Skulle fått nye skilt på den :P
Vel og merke tidsriktige skilt
Flott bil nevertheless
Skulle fått nye skilt på den :P
Vel og merke tidsriktige skilt
Flott bil nevertheless
Skiltet bak er så tidsriktig som det kan få blitt, for det er originalt.Foran er det byttet, så det er feil ja. Må ordnes på etterhvert ja
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
skjer det noe her da ?![]()
1978 chrysler lebaron 360
1982 volvo 244 gle
Stemmet det. Byttet engang på 90-tallet.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Jepp, men tror det blir fra Lator.Opplevde at kvaliteten var bedre der kontra skiltfabrikken. En jeg gikk i klasse med bestilte fra skiltfabrikken, gamle aluskilter uten refleks, sånne som på denne, og der begynte det svarte å flasse veldig fort
Det har enda ikke skjedd på Latorskiltene vi kjøpte til PVen
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Det er det greit å huske på når det blir aktuelt å kjøpe seg "nygamle" skilt.![]()
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
hvis du veit om ei sånn org bakvinge som du har som er til salgs så si ifra askulle hatt sånn på 343'n min å
![]()
1978 chrysler lebaron 360
1982 volvo 244 gle
Dårlig med det dessverre :( Har kun den som sitter på bilen nå, og den vil jeg gjerne ha selv!![]()
Skjer ikke så mye med denne fortiden. Bruker bare mindre og mindre bensin, jo mer den blir kjørt!Blir nok enda rimeligere nå når den får nye plugger, olje og litt annet småfiks
Den trenger også ny termostat nå, fordi den gamle åpner for tidlig, så den bruker lang tid på å bli varm. Tempenmåleren rører liksom ikke på seg før etter 5 min kjøring, og sånn var det ikke før, men ny termostat fra Volvo fulgte med bilen, så det er bare å bytte den en dag jeg gidder nå
![]()
Den har flott besøk på jobb i dag, av Olufs T-gule!![]()
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Artig at reg nr på 850en slutter på 850.Dette blant flere eksempler tyder på at bilforhandlere kan ha et visst handlingsrom når det gjelder slike ting...
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Det har vært litt snakk om at biltilsynet (eller hva det nå heter) normalt "egentlig" ikke skal ha lov til å dele ut numre annet enn fortløpende. Men jeg oppfatter det som at forhandlere får tildelt en sekvens som skal forventes å holde en viss periode, og kan fordele til nybilkjøpere etter forgodtbefinnende innenfor den rekken de til enhver tid har til disposisjon. Kanskje en liten forhandler på et lite sted får en rekke på ti numre, og da er det ikke sikkert at det finnes noe interessant der... Men store forhandlere f eks i Oslo-området får sikkert flere hundre, kanskje over tusen? Da er det også gode muligheter for å dele ut "ønskenumre", med to eller tre nuller (eller 850) til slutt eller noe annet. Er dette rett forstått, eller er det mer?
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Den diskusjonen hører uansett ikke hjemme i min prosjekttrådDenne bilen fikk skiltene sine for 32,5 år siden, så det er ikke så farlig
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Nei, sant, vi skal ikke dra den saken langt her.Får heller finne/lage en annen tråd om det er noe særlig mer å si om det nå...
Ellers var vi faktisk i en annen tråd nettopp innom den omstendighet at mange gamle biler med lite rust har FS-skilter. Der har vi din 343.![]()
Sist endret av larsverm; 18/06/13 kl 19:56
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
I knowFor det var jeg som slang ut påstanden i Godbiter fra bilannonsesidene i går, for det var en flott gammel original 140 der med FS-skilter som var veldig bra for rust, og det må nok høre til Hedmark det, at det er lite salt der!
![]()
Denne bilen tusler jo å går som bare det! Kjørt 10 000km med den siden jeg kjøpte den, og bortsett fra girkassebyttet etter 700km og radiatoren nå i vinter, så har denne bilen virkelig levert! Bruker bare mindre og mindre bensin jo mer jeg bruker den. Den hadde virkelig godt av å bli satt i daglig drift igjen nå på våren!Gått ned fra 1,5l på mila ved småkjøring til 1,03 nå ved forrige tanking
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Mm, snill liten bil.![]()
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Det skal vel vera mulig å få den til å bruka mykje mindre enn det viss alt er justert heilt rett og tenningsdelar og sånt er bra. Dei har heilt klart godt av å bli brukt ja, har merka det på 242en min og, den er mykje meir lettstarta i dei periodane han har vore i daglig bruk enn når han blir lite brukt.
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Husk på at nå er ikke småkjøring i Oslo det samme som småkjøring i FusaDette er med en times stillestående kø hjem hver eneste dag! Den gamle 240en min brukte nesten dobbelt så mye på samme strekning.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Åja, so det er bykjøring ja, då er det ikkje so gale![]()
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Må være et meeget bra forbruk på den type kjøring
Har Oluf fjerna emblemene?![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L