Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  61
Side 12 av 17 FørstFørst ... 2 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 276 til 300 av 407

Tråd: Daniel V: Volvo 343 DLS 81' Solgt!

  1. #276
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. sep. 2010
    Sted
    Stavanger, Norway, Norway
    Innlegg
    751
    Antall takk

    Standard Daniel V: Volvo 343 DLS 81' Overhalt forgasser!

    Skulle fått nye skilt på den :P
    Vel og merke tidsriktige skilt

    Flott bil nevertheless

  2. #277
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Skiltet bak er så tidsriktig som det kan få blitt, for det er originalt. Foran er det byttet, så det er feil ja. Må ordnes på etterhvert ja
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  3. #278
    Registrerte brukere Grøftekanten-Racing sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2012
    Sted
    minnesund
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard

    skjer det noe her da ?
    1978 chrysler lebaron 360

    1982 volvo 244 gle

  4. #279
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Nja, det skjer ikke så veldig mye her! Bilen bare virker og virker, og går billigere og billigere jo mer den blir brukt! Knipset noen bilder av den i ste:

    Her ser dere også bulken som er i bakluka, som kom i 2002:







    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  5. #280
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Skiltet bak er så tidsriktig som det kan få blitt, for det er originalt. Foran er det byttet, så det er feil ja. Må ordnes på etterhvert ja
    Så det er matt grått bak og reflekterende hvitt foran nå?
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  6. #281
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard Daniel V: Volvo 343 DLS 81' Overhalt forgasser!

    Stemmet det. Byttet engang på 90-tallet.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  7. #282
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Skiltet bak er så tidsriktig som det kan få blitt, for det er originalt. Foran er det byttet, så det er feil ja. Må ordnes på etterhvert ja
    skiltfrabrikken løser det problemet i bytte mot et par hundrelapper
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  8. #283
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Jepp, men tror det blir fra Lator. Opplevde at kvaliteten var bedre der kontra skiltfabrikken. En jeg gikk i klasse med bestilte fra skiltfabrikken, gamle aluskilter uten refleks, sånne som på denne, og der begynte det svarte å flasse veldig fort Det har enda ikke skjedd på Latorskiltene vi kjøpte til PVen
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  9. #284
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Det er det greit å huske på når det blir aktuelt å kjøpe seg "nygamle" skilt.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  10. #285
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Jepp, men tror det blir fra Lator. Opplevde at kvaliteten var bedre der kontra skiltfabrikken. En jeg gikk i klasse med bestilte fra skiltfabrikken, gamle aluskilter uten refleks, sånne som på denne, og der begynte det svarte å flasse veldig fort Det har enda ikke skjedd på Latorskiltene vi kjøpte til PVen
    hmh, er godt fornøyd med di jeg bestilte av dem ikke flasset noen plasser enda å dem er 2 år gamle nå men godt mulig lator sine er bedre, har ikke prøvd dem enda
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  11. #286
    Registrerte brukere Grøftekanten-Racing sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2012
    Sted
    minnesund
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard

    hvis du veit om ei sånn org bakvinge som du har som er til salgs så si ifra a skulle hatt sånn på 343'n min å
    1978 chrysler lebaron 360

    1982 volvo 244 gle

  12. #287
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Dårlig med det dessverre :( Har kun den som sitter på bilen nå, og den vil jeg gjerne ha selv!

    Skjer ikke så mye med denne fortiden. Bruker bare mindre og mindre bensin, jo mer den blir kjørt! Blir nok enda rimeligere nå når den får nye plugger, olje og litt annet småfiks Den trenger også ny termostat nå, fordi den gamle åpner for tidlig, så den bruker lang tid på å bli varm. Tempenmåleren rører liksom ikke på seg før etter 5 min kjøring, og sånn var det ikke før, men ny termostat fra Volvo fulgte med bilen, så det er bare å bytte den en dag jeg gidder nå

    Den har flott besøk på jobb i dag, av Olufs T-gule!

    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  13. #288
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Artig at reg nr på 850en slutter på 850. Dette blant flere eksempler tyder på at bilforhandlere kan ha et visst handlingsrom når det gjelder slike ting...
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  14. #289
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Artig at reg nr på 850en slutter på 850. Dette blant flere eksempler tyder på at bilforhandlere kan ha et visst handlingsrom når det gjelder slike ting...
    Forhandlere kan be om å få holdt av skilt med spesielle nummer, vi har gjort det flere ganger.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  15. #290
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Det har vært litt snakk om at biltilsynet (eller hva det nå heter) normalt "egentlig" ikke skal ha lov til å dele ut numre annet enn fortløpende. Men jeg oppfatter det som at forhandlere får tildelt en sekvens som skal forventes å holde en viss periode, og kan fordele til nybilkjøpere etter forgodtbefinnende innenfor den rekken de til enhver tid har til disposisjon. Kanskje en liten forhandler på et lite sted får en rekke på ti numre, og da er det ikke sikkert at det finnes noe interessant der... Men store forhandlere f eks i Oslo-området får sikkert flere hundre, kanskje over tusen? Da er det også gode muligheter for å dele ut "ønskenumre", med to eller tre nuller (eller 850) til slutt eller noe annet. Er dette rett forstått, eller er det mer?
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  16. #291
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Den diskusjonen hører uansett ikke hjemme i min prosjekttråd Denne bilen fikk skiltene sine for 32,5 år siden, så det er ikke så farlig
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  17. #292
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Nei, sant, vi skal ikke dra den saken langt her. Får heller finne/lage en annen tråd om det er noe særlig mer å si om det nå...

    Ellers var vi faktisk i en annen tråd nettopp innom den omstendighet at mange gamle biler med lite rust har FS-skilter. Der har vi din 343.
    Sist endret av larsverm; 18/06/13 kl 19:56
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  18. #293
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Nei, sant, vi skal ikke dra den saken langt her. Får heller finne/lage en annen tråd om det er noe særlig mer å si om det nå...

    Ellers var vi faktisk i en annen tråd nettopp innom den omstendighet at mange gamle biler med lite rust har FS-skilter. Der har vi din 343.
    I know For det var jeg som slang ut påstanden i Godbiter fra bilannonsesidene i går, for det var en flott gammel original 140 der med FS-skilter som var veldig bra for rust, og det må nok høre til Hedmark det, at det er lite salt der!

    Denne bilen tusler jo å går som bare det! Kjørt 10 000km med den siden jeg kjøpte den, og bortsett fra girkassebyttet etter 700km og radiatoren nå i vinter, så har denne bilen virkelig levert! Bruker bare mindre og mindre bensin jo mer jeg bruker den. Den hadde virkelig godt av å bli satt i daglig drift igjen nå på våren! Gått ned fra 1,5l på mila ved småkjøring til 1,03 nå ved forrige tanking
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  19. #294
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Mm, snill liten bil.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  20. #295
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Det skal vel vera mulig å få den til å bruka mykje mindre enn det viss alt er justert heilt rett og tenningsdelar og sånt er bra. Dei har heilt klart godt av å bli brukt ja, har merka det på 242en min og, den er mykje meir lettstarta i dei periodane han har vore i daglig bruk enn når han blir lite brukt.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  21. #296
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard Daniel V: Volvo 343 DLS 81'

    Husk på at nå er ikke småkjøring i Oslo det samme som småkjøring i Fusa Dette er med en times stillestående kø hjem hver eneste dag! Den gamle 240en min brukte nesten dobbelt så mye på samme strekning.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  22. #297
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Åja, so det er bykjøring ja, då er det ikkje so gale
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  23. #298
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Må være et meeget bra forbruk på den type kjøring

    Har Oluf fjerna emblemene?
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  24. #299
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Husk på at nå er ikke småkjøring i Oslo det samme som småkjøring i Fusa Dette er med en times stillestående kø hjem hver eneste dag! Den gamle 240en min brukte nesten dobbelt så mye på samme strekning.
    ~1,01 l/mil konsekvent på 240en min, med automat og ac
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  25. #300
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard Daniel V: Volvo 343 DLS 81'

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    ~1,01 l/mil konsekvent på 240en min, med automat og ac
    Men du har innsprut Jeg har bare hatt forgassermotorer
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

Side 12 av 17 FørstFørst ... 2 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Daniel V: Volvo S80 -99 - Solgt!
    By Daniel V in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 930
    Siste post: 15/01/16, 00:42
  2. Daniel V: Volvo V70N 07! Solgt.
    By Daniel V in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 104
    Siste post: 26/06/14, 20:17
  3. Flytende pakning på lokk til diff 343 DLS 81'
    By Daniel V in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 5
    Siste post: 01/08/12, 23:40

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •