2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Nå skal ikke jeg si at den A-motoren var helt frisk, for den var tørst på vinterstid! Enda den stod med motorvarmer i oppvarmet garasje hver eneste dag. Vet ikke helt hva som feilet den, for den gikk som den skulle, til tross for det mandige forbruket. Var jeg heldig kom jeg 23 mil på en tank med småkjøring, mens på langkjøring derimot kunne jeg komme veldig langt. Merkelig bil det der..
Men synes ikke rundt/rett over literen med småkjøring på 340en er så galt
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Bør vel være helt OK på småkjøring med nesten hvilken som helst gammel bil.
Gamle Volvoer med A-motor er ofte svært tørste. Men den skal ikke behøve å være så ille hvis den er "frisk". Jeg har hørt hevdet at tilstanden på forgasseren kan være helt avgjørende i så måte.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Min gamle 245 78, gjekk på 0,9 - 1,0 på blanda køyring.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Tenker det er bortimot det optimale på en slik?
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Mine foreldre hadde for mange år siden en 83-modell 240, B21A. Bare en gang, på langtur, kom den under en liter pr mil, og det var 0,99...
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
I går fikk jeg nok! Planken skle, og jeg fikk bakluken i ryggen! Da bar det rett på nett for å finne et sted som solgte nye, og det gjorde jo Mekonomen! Både med og uten spoiler! Så da blir de hentet i morgen!
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Byr 10 kr inkl frakt!
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Må fyre opp med litt bilder her
Beviset på at bakluken står av seg selv:
Så fikk den en god shine i dag:
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
ikke mye som tyder at denne er fra 81 ser meget fin ut
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Hyggelig å høre Driver med litt pirkearbeid på den omdagen.
I går var det skiltene som fikk litt kjærleik. Det foran er jo ikke riktig. Men, inntil det nye kommer (skiltfabrikken har gått over til samme leverandør på råemner som Lator, bare at de tar 200,- mindre) så fikset jeg litt på det som allerede er der. Det var litt bøyd, med en bulk på Sen som dere kan se på bildet:
Så med litt retting, polering og farging ble det mye bedre:
Bak er det ganske greit, bortsett fra stygge limmerker etter oblatet:
Et dårlig etterbilde:
Skal få tatt girspaken litt en dag også!
Sist endret av Daniel V; 01/07/13 kl 19:45
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Mye som ligger i detaljene. Lurer fælt på hva jeg skal bruke for å få hvit skrift på girspaken igjen.
Driver også å dealer på eskenye Hellalykter (gule) til 240
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Får vel tak i ny girknott? Er vel samme som i 240?
Sendt fra min Note II
Ah, my bad. Trodde den var lik som den i gamle 240ene.
Det er litt forskjell :( Uansett så blir det vel vanskelig å få tak i en hvor ikke den hvite skriften er slitt bort? :(
Sist endret av Daniel V; 01/07/13 kl 21:02
Maskere og lakke pirkearb. Men det går, vis ikke bruk en bitteliten pensel..
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
Svarer du meg i mitt eget innlegg? Den var ny.
Gikk litt fort ser jeg, så trykket på rediger i stedet for quote
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Haha.