Med umodifisert forbenningskammer og 98 oktan ville jeg begynt med ca 36 grader på atmosfæretrykk og ca 4000rpm, og interpolert ned til tomgangstenning. Kankskje rundt 40 grader eller litt mer på motorbrems på samme turtall. I utgangspunget ganske lik en kurve som fordeler med vakum og sentrifugalvekter kan gi.
Ikke for brå overgang til mye tenning rett over tomgangs turtall og belastning. Det kan føre til nykking i lave hastigheter, jaging på tomgang og vanskeligheter med å få bensin justert rett i samme område. Vidre opp på ladetrykk avhenger veldig av turbo, komp og kvalitet på drivstoff.
VE mappen ser ganske grei ut som ett utgangspunget. Jeg vet ikke nøyaktig hvilken algoritmer sprutet ditt bruker for å regne om VE til PW. Avhenging av algoritmene involvert kan det være nødvending å legge på høyere VE på høyere trykk enn det du har nå, som ett utgangspungt.
Jeg ville nok lagt meg på en lambda nærmere 0,8 om det er en motor som skal tåle å kjøre hard over lengre tid.
0,81-0,82 på maks ladetrykk kanskje, og mellom 0,9 og 0,85 på lavere ladetrykk. Jeg bruker å følge med på hva motoren ser ut til å vil ha.
Ekte COP begrenser coilvalget svært. Veldig mye pga. plassproblemet og varmeproblemer. COP er coil montert rett på plugg.
Coil montert nær plugg gjør utvalget litt større. Om man styrer klar orginale GM coiler og tilsvarende med svak og kort gnist.
Måten som ofte er enklest og billigst for å oppnå sekvensiell og kraftig tenning er noe så merkelig som fordeler med oppgradert kraftig coil