Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  7
Side 5 av 6 FørstFørst ... 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 101 til 125 av 148

Tråd: 242Nasjonal - Bygger 242 til rally nasjonal!

  1. #101
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Må si du står på. Ikke vanskelig å se dette koster penger. Hvor stort budsjet har du for en sessong, får å kunne drive med dette? Og har du noe spons?

  2. #102
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2010
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    Hmm, jeg vil vel påstå at ca. 15 000,- koster et løp på "sparebluss", om man ikke er uheldig å ødelegger noe. Så kan man gange opp dette med 7 NM-runder. Og da mener jeg på skikkelig sparebluss.

    Har ingen sponsorer....

  3. #103
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Burde være mulig å få til en aldri så liten sponsoravtale med VCCN. Det ville vært fin reklame for klubben med en deltaker i NM, min mening i alle fall

  4. Takk SirKim takket for denne posten
  5. #104
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Ja vet aldri når man for bruk for nye t-skjorter og vccn klistremerker:P:P:P

  6. #105
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Artigpetter du Jeg tenkte mer økonomisk sponsing og VCCN har vel en ganske grei økonomi slik jeg har oppfattet det da.

  7. #106
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2010
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    Hehe, kunne godt ha kjørt med VCCN over hele bilen jeg Men, det spørs vel om det blir aktuelt sikkert hehe, men tanken var god

  8. #107
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2010
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    Noen som vet om en bra kombinasjon for harde motorfester til 240 ? Pedersen har ikke igjen de som han har solgt..

  9. #108
    Registrerte brukere JEPS sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Sulitjelma
    Innlegg
    436
    Antall takk

  10. #109
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard Re: 242Nasjonal - Bygger 242 til rally nasjonal!

    R-sport International har polyfester, men dei er ikkje enkle å kommunisere med.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  11. #110
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2010
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    Ser ut til at det blir girkasse-fester fra Volvo FL6 lastebil

  12. #111
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2010
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    Det blei bestilt polyfester fra R-Sport international.

    Bilen er nå nylakkert og vi har fått satt i motor og bygget om litt. Gjenstår fortsatt litt småting før oppstart.
    Bilder kommer snart!

  13. #112
    Registrerte brukere J.A.S sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Skotterud
    VCCN medlemsnummer
    55
    Innlegg
    658
    Antall takk

    Standard

    Morro med rally! fin bil og kjøring

    Vet du hvor jeg kan se terminliste over div rally/sprinter i sverige?

  14. #113
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Heisan.

    Sjekk ut:

    http://www.raceconsulting.se/

    http://www.resultatservice.com/

    Anbefaller swe på det sterkeste. Kjørte mye der før. Avgiftene er jo til og spy av i norge på og starte et rally.

    Lykke til.

    Filtis

  15. #114
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2010
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    Det tar litt vel lang tid mellom hver gang jeg oppdaterer her men

    Bilen er "ferdig". Fått ny lakk, motor fungerer perfekt, og vi har fått kjørt to løp i vinter.

    Rally Hadeland gikk ikke så veldig bra da vi måtte bryte på service etter SS 5. Oljetrykksføleren hadde sprukket, så olja sprutet ut derfra. Tok ingen sjanser på å kjøre videre med det.

    Var over i Sverige i helga for å kjøre Skogsrundan. Ble nr 3 i klassen, og 33 totalt av 76.

    Bilder fra Rally Hadeland og Skogsrundan under.

    Har i tillegg handlet ny girkasse Tractive RD 905 - Sekvensiell girkasse. Så nå blir det litt skruing før løp i Lima i Sverige 9 mars!









    Bilde av go'biten!


  16. Takk Karl takket for denne posten
  17. #115
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2010
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    Da var kassa snart i! Skal bli gøy å prøve!

    Har beegynt å snuse litt rundt paddleshift, men i første omgang får det bli standard sekvensiell giring

    Løp i Sverige til helga!

  18. #116
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2010
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    Jeg er ute etter nytt karosseri! Så om noen vet om 242 eller 940 karosseri så si fra. Ser helst at den er påbegynt så den er skrapet under og innvendig. At det sitter bur i det og evt. er bygget med 4link, wattlink, tårn er heller ingen ulempe

  19. #117
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 242Nasjonal Vis post
    Jeg er ute etter nytt karosseri! Så om noen vet om 242 eller 940 karosseri så si fra. Ser helst at den er påbegynt så den er skrapet under og innvendig. At det sitter bur i det og evt. er bygget med 4link, wattlink, tårn er heller ingen ulempe

    Står en 244 på resultatdata.com.

    Filtis

  20. #118
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2010
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    Hei,

    Trooooor jeg har bestemt meg for å bygge opp et 940 karosseri. Gjøre ferdig karosseri helt før jeg flytter over girkasse, og selger 242 med vanlig dogkasse for å ha penger til EVO eller 16v motor.

    Så om noen vet om 940 karosseri, som helst er gjort noe med med tanke på bur, tårn, 4link etc. så si i fra

  21. #119
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2010
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    Her endrer ting seg fort
    Har hånda på et syrebadet 242 karosseri, og vurderer å gå for dette..

    Jeg lurer også på om noen kunne vært interessert i å kjøpe karosseriet mitt ? Dette er ferdig bygd med 4link, wattlink, tårn, bur, kanaler med hull til sidemonterte bukker etc.
    Kan også selges med Sellholm dempere foran og bak.

    Ta kontakt på 917 61 450

  22. #120
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Hei. Står en 940 på resultatdata nå. Lagt ut for par dager siden.

    Rune

  23. #121
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2010
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    Takk

    Har et par stk. på hånda nå som er veldig bra utgangspunkt hvor all sveising er gjort. Har også et syrebadet 242 karosseri på hånda, men dette må sveises opp selv. I tilegg så venter jeg på pris på bilen hvor min motor og girkasse stod i tidligere. Dette er en 242 som er 115 kg lettere enn min.... Rørbærarmer, Alcon rund baut, 3-veis Øhlins rund baut ++..

  24. #122
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Løp og kjøp 242.
    940 blir fort dyrt. Eller dyrere en 242.

    Den høres jo grom ut. Hvor er den fått letta så mye a?

    Følger man regla etter punkt og prikke er det ikke lett og få til det....

    Rune

  25. #123
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    har hørt om biler som har liggi litt for lenge i syre bad og sånne ting for å fjerne litt vekt og litt forskjellig, men 115 kg er ganske mye da....
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  26. #124
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2010
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    Er mulig å fjerne mye vekt på en 242 om man gjør de riktige tingene

  27. #125
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2010
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    Bilen jeg vurderte å kjøpe ble alt, altfor dyr, så dette har jeg lagt på hylla..

    Så det ser ut til at jeg handler 242 karosseriet som er syrebadet. Synes dette karosseriet er for bra til å bruke på skauen, så vurderer å lage meg en lekebil for sommeren også.. Et langtidsprosjekt dog..

Side 5 av 6 FørstFørst ... 3 4 5 6 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •