Som du kanskje ser er S60 Pro egentlig ikke brukbart på noe annet enn en firesylindret motor, og forskjellen i pris opp til S80 Pro er veldig liten, spesielt med tanke på de ekstra funksjonene og støtten du får. Sekvensiell innsprøytning opp til 8 sylindre bl.a. Det var grunnen til at jeg returnerte mitt S60 Pro og gikk for neste modell iallefall.
Det finnes ikke noen guide på DTA sprut (vi skulle hatt det), men det finnes en stor datasprut tråd under avansert trimming kategorien, anbefaler deg å sjekke der og rette evt. spørsmål dit for best mulig hjelp.
Men det jeg kjøpte i tillegg til selve sprutet, var vanntemp- og lufttemp sensor, mapsensor (kun ekstern), kontaktene (tang som kan brukes til å terminere kontaktene kjøper du på biltema), og en EGT sonde med kontroller fra vems.hu. Bredbåndslambda hadde jeg fra før, du trenger en med egen kontroller, og kjøre et analogt signal inn på en ledig inngang. I tillegg har jeg kjøpt en elektronisk ladetrykksventil på ebay, det er den samme du finner på bl.a. VAG dieselmotorer.
Last ned dtaswin, og gå inn under "Engine configuration -> "sensor scaling", så får du en liten liste med forhåndsinnstilte sensorer du kan bruke, søk så på ebay etter numret og kjøp derifra, du kan spare noen kroner på det.
Jeg kommer til å tilpasse et ledningnett fra '93 240, det har noen ledige kontakter til bl.a. EGR og Pulsair som du kan bruke til lufttemp.sensor og ladetrykksventil, ellers bruker du svinghjulsgiveren du har fra før, og tilpasser en fordeler med hallgiver, klipp av tre av fire blader så har du kamsync til sekvensiell innsprøytning.
Lykke til.
Forresten, jeg flytter posten din inn i dataspruttråden, så slipper du å spørre på nytt.![]()