Sykt å pen denne er blitt!kommer til å gå utenpå det meste av andre 240'r!
Når det gjaldt enden på dekorstripen la jeg merke til hvordan den ser ut originalt:
![]()
Sykt å pen denne er blitt!kommer til å gå utenpå det meste av andre 240'r!
Når det gjaldt enden på dekorstripen la jeg merke til hvordan den ser ut originalt:
![]()
-V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
-240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
-V90CC D4 2019
-144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980
Det går sakte, men sikkert fremover her. Har lagt voks på nesten hele bilen (gjenstår noen smådeler), montert takluke, endel listverk, speil, håndtak og låser.
I helgen som var ble takluken montert. Ved montering fikk jeg noen riper på taket. Ripene ble fjernet med S17+ på sort Scholl med Flex PE 14-2-150. 2 runder med dette så var ripene borte. Så ut som dette avsluttet pent, men jeg kjørte over med S30 på orange Scholl for sikkerhets skyld. CP Eraser ble brukt som wipedown.
Takluke montert.
Bilde av riper (var vanskelig å få et skikkelig bilde av dette).
Borte.
Swissvax Shield ble lagt på det røde og Opaque ble lagt på det som er svart matt.
Igår fikk jeg montert en god del. Hovedsakelig listverk, dørhåndtak, låser og pakkningen til takluken. Tok meg også tid til å justere inn stakene til dørhåndtakene skikkelig så det ikke er noe slakk i de og de åpner som de skal.
Taklukepakkningen har jeg i lang tid tenkt på hvordan jeg skal få festet. Jeg vil ha noe som sitter skikkelig, men jeg vil også ha det slik at det skal gå ann å skifte den uten å måtte skrape av limet. Pakkningen er av stoff og har en lisse inni seg. Kommer man borti denne med poleringsmaskinen så går den fort istykker.
Endte opp med et ganske sprekt og hurtigtørkende lim fra Würth. Denne er vanskelig å fjerne igjen, så jeg la en tape på lakken som jeg limte pakkningen på. Skal jeg skifte pakning en gang, så river jeg bare bort tapen med pakkningen (og limet) så jeg slipper å skrape lim.
Resultatet ble ganske så bra synes jeg. Litt bølgete ble den, men det er vanskelig å få den til å ligge helt rett.
Tidligere idag fikke jeg hentet resten av delene. Dette er hovedsaklig den grå plasten i bunn på bilen. Spent på hvordan det kommer til å se ut når dette er montert.
Fortsetter litt med monteringen imorgen.
Skikkelig kosejobb dette tenker jeg![]()
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
OOooh Ser virkelig digg utNydelig
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Hvordan ble fargene på listene? Matt lakk?
Sendt fra min Note II
Blir fisefint detteKommer det kromlister over lyktene som du snakka om?
Er det ment å være originalt i de fleste utseendedetaljer, eller? Har det vært skiftet listene over lyktene?
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Jeg har ingen chromelister. Bruker de svarte frem til jeg har funnet noen i god stand.
I fronten? Jeg har jeg, som skal være i bra stand. Kunne byttet, evt, om mine er "bra nok" ?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Sikkert kortere for deg til hoggern isåfall![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
ser bra ut og dere har jo gjort det bra på like-fronten hos svenskstukare![]()
()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
(X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
(X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
(X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt
NAUSTE RACING
Fikk jobbet noen få timer igår også. Vasket frontfanger med Surfex og la PERL på den før jeg monterte den på bilen. Monterte også skvettlappene foran. Gråfargen ser bra ut når delene er montert. Vasket også pakkningen til bakruten og monterte 3 av dørtrekkene. Monterte også noe annet småtteri som innvendige deksler, skiltlys og innvendig belysning på bakluke.
Mye av det som gjenstår er det greit å være 2 mann på, så jeg tok kvelden tidlig igår.
Begynner med noen bilder av den grå plasten. De første bildene ble litt mørke.
Skvettlapp montert.
Frontfanger ferdig behandlet, skilt montert og klar for montering.
Frontfanger montert. Kun nærbilder pga det var 50mm objektivet min som stod på.
Dørtrekk montert.
Siden jeg ikke bestilte alle klipsene som fester listene over støtfangeren nye, så mp jeg bruke endel av de gammle omigjen. Siden disse var litt rustene tok jeg de med hjem og la de i Deox C. Tenker de er "rustfrie" imorgen.
![]()
fin kose jobb, trudde ikke denne kunne bli så mye finere, men etterhvert som deler kommer på så blir den bare finere å finere. du har iallefall min stemme på treff
når jeg ser det du gjør, så gleder jeg meg til jeg skal montere sammen min bil etter lakkering![]()
Pent! Skulle ikke ha lakka den leppa under fangeren i bilens farge mens du var i gang?![]()
Ser bra ut dette!
MEN rust på dør v.b.?
Felgen, Reodor Felgen...
2X FEM sylindere i rekke!
1987 Volvo 240
2018 Volvo S60 Polestar 383/1500
Puslespill i hvor mange hundre biter...?![]()
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Takk.
Jeg liker at den er svart. Har sett bilder av rød 240 med rød leppe og synes det ser best ut å beholde den svart.
Ja. Det er en liten flekk på innsiden der.
Hehe ja det er litt deler, men det er ikke så mye igjen nå egentlig.
Jeg Vurderer å droppe takrennelisten. Venter med å montere denne til slutt for å se hvordan det ser ut.
Etter at klipsene har ligget litt over et døgn i Deox C ble de skyllt i rent vann og vasket med Surfex. Etter dette ser de slik ut og er så gode som nye.
For å hindre at de ruster med en gang igjen penslet jeg på et lag med Hydrate 80. Den er blå før den tørker og har en grå transparent farge når den er tørr.
Hydrate 80 er en grunning som også bremser påbegynt rust. Er det noe som Deox C ikke har fått fjernet så gjør også H80 en innsats der.
Etter ca 20 min var klipsene støvtørre slik at det går ann å ta på de. Her ser man fargen på Hydrate 80 når den har tørket.
Til venstre på bildet under ser du hvor grumsete Deox C blir etter bruk. Rust og div skitt blir liggende igjen. Koppen til høyere er den jeg brukte til å ha Hydrate 80 i.
![]()
Aha, make sense!
De lakkerte plastlistene så meget bra ut! Kjempebra alternativ til å kjøpe nytt.
Det med rust i døra presterte jeg også å gjøre den gangen jeg fikk omlakkert en 1980 244 GL. Oppdaget ikke rusta på samme sted som du har før etter lakkeringEr jo en filleting, du klarer nok å fikse det slik at det blir pent
![]()
-V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
-240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
-V90CC D4 2019
-144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980