Ja det vil nok krasje litt når du sier det. Får se åssen det blir! Blir kun dette og felger i den fargen.. Er bare plastidip, så er ikke værre enn å rive av![]()
Ja det vil nok krasje litt når du sier det. Får se åssen det blir! Blir kun dette og felger i den fargen.. Er bare plastidip, så er ikke værre enn å rive av![]()
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Girkasse er i hus, fra audi s4.
La den imot 960 huset for å sammenligne.
01E 6tr. Blir litt fast&furious preg på denne girkassa.... men men, da har jeg et cruisegirhehe.
Slanket den for sidebraketter å en adapter oppå kassa
Den går høyere, men den er møkktung så fant ikke på noe lurt aleine
Blir mindre kapping i tunellen en jeg hadde trudd. Litt dårlig bilde
Slang opp bakstillinga å hang opp diffen for å måle litt. Mellomakslingen blir hele 117+/-3cm lang
Så nå trur jeg torgeir gleder seg noe hinnsidis til å begyne på det prosjektet her, om han fortsatt vil![]()
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Sveisa senterdiff på den bare?
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Handla den istad, så nei.. Men skal gjøre det![]()
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Er ikke 6-trinns 01E verdt litt penger a? Hvor mye ga du for den?
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Er den alm gutta bruker for eks. Så di tåler en trøkkGa 3k for den av en god kamerat.
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Det måtte være billigVet du sluttutvekslinga på fremre diff a? Betyr vel kanskje ikke så mye for deg, men... Lurte litt på å skaffe sånn kasse til S2-en min etterhvert, men må vel ha samme utveksling som bakdiffen :P
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Det er billig ja. Aner ikke utvekslinga på diff framme :/ Trur det er en fordel for din del å ha lik utveksling framme og bak ja![]()
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Så det er derfor det var tåkelagt og lukta spraybox i hele verkstedet når jeg vaska bil :P
Skulle tru det ja. Men var nok heller en med gammal traktor som røykla hele lokalet![]()
Sist endret av Amundsen T5r; 27/07/13 kl 13:01
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Skal du ha 4wd nå eller? Hvis ikke kan det være lurt å nappe ut fremdiffen og dreva og akselen til den... de veier "litt"![]()
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Kassa veier mye ja. Er det så enkelt som å bare fjærne det?![]()
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Jeg har ikke plukka ned kassa til kompisen min enda, men har en stygg misstanke om at pinjongakselen går gjennom lay-shaftenAltså den bør gå ann å fjerne ettersom den er lagra opp inni layshaften, mene HELE kassa må dras frahverandre for å få den ut...
Edit: Misstanke bekreftet
BTW, disse og de 5. trinns ekvivalentene er fine å bruke som bakmontert kasse i delt bakaksling, ala det corvette har, med torque-tube å greier... slipper å belaste karossen med momentvekslinga mellom motor og sluttveksling, samt man får en helt rett mellomaksling i ett stykke. Porche 914? bruker en slik 5 trinnsFWDkasse bak![]()
Sist endret av Njål Nilssen; 27/07/13 kl 19:46
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
924/944/968 er nok det du tenker på.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
PorSche.
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Tenkte å bygge noe gromt ut av en 944 en gang i fremtia. syntes ikke de bilene er så gæli som ryktet sier og går faktisk an å få skikkelig tøffe med litt chop shop, også blir det nok ikke så mye Porsche igjen av understellet når jeg får herja litt der. Hmm volvo 6er oppi der Njål?
Fikser det meste til Volvo
242 Rallycross bil
75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt
Ja, OK Porsche har kanskje litt mere pålitelige biler enn resten av VAG, men skal sies jeg har mange venner som på liv og død skal kjøre VAG fordi det er pene biler... Jeg spyr bare jeg ser de... GJETT hvem som må fikse osv når de står der i veikanten midt i ødeby med nødblinken på pga. motorhavari, bærekuler som ryker, eksosanlegg som detter av osv... de aller fleste av dem er kliss original...
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Porsche, utanom Cayenne og kanskje også Panamera, er milehøgt over VAG-standard.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Han jeg kjøpte GT3-stolene av hadde logga 220 runder på Rudskogen i tre forskjellige Porscher som han hjulkjørte til banen, 40 runder + på Ringen hvor han hadde kjørt ned for egen maskin. Ingen hadde noen gang havarert. Den siste hadde 460hk så der måtte han bytte clutch, ellers var det bremseklosser det gikk i. Helt greit...
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..