plant for å fungere, hvis ikke slurer de.
    Og det er nok det at det har sluret og vibrert der når svinghjulet ikke er helt plant, at trykkplata til slutt har gitt seg.
    Første plata var jo helt blå, vært vaaaarmt der. Og clutchen ble så slitt med engang, kan se slitespor i svinghjulet etter lamellen.

    Enten stålsvinghjul og annen clutch og trykkplate. eller samme på nytt. Vet ikke, skal sjekke opp i priser osv.

    Ajden grenrør i svartstål jo. Sprakk i det ene røret, hele veien rundt, knakk rett av.
    Vet ikke, blir jo varmt som faen og har jo hatt grenrøret i 2 år nå.
    Skal ta det ut, lage avstiver mellom manifoldflensen og turboflens, plane det, og coate det. Også skal jeg lage ny oljeretur i rustfritt rør istedenfor slange.
    OG skal sveise ett alu rør inn på vannpumpa, få minst mulig slanger i kontakt med grenrøret.

    Skal sende en mail til bakaksel.se jeg !

  17. #2116
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Gudd gudd, høres ut som du har kontroll =)

    Glemte seff å nevne at vogna er bad ass, dritgrom !! Satser på å få med meg mer treff fra og med neste år, så da gleder jeg meg til å se denne live =)
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  18. #2117
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Mitt Ajdèn Grenrør sprekk også på Rudskogen men det var i 2011. Sendte det til Sverige og Ajdèn ordnet opp. Grenrøret mitt var ikke 2år så han fikset det mot at jeg betalte frakt

    Jeg har tilton lameller til deg Har egentlig komplett clutchpakke, men tenkte å bruke svinghjul å trykkplate selv
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  19. #2118
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    http://bakaxel.se/koppling/kopplings...-rodmotor.html

    Vurderer å handle dette kitet! Denne trykkplata er den grommeste til Sachs som tåler 600nm + 25% mer ved bruk av sinterlamell. Og det svinghjulet er jo gromt da, og det veier 7 kg

  20. #2119
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Samme svinghjul som jeg har det der, men jeg gikk for 2-platet tilton clutchpakke
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  21. #2120
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Har allerede fikset grenrøret

    Dette tåler 750nm og det holder for meg, har 522nm pr dags dato og blir ikke stort mere i denne motoren.

    Trenger ikke noe sinnsyke greier enda før en grom-motor skal nedi

  22. #2121
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Kjøper du tilton pakke kan du bruke det til 2JZ-GTE ved å bytte lameller som ikke er SÅ dyrt trykkplaten som koster for den kan takle over 1000nm
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  23. #2122
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Når jeg tar ut Volvo motoren selger jeg den komplett med girkasse, svinghjul, clutch, sprut og alt

    Så når jeg skal ha en annen motor oppi, skal jeg ha alt nytt uansett.

  24. #2123
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Når jeg tar ut Volvo motoren selger jeg den komplett med girkasse, svinghjul, clutch, sprut og alt

    Så når jeg skal ha en annen motor oppi, skal jeg ha alt nytt uansett.
    Høres bra ut, men også dyrt
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  25. #2124
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    Hei så stygt ut det med cluthsjen.
    Må denne lammelen du har shimses ut?

    Det måtte min som jeg kjøpte på pedersen til getrag kasse.

    Meget rå bil du har.
    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    0,8mm ja

    Takk!
    Er sintern din tykkere enn vanlig lamell?

    Jeg husker ikke hvor sinterlamellen min kommer fra (kjøpt på BCB, mulig KG) men min var bare så vidt var noen 10-deler tykkere enn vanlig turbolamell.
    Så jeg har ikke shimset trykkplata min noe ting.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  26. #2125
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Skal shimses 0,8mm. Er ikke tykkere, men den gir seg ikke som en vanlig lamell gjør. Jeg skal ha nytt svinghjul, ny lamell og ny grom trykkplate


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Side 85 av 115 FørstFørst ... 35 75 83 84 85 86 87 95 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •