Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  31
Side 17 av 23 FørstFørst ... 7 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 425 av 562

Tråd: Berg Performance: Volvo 245 "Storfalevogna" | Oppgatering etter Høsttreff 2016 !

  1. #401
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    Da gjenger du opp originalrøret som er tredd ned i spindelen isteden (53mm utvendig (forutsatt at 2,25" er innvendig diameter på fjærene))
    Mulig det er mine egenskaper på dreiebenken som setter en stopper her.. Har ikke fiklet så mye med gjenging der enda, men livet er til for å lære! Mangler emne til muttra da, så kan jo skylde på det inntil videre ! Fjærbeinet er 53.4 med lakk mener jeg å huske, og innerdiameter på fjærene er 2.25"

    Skal montere coiloverene bak i morgen om ting går etter planen ! Blir vel faktisk ca lesjøfors senk med brakettene jeg har laget nå.. Blir montert ombygde bærebruer bak for å senke skuta når det blir aktuelt men bare braketter bolt-on i originalhulla til å starte med pga litt tidsklemme..

  2. #402
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Mulig det er mine egenskaper på dreiebenken som setter en stopper her.. Har ikke fiklet så mye med gjenging der enda, men livet er til for å lære! Mangler emne til muttra da, så kan jo skylde på det inntil videre ! Fjærbeinet er 53.4 med lakk mener jeg å huske, og innerdiameter på fjærene er 2.25"

    Skal montere coiloverene bak i morgen om ting går etter planen ! Blir vel faktisk ca lesjøfors senk med brakettene jeg har laget nå.. Blir montert ombygde bærebruer bak for å senke skuta når det blir aktuelt men bare braketter bolt-on i originalhulla til å starte med pga litt tidsklemme..
    Er det ikke det man har nærmeste yrkesskole til da ? :P

    Mine var også ca 53,4 med tectyl/lakk, la de barer over natta i ren avfetting og da de var rene og pene målte jeg de til 53mm :P

    Nice, hvilke coilovere er du skal ha bak da ?
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  3. #403
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Skal høre med dem !

    Er AVO coilovere, trodde jeg hadde lagt ut bilde her men den gang ei.. Disse er dobbelt justerbare, Dvs justerbare i bump og rebound og fra helt sykkelpumpe til å presse alt man klarer i 1 min for å få den sammen 1 cm.. Disse kombinert med fjører som er ca tre gang stivere enn originalt bør gjøre at vogna flater litt mere ut enn før håper jeg ! Har også 25mm stabstag bak, så den blir nok stiv på bakparten !


  4. #404
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Skal høre med dem !

    Er AVO coilovere, trodde jeg hadde lagt ut bilde her men den gang ei.. Disse er dobbelt justerbare, Dvs justerbare i bump og rebound og fra helt sykkelpumpe til å presse alt man klarer i 1 min for å få den sammen 1 cm.. Disse kombinert med fjører som er ca tre gang stivere enn originalt bør gjøre at vogna flater litt mere ut enn før håper jeg ! Har også 25mm stabstag bak, så den blir nok stiv på bakparten !

    Vet du fjærkonstanten din foran og bak?
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  5. #405
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    Vet du fjærkonstanten din foran og bak?
    Tenkte jeg skulle prøve med 650lbs i front og 400 bak i første omgang.. Ca 115kg per cm i front og 75 bak om jeg ikke husker feil..

    Har litt info fra Gruppe-A bilene, så er mulig det blir deres fjæroppsett på den nye banebilen..

  6. #406
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Tenkte jeg skulle prøve med 650lbs i front og 400 bak i første omgang.. Ca 115kg per cm i front og 75 bak om jeg ikke husker feil..

    Har litt info fra Gruppe-A bilene, så er mulig det blir deres fjæroppsett på den nye banebilen..
    Bare husk på at du bygger litt fetere motor nå og da trenger du mere feste i bakken.
    Jeg opplevde med liten 13c så hadde jeg greit feste med 2 krengestag bak og fikk sladda helt greit.
    Med bandit-snurra og tilbehør fikk så mye mere fart på bakhjula at jeg rett og slett sklei ut i de samme svinga. Så der måtte ta vekk det ene staget for å få mere festet. Evt kjøre enda saktere, men det er jo ikke noe gøy.
    Da dro bilen seg fint igjennom svinga
    Men det er vel derfor vi tester og finner ut hvilke oppsett som fungerer til det vi skal bruke bilen til.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  7. #407
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Bare husk på at du bygger litt fetere motor nå og da trenger du mere feste i bakken.
    Jeg opplevde med liten 13c så hadde jeg greit feste med 2 krengestag bak og fikk sladda helt greit.
    Med bandit-snurra og tilbehør fikk så mye mere fart på bakhjula at jeg rett og slett sklei ut i de samme svinga. Så der måtte ta vekk det ene staget for å få mere festet. Evt kjøre enda saktere, men det er jo ikke noe gøy.
    Da dro bilen seg fint igjennom svinga
    Men det er vel derfor vi tester og finner ut hvilke oppsett som fungerer til det vi skal bruke bilen til.
    Har ikke så sinnsykt mye fetere motor enn i fjor, kun turbo og grenrør som er forskjellen Kommer selvfølgelig ett par hester av litt bedre turbovalg og grenrør men noe sinnsyk forskjell blir det vel ikke.. Fungerte helt greit i fjor da, og har allerede for lite utslag på forstillinga så vi får se litt hvordan oppsettet blir

    Noen bilder fra dagen strabasiøse oppdrag ! Først brakettene jeg lagde for å montere demperen i originalhøla..



    Så coilovers på bil !




    Hjulet gikk ca 3 cm opp når jeg slapp ned bilen, og om jeg hopper på hengerfestet beveger den seg ca 2 cm ! Trur det blir litt mere stabilt oppå banen nå !
    Ble litt høyere enn jeg ville, men det visste jeg vel egentlig etter utrengningene mine, får bygge nye bærebruer senere !

  8. #408
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Looking good =)

    Ikke noe hokus pokus å få til en løsning så nedre festet blir litt lavere om man vil nei. Alt til sin tid
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  9. #409
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Nå har jeg fått pakke igjen ! T3 pakninger, oljetur og retur osv.. Nå blir det endelig montering av grenrør og turbo og bygging av downpipe, som forøvrig blir nesten rett bak med en svak bøy ! Bør bli noe bedre enn det var !

  10. #410
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Digg
    Vil ha hengende turbo jeg og. Får se hva det blir til etterhvert
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  11. #411
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Digg
    Vil ha hengende turbo jeg og. Får se hva det blir til etterhvert
    Får håpe det funker !

    Har vært og montert ! Ble sinnsykt trangt, men med litt håndmakt ble pakken pressa på plass og når grenrøret først kom innpå pinnboltene ble det klaring rundt om hele greia ! Meget fornøyd, bortsett fra at det klør fælt i fingra og oppover armene etter glassfiberbandasjen Turboen har også fått bleie så den ikke driter seg ut.. !


  12. Takk chbre takket for denne posten
  13. #412
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Blir bra det der

    Send meg Pm om du va interisert i di frontdelerne ^^
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  14. #413
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Ser meget bra ut
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  15. #414
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius-Skau Vis post
    Blir bra det der

    Send meg Pm om du va interisert i di frontdelerne ^^
    Hva skulle du ha for de ? Er dessverre raka blakk for tida.. Ser jo hvor penga går.. !

    Takker Riff !

  16. #415
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Hva skulle du ha for de ? Er dessverre raka blakk for tida.. Ser jo hvor penga går.. !

    Takker Riff !
    Blir billig Send meg en pm
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  17. #416
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Første shakedown gjennomført ! Startet på 4 omdreining etter en lang periode med stilleståing.. God bil !!
    Ladetrykket peaket på 1.07 bar uten ladetrykkstyringa innkoblet, så det passet meg helt utmerket. Har også lagt femkroning i vannpumpa og fått borra ett høl i termostaten så håper det løser kjøleproblemet jeg har hvert år..
    Var godt å kjøre litt vogn igjen! Har montert coiloverfjæra i front også, ble stiv som bare F@"/¤.. Lover godt til treffet !

    Får legge ut noen bilder senere!

  18. Takk Riff takket for denne posten
  19. #417
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Nice Alltid digg når det går lett
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  20. #418
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Artig prosjekt du har her.

    Har et spm til deg. Leste igjennom tråden din og så at du har kjøpt smidde stempler og h profil råder til 16 ventilern din. Husker du hvor du kjøpte dette og hvor mye du ga for det?
    Har et 16v turboprosjekt gående selv se.

  21. #419
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel.B Vis post
    Artig prosjekt du har her.

    Har et spm til deg. Leste igjennom tråden din og så at du har kjøpt smidde stempler og h profil råder til 16 ventilern din. Husker du hvor du kjøpte dette og hvor mye du ga for det?
    Har et 16v turboprosjekt gående selv se.
    Stemplene kom på ca 8000kr og er fra Wiseco! H-Rådene er vel antageligvis kina og koster rundt 3500,-

    Da er bilen stort sett klar for treff ! Har bytta ratt, ordnet litt diverse i cockpiten og fått lagt om 12 hjul som skal brukes opp om utstyret holder ut hælga ! DET GLEDES !

  22. #420
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Det er såppas ja. Kvalitet koster.
    Er alle de H-profil rådene fra Kina samma ulla eller? Er jo litt variasjoner i pris på dem. Yoshifab har jo råder til ca 2200 fra Kina.

  23. #421
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel.B Vis post
    Det er såppas ja. Kvalitet koster.
    Er alle de H-profil rådene fra Kina samma ulla eller? Er jo litt variasjoner i pris på dem. Yoshifab har jo råder til ca 2200 fra Kina.
    Har ikke peiling på hvordan ulla er, eller om alle er av samme sort.. Har ikke målt opp mine enda..

    Da telles det ned til sommertreff ! Prøvekjøring på Torsdag !

  24. #422
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Da var sommertreffet over ! Har vært en fantastisk helg med mye kjøring og mye skruing Har vært plaget med ladetrykket stort sett hele helga, har boost creep på høyt turtall så ble nødt til å justere ned ladetrykket til minimum for å klare å holde nede ladetrykket på høyt turtall, ble litt kraftig sugemotorfeeling når all effekten ligger på topp.. Fikk en sprekk i grenrøret på fredagen, grunnet for dårlig støtte av wastegate.. Så stort sett hele kvelden på fredag gikk til å demontere grenrør og ta det ned til garasjen for å sveise opp og lage støttestag..

    På lørdag ble det endel kjøring og selvfølgelig sprengte jeg enda en M45 ikke så lenge før breisladden, så jeg fikk ikke stilt opp der Første gang siden 2009 jeg ikke stiller opp, bortsett fra tiden i forsvaret da :( Ny kasse ble plukket ut av bussen, og bilen ble kjørbar til søndag igjen ! På Aftertracken på lørdag spilte Maiden Norway, så det resulterte selvfølgelig i ett par pils og god stemning ! På søndagen ble det brukt endel dekk og bilen fungerte etter forholdene rimelig greit ! Synd jeg ikke kunne ligge på 1.2 bar over hele fjøla, da hadde det nok blitt litt mere morro ! Om du ser på filmen så har jeg alt fra 0.5-1.3 bar alt etter kjøttprisene i USA.. Rimelig ustabilt kan man si

    Bilen satt som ett skudd med de nye fjærene og coiloverene bak ! Holdte følge med en 450whp Bmw m3 turbo i 5-6 runder, og føreren kom bort til meg etterpå og lurte på hva som var pakket i den gamle vogna, for han klarte ikke å riste den av seg ! Morro helg med mye god stemning og kjøring !

    En liten uredigert inboard film fra sommertreffet !

  25. Takk TomX95 takket for denne posten
  26. #423
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Fy feite som jeg har lyst til å komme oppover å kjøre på denna bana der

    Ser du bruker vogna slik den skal brukes
    I like it.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  27. #424
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Fy feite som jeg har lyst til å komme oppover å kjøre på denna bana der

    Ser du bruker vogna slik den skal brukes
    I like it.
    Er ikke værre enn å komme oppover å kjøre ! Anbefaler deg å komme på vårtreffet om du vil ha litt stemning og liv, mens høsttreffet er litt mere kjøretid ! Eller det beste av alt, bare å komme på begge !

    Utstyret må brukes ! Trenger nok å montere ZF Kassen og ny wastegate til neste treff tror jeg..

  28. #425
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Mosjøen
    Innlegg
    974
    Antall takk

    Standard

    Godt å se at redskapene blir brukt Var faktisk å dytta deg igang en gang på lørdagen
    97`945 Bruksbil
    73`142 T5 Søndags cruiser
    91` 745 Vrak
    99`v70 Solgt
    96`850 Vrak[

Side 17 av 23 FørstFørst ... 7 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Erik Berg: 1971 Volvo 142 DL " Rullende Langtidsprosjekt "
    By Erik Berg in forum PV / Duett/ Amazon / 1800 / 140 / 160
    Svar: 12
    Siste post: 20/04/15, 21:37
  2. Svar: 6
    Siste post: 22/08/13, 20:01
  3. Sommertreff høsttreff på ACR 2012
    By Truckdriver in forum Arkiv
    Svar: 2
    Siste post: 20/08/12, 23:17

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •