Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  338
Side 20 av 46 FørstFørst ... 10 18 19 20 21 22 30 ... SisteSiste
Viser resultater 476 til 500 av 1127

Tråd: Øyvind.G Volvo 240GL 90

Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Hassel Vis post
    Æsj.. Du må bli kvitt de blå trykkrøra snart
    Jeg vet. Den gangen jeg kjøpte disse slangene var det ikke så lett å få tak i svarte. De var ekstremt dyre. Husker jeg ga ca 2000kr for 2 reduksjoner i 90 grader og de to rette slangene i 75mm. Reduksjonene har ganske sære/spesielle mål. Spessielt den ved turboen.

Hassel sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Buskerud
    Antall takk

Standard

Ausj!
    Men da blir den bilen her så bra den kan bli gitt =)
    Blir spennende å se sluttresultatet nå, blir det klarlakk?
    Henrik Hassel
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

S60 2004 - 2,5T - AWD
    V70 1998 - 2.0t - SOLGT

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Hassel Vis post
    Ausj!
    Men da blir den bilen her så bra den kan bli gitt =)
    Blir spennende å se sluttresultatet nå, blir det klarlakk?
    Klarlakk må jeg ha ja. Ser bare fordeler i å ha det.

4. Takk Hassel takket for denne posten
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Antall takk

Standard

Blir bra dette Øyvind! Skjønner at du vil ha klarlakk! Merker jo hvor mye lettere det er å vedlikeholde lakken på 850en kontra 300en.

Greit å få rettet ut døra også, den har jo liksom ødelagt litt for helheten til nå Men nå blir det andre boller!
    Sist endret av Daniel V; 27/03/13 kl 22:22
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Blir bra dette Øyvind! Skjønner at du vil ha klarlakk! Merker jo hvor mye lettere det er å vedlikeholde lakken på 850en kontra 300en.

Greit å få rettet ut døra også, den har jo liksom ødelagt litt for helheten til nå Men nå blir det andre boller!
    Det blir nok bra om ikke så alt for lenge ja. Klarlakk må man ha den dag idag. Hadde lakken hvert skikkelig beskyttet fra dag 1 så tror jeg ikke SS lakk er noe verre å holde pen enn lakk med klarlakk, men når jeg kan velge så blir det selvsagt klarlakk.

Gleder meg veldig til å få alt på stell. Serlig den døren.

Har også noen andre småplaner:

• Refleksplaten skal ikke på igjen. Nye skiltplater skal monteres.
    • Luftfilterboks skal jeg prøve å få plass til på innsiden av høyere fremskjerm. I denne forbinnelse skal også LMM flyttes og jeg skal få oljedamp slangen inn på innsug til turbo.
    • All plast skal grundig rengjøres og behanles (så sant tiden strekker til)
    • Girkasse skal skiftes iløpet av sesongen pga det mangler 1 eller felr tenner på reverse giret.
    • Speedometerpolhjul i bakaksel skal flyttes da det står montert litt for langt inn på differensialen.
    • Skifting av div servicedeler. Må også fikse noen små lekkasjer på motor.

Innvendig har jeg også endel planer. Det står det om tidligere i tråden her.
    Sist endret av Øyvind G; 28/03/13 kl 13:27

Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Antall takk

Standard

Overbevist om at dette blir meget bra

Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Antall takk

Standard

Følger med i spenning.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ovlov86 Vis post
    Følger med i spenning.
    Bilen blir mest sannsynlig overlevert til lakkerer om ca 2 uker.

Jeg må også få demontert takluke pga. pakkningen er vanskelig å maskere. Hvis ikke jeg husker feil, så må taktrekket ned for å få til dette, men det er ikke noe problem.
    Bakluken skal jeg prøve å rette ved innfestingen til hengsle på høyere side, så luken står rett på bilen. Jeg må også fjerne en god del lim inder luken etter forrige eier har lydisolert den.

Har så vidt begynt på rengjøring av lister. Startet med de som er i bunn av dørene. Her er det mye tape å fjerne og det sitter godt. Har vasket 1 list med SurfexHD. Den blir helt ren av det, men som jeg hadde misstanke til så er disse listene såpass falmet og missfarget at jeg ikke kan få de fine. Derfor har jeg bestemt meg for å lakkere de i omtrent samme gråfarge som de skal være. Ser ut som jeg har endel å gjøre samtidig som bilen er på lakkering for å få et bra resultat på all plast.

Skal også vaske bilen så godt som det lar seg gjøre for å fjerne all skitt som lå under lister og div deler før den leveres til lakkerer.

Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Antall takk

Standard

Digg med lakkerte lister da.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ovlov86 Vis post
    Digg med lakkerte lister da.
    Ja, det skal bli deilig å sleppe plastfornyer på den gammle plasten der.

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Demontering av takluke og vask av bil før lakkering.

Etter ønske fra lakkerer har jeg nå demontert takluke og vasket bilen. Dette fikk jeg gjort igår.

Pga. det er vanskelig å maskere pakkningen til takluken må jeg også demontere den. For å få til dette må taktrekket også demonteres. Dette er ikke noe problem annet enn at det er litt ekstra jobb.

Bilen var iutgangspuktet ren da den ble vasket før vinterlagring og har stått med trekk hele vinteren, men det lå endel skitt under delene som er demontert. SurfexHD 1:5 ble sprayet på og jeg spylte med HT der det var mulig. Det er mange "hull" i bilen nå, så jeg måtte ta det litt pent med spylingen. Etter dette tok jeg en ONR vask.

Jeg synes Shield har holdt bra denne gangen.

Etter vask ble det mye reinere, men det sitter litt igjen. Vil tro dette er godt nok på en bil som skal lakkes.

Taktrekk og takluke ble som sagt demontert.

For å huske hvor ledningene på taklampen skal stå tok jeg også bilde av lampen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De siste dagene har jeg også jobbet endel med å fjerne tape fra noen av listene på bilen. Dette sitter ekstremt godt fast og har hvert endel jobb å fjerne.

Slik så listene ut før jeg startet.

Fremsiden av listene har jeg aldri fått helt bra så jeg har bestemt meg får å få de skikkelig rene nå som jeg har de av. Jeg startet på den minste delen og prøvde diverse produkter for å få den ren og grå istenden for brun. Det viser seg at denne missfargingen sitter så dypt inne i plasten at det ikke lar seg fjerne. Ikke en gang clay eller våtslip fjerner den stygge fargen. Dette er et problem som går igjen da jeg aldri har sett en 240 med dette listverket i riktig farge.

Listene blir rene med Surfex, men de er så falmet og missfarget at det er vanskelig å få frem riktig farge igjen.

Jeg har kontaktet lakkerer om dette og blitt enig med han om at de skal lakkeres grå.

Det har også hvert litt av et prosjekt å få av all tape. Jeg holdt på lenge på et par små deler med en metote som var meget tidskrevende. Denne metoden var å skrapebort tapen med forskjellige verktøy. Varmet også litstene i varmt vann. Dette gjorde jobben litt lettere, men likevel satt det godt. Sitrusrens ble også prøvd, men tror ikke sitrusrensen kom til limet når all den tykke tapen var der.

Rart jeg ikke tenkte på dette tidligere, men jeg endte opp med å få fjernet nesten alt med rotordyse på HT (hvem hadde trodd at jeg noen gang skulle få bruk for den?). Dette gikk ganske effektivt. Smårester ble fjernet med sitrusrens fra Valetpro, håndkle, håndmakt og litt clay.

Resultatet ble bedre enn jeg forventet.

Nå er det bare fremsiden som må renses så er listene klar for lakkering.

Lakkerer har sagt at jeg mest sansynlig kan levere bilen til han helgen 19-21 April.

Jeg har også snakket med en bekjent som jobber med ruter. Han skal skjære ut frontruten min neste Tirsdag. Har uansett hatt planer om å skifte den, så da passer det egentlig veldig fint å ta det nå.

Registrerte brukere Vegardb92 sin avatar
    Medlem siden
    16. april 2010
    Sted
    Tomrefjord, Møre og Romsdal
    Antall takk

Standard

Strøkent det dashbord arbeidet! Kommer til å prøve det samme i min E34

Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Antall takk

Standard

Har du vurdert å droppe de nederste listene? Ser mye bedre ut med kun kanallista.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Har du vurdert å droppe de nederste listene? Ser mye bedre ut med kun kanallista.
    Amen
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

Registrerte brukere Jannern sin avatar
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Sted
    Bøverbru
    Antall takk

Standard

Er ikke enig ^^ synes du skal beholde alt av lister blir for lite detaljer synes jeg uten de listene
    Sakte ja, men foran deg!
    Volvo 240, 1990, B230f (Langtidsprosjektet)
    Volvo 745, 1987, B230f (rep.prosjektet/bruksbil) Er til salgs

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Hvis jeg dropper listene på siden må jeg droppe den bak også og det ser ikke bra ut å ikke ha noe bak.
    Har også blitt litt glad i alt som er orginalt de siste årene, så jeg synes at en 240 fra 86-93 bør ha denne plasten. Jeg er overbevist om at dette kommer til å se bra ut når det er lakkert mørkgrått slik som f.eks skvettlappene på 940 er.

Sammenligner jeg med fargen bak på listene skulle den nok hvert litt lysere, men utifra den 240'en jeg så på Elmia som var urørt og hadde gått 40 mil, så så det faktsik ut som at listen skulle være så mørke.

Jeg har vurdert svart, men så var det det med hva som var orginalt igjen da. Jeg tror også at svart ser mere "bruktbilstripe" ut enn det grå gjør. Med såpass mørk gråfarge så tror jeg det blir en mellomting. Alt er bedre enn grå lister med brunskjær i hvertfall!

Jeg har nå få vasket fremsiden av listene også. Har tatt mange runder med Surfex og det blir fortsatt brunt noen steder når jeg lar det ligge å virke litt, så det er nok noe igjen. Tror ikke jeg gjør noe mer med de mtp. at de likevel skal slipes og lakkes. Fant også ut at missfargingen kan skrapes av så nå er jeg usikker på om det er missfarget eller om det ligger noe på utsiden. Det blir uansett ikke noe pent resultat å skrape over listene med en kniv, så jeg går for lakkering.

Skal slenge med noe fler bilder av listene senere idag.

18. Takk Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Plastlister til 240 (Fortsettelse)

Nå som alt lim var borte fra baksiden av listene var det på tide å få fremsiden så ren som mulig før lakk. Jeg har kjørt mange runder med Surfex 1:1 og kost. Det ligger nok noe småtteri igjen, men siden de likevel skal slipes og lakkeres så tror jeg dette er godt nok.

Når Surfex har virket i noen minutter ser man tydelig at den løser opp skitten og "trekker den ut" av plasten.

Etter flere runder med Surfex, børste og skylling ser det slik ut:

Jeg testet også et sprekt syrebasert produkt fra Ferrobet som heter Alurens. Synes ikke denne fikk listene noe rene. Surfex var mere riktig produkt for denne jobben. Godt av det pga. Ferrobet har såpass sprek syrekukt at jeg begynner å hoste av den. Liker ikke produkter som dette.

Alt dette har blitt gjort imellom slagene i hverdagen iløpet av de siste dagene.

Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Stor forbedring med plast-listene hva for en 40mils 240 på Elmia du nevnte her?
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    Stor forbedring med plast-listene hva for en 40mils 240 på Elmia du nevnte her?
    Har desverre et par mobilbilder av den.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Antall takk

Standard

KL-racing har superbillige silikonslanger, er der jeg kjøpte mine svarte

Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Antall takk

Standard

Mye flott arbeid. Digger bilen din.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sendt til lakk.

På Tirsdag ble frontruten demontert. Takk til Johnny som var så snill å skjærte den ut for meg. Dyktig kar.
    Dette ble gjort så skånsomt som det var mulig. Selv om bilen skal lakkeres, så liker jeg at alt blir gjort uten å lage skade.
    Fikk tatt noen få bilder underveis med Martin sitt kamera.

In action:

Her er ruten ute.

Fant en liten flekk med overflaterust oppe i høyere hjørne. Denne er fin å komme til nå som ruten er ute.

Det kan se ut som at det ikke går ann å få tak i ny rute til gammel type list. Jeg hadde håpet på at jeg kunne beholde den gammle listen. Johnny skulle skjekke ut dette. Blir det ny list så må jeg få tak i ny type pakkning til bakruten også.

Nå har jeg levert bilen hos Nøtterøy billakkering. Det regnet selvfølgelig idag, så bilen ble fraktet med trekk pga. div ruter er demontert. Likevel ble det litt vann i bilen, men det var ikke til å unngå.
    Glemte selvfølgelig å ta bilder regnværet selv om kamera var med. Mulig bilen er ferdig allerede neste helg.

Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Fantastisk arbeid!

En original 244 Turbo hadde vært i trygge hender hos deg :-) Det hadde vært bil for deg!

Stå på!

Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Antall takk

Standard

Grundig detaljarbeid, utvilsomt. Skal det lakkeres alt fra bunnen av nå?
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av V90 Vis post
    Fantastisk arbeid!

En original 244 Turbo hadde vært i trygge hender hos deg :-) Det hadde vært bil for deg!

Stå på!
    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Grundig detaljarbeid, utvilsomt. Skal det lakkeres alt fra bunnen av nå?
    Takk.

Alt utvendig skal lakkeres ja.
    Innsiden av dører, bagasjerom og motorrom blir ikke lakkert.

Side 20 av 46 FørstFørst ... 10 18 19 20 21 22 30 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Martin.S og Øyvind.G sin Volvo 245
    By Martin.S in forum 200 -serien
    Svar: 142
    Siste post: 07/06/18, 20:35
  2. Svar: 367
    Siste post: 08/07/17, 00:12
  3. Øyvind.G Volvo 940LT 98 Solgt
    By Øyvind G in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 435
    Siste post: 14/01/15, 20:57