tror også at kanskje autogaugen vil være for stor ramma på rundt til å gå i golframma? tror jeg har et instrument å ei ramme liggende løs i bilen jeg kan teste med![]()
tror også at kanskje autogaugen vil være for stor ramma på rundt til å gå i golframma? tror jeg har et instrument å ei ramme liggende løs i bilen jeg kan teste med![]()
Har kun sett på Summit foreløpig. Målerene over inkludert giver kommer på 1290 inkludert moms + frakt. VDO fra Pedersen kommer de giverene over på 2700 kr + frakt. Summit har også VDO veldig mye billigere, men tror ikke de har i bar og celsius, kun PSI. Står metrisk på noen av de, men oppgitt i PSI fortsatt...
Ulempen med Autometer kontra VDO er at VDO sine blir levert med M10x1 giver samt oljetrykksgiver som passer rett i hullet på blokka. Autometer kommer med diverse NPT tommegjenger så man trenger adapter.
Har VDO uttak slik giver med en digital og en analog også da?
Mvh
Magnus Hagtvedt
Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
http://www.magnus-hagtvedt.com
Autogauge sin turbotrykksmåler passer perfekt i golframma. Ganske perfekt presspasning som gjør at hvis jeg skulle brukt Autogauge sin turbotrykksmåler så kunne jeg hatt den til venstre og latt være å skru den fast sånn at jeg bare kan ta den rett ut for å komme til skruen som fester ramma for å demontere den.
Autometer billigere enn VDO?
http://www.pedersens-racing.no/bil/VDO/
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Koster å være kar..
Blir autometer noe billigere det da?
Yup. Fra Summit kommer de 3 Autometer målerene inkl giver på 1290 kr inkl moms. Fra Pedersen koster de samme 3 VDO målerene inkl giver 2700 kr inkl moms.
De har masse billigere VDO hos Summit da, men kun i PSI og slikt. Ikke i vår standard. Mulig VDO kan skaffes billigere enn Autometer andre steder. Skal sjekke litt.
1300 er jo billig det da.. hvertfall om det er ferdig på dør med alle avgifter..
En VDO-måler... Er VDO et fabrikatmerke som Autogage?
Ja. Et av verdens ledende...
Neinei. Autometer og VDO er gromt.
AutoGauge er noe som er laget i Taiwan. har INGENTING med Autometer å gjøre.
http://www.autogauge.com.tw/web/company/aboutus.asp
Tja, si det.. Er vel nøyaktig da? Spør pedersens?![]()
Var vel indirekte hinting ja. AutoGauge fungerer jo, jeg har hatt det før. Men i forhold til Autometer og VDO, er det søppel ja.
Bil x-tra selger vdo til rimelige priser mener jeg og huske.
Kawasaki kfx 450r
BMW E39 525T
må bare understreke en ting! jeg hadde noen VDO målere jeg bestilte på summit og sendte mail noen dager før jeg bestilte dem for å spørre om dem hadde metriske målere og dem har de skalaene du trenger. jeg hadde hvertfall en VDO måler som det sto i BAR som var fra summit. bare understrek at det er de og de skalaene du skal ha så får du målerene sånn![]()
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
Er da bare å bestille rett i webshoppen også.
Oppdatering 16.05.2010 - Begynt å bytte evaporator + litt annet
Har fått gjordt følgende på Fredag og Lørdag:
- Fått de siste pluggene til elviftereleet så har koblet det ferdig med styring fra
ECUog AC. Fungerer bra. Igrunn ikke så mye å ta bilde av, har bare satt på noen plugger. Gjenstår å lage brakett til å feste releet ordentlig.
- Tilpasset, punktet og justert resten av eksosanlegget. Venter igrunn bare på TIG sveising på Tirsdag eller Onsdag så blir det montert så raskt som mulig. Kommer med bilder da!
Så er det bytte av evaporator:
Ny evaporator i posten.
Demontert framsetet og laget meg litt plass å ligge på. Skikkelig drittjobb for det er en haug av skruer som er nesten umulig å komme til. Lå opp ned der i nesten 2 timer i dag for å få det ut.
![]()
Fått av lokket som er limt og skrudd med 10 vanskelige skruer under evaporatoren og tatt den ut omsider!
Årsaken til lekkasjen. Gamle evaporatoren hadde sprekt opp på siden under tilkoblingene. Mest sannsynlig pga for mye vold på rørtilkoblingene av han som demonterte dette.
Får ikke fullført dette før jeg får skaffet rutelim til å tette når lokket skal limes på igjen. Butikkene åpner ikke før Tirsdag så det blir stående sånn inntil da.
Ikke rart det ble grønn flamme på brenneren. Det var et fint gap. Dette ser bra ut. Dersom jeg må bytte hele enheten under ombygning av mitt apparat, skal jeg bytte den før jeg monterer, selv om den skulle være hel
![]()
Mvh
Magnus Hagtvedt
Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
http://www.magnus-hagtvedt.com