Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 176 av 206 FørstFørst ... 76 126 166 174 175 176 177 178 186 ... SisteSiste
Viser resultater 4.376 til 4.400 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

http://www.facebook.com/Volvo16vTurbo

laga fb siden her for å samle litt 16v turbo info og inspirasjon www. så hold det på engelsk om dere skriver\joiner den siden der nå så resten av verden også får nytte av hva som blir skrevet

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

12mm for å skru ut de 4 skruene som holder balanseakselens hus.

sånn blir det når man har fjernet balanseakselen. da er det to skruehull til gode pr side, tenkte å prøve å få brukt den på innsugssida til et ekstra "øvre" motorstabstag... får se hvordan plassen blir og hvor dette kommer hen nedi motorrommet når den endelig en dag skal oppi...

var vist i følge en tråd på turbobricks 16mm hullet på oljereturen her. trenger da f.eks. to 16mm frostplugger til å blende de med. skal se om jeg finner dette på mekonomen eller noe... oljetilførselens hull kan man ev gjenge opp å sette i en skrue

fjernet balanseakslene så blir det jo skammelig god plass rundt motorn i front der... nesten for mye dødplass... frister å få laget et rustfritt regreimdeksel som en kompis kan hjelpe meg å fikse om jeg godsnakker og smisker leeenge og vell med... får se. blir å testkjøre uten balanseakslene først... se om det blir godt nok\ vibrasjonsfritt nok uten de.
    noen som kjører med 16V\16V turbo som kan komme med erfaringer på hvordan det er å kjøre uten balanseakslene i drift? har kjøpt inn ny reim og spenner uansett om det blir å montere tilbake igjen så alt ligger lagret in case...

Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Antall takk

Standard

Merket ikke noen vanvittige vibrasjoner på min B230 16v ihvertfall, og tror ikke du blir spesielt plaget med det du heller.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

4. Takk Kodja takket for denne posten
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Antall takk

Standard

Fantes ikke vibrasjon i min 16V heller.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

6. Takk Kodja takket for denne posten
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Antall takk

Standard

Min vibrerer noe jævlig hele bilen.. Kan være eksos sin skyld det da motor maler fint
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

hehe i din bil er det 3" eksosen med det som vibrerer tenker jeg er jo ikke akkurat så det er nye motorfester eller slikt heller men vi må prøve oss på et "øvre" motorstabstag på den snart... se om det fungerer bra i bilen din sånn som du bruker den...

AKL sin avatar
    Medlem siden
    04. juli 2010
    Sted
    Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Morro å se at det er flere som gir 2 litern en sjans! =)
    Følger med på oppdateringer her.. =)

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

ja må jo prøve :-)
    hvilken bil har du prøvd deg på den i?

alt av tips og triks ang denne motoren mottas med takk :-)

AKL sin avatar
    Medlem siden
    04. juli 2010
    Sted
    Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Har ikke fått prøvd den i noe enda, står bare på pall foreløpig.
    Den skal ned i 240'n med tid og stund..
    Holder du din orginal innvendig?

Regner med du skal rettstille motoren?
    Sist endret av AKL; 06/04/13 kl 14:40

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

glemte jeg skreiv i tråden din :-P
    ja holder den original innvendig først her nå. må teste hvordan det er først å kjøre med samt få godkjent i vognkort før noe mer påkostes på motoren :-) testkjøring først.

blir å hente en travers og sjekke hvordan den stemmer med org motorfester. så en annonse for polymotorfester til disse også mener jeg det var så ble litt nysgjerrig der.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

går litt etter litt framover med vaskinga av motorn å... er så tjukt med oljesøl at det er litt arbeidssomt med jiff flasker med avfetting og varmtvann og tannkost har ikke mye annet tilgjengelig så må bruke det gitt... var svart foran på motorn før jeg begynte... leiter etter verktøyet mitt for å kunne ta av kamhjulene og veivhjulet. få gjort rent skikkelig der og skifta simlringene med det samme...

Beachee sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2010
    Sted
    Molde
    Antall takk

Standard

Har du lest igjennom denne tråden, Øystein?
    http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=165886

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Beachee Vis post
    Har du lest igjennom denne tråden, Øystein?
    http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=165886
    tror ikke jeg har gjort det, men skal "lese" igjennom nå tenkte jeg

Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Kjøp deg 1 L parafinflaske på Statoil og monter på spray-tut... Det er effektivt mot skitt og smuss!
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

V90: tror jeg har kommet så langt at det går fint nå, men kunne prøvd det på noe annet her om jeg går tom for avfetting

dro av fett og olje i hullet til fordeleren nå.

fant fram tettepluggen som brukes på 240 for b230 med 8V motorer, samme hulldiameteren så det er bare å plugge igjen.

ferdig tetta, da er den i boks. greit at det er tetta der framover når det blir litt støv å pussing rundt omkring i bua.

var å henta meg en motortravers også... takk og pris for det, så ser jeg at det er mye arbeid her foran meg før jeg har noe motor plassert i bilen. vært kjipt å "trodd" at ting var mer plasseringsvennlig enn dette før jeg hadde plukka ut 8V'ern og stått der uten noe planlagt på forhånd. enn om jeg bare kunne pælma og montert b230 blokk med en gang da gitt! frister så gæli... men må jo få godkjent driten først hehe

monterte på brakettene på motoren for å se. snedig at de kommer sånn, er traversen på 940 som disse står i forma med en bue under bunnpanna eller? går jo ikke plant bortover så...

der ser man hvor mye off det er i forhold til hva som er plass til på 240 traversen med b204ft brakettene. waaaay off... spørs om det må tenkes litt hva som blir best her gitt... litt vanskelig å lage noe annet når man ikke vet helt hvordan vinkelen på motoren blir opp mot girkassa også da, men får gruble og se litt ei stund nå

Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Antall takk

Standard

passer ikke labbene fra 240 8v motor på 16v blokken?? i så tilfelle er det bolt on..
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

fått tak i et par spesialverktøy på volvo. greit å ha. ene er for låsing av reimhjulet på veiva, kan også brukes for å låse av kamdrevet på 8v. på 16v kamdrevene så passer det ikke på så det er sagt.
    det andre i lille boksen er for å låse av kamdrevene på 16v slik at hjula ikke flytter på seg under regreim bytte f.eks.

kamlåser for 16v.

veivhjullåser.

viktig å huske hvordan ting står før man går videre og la de tørke etter litt vask

kjøpte meg et par praktiske ting på biltema også... gjengeverktøysett er jo greit å ha. magnetisk skål var genialt! angrer ikke et nanosekund på at jeg kjøpte med meg det gitt... slipper at skruer flyr hit og dit gitt!

ellers var det på tide å plugge returhullet med frostplugger på 16,2mm fra Cylmo. den på turbosida er faktisk så går å tette med 16,2mm, for den fikk jeg slått på plass. den på innsugssida var litt større merkelig nok så der måtte jeg utvide frostpluggen littegranne.

brukte denne flytende pakningen som tåler olje rundt frostpluggene for å være sikker på at det tetter.

ferdig banka inn. hååååper dette holder!!! x-er fingrene for det... spent på akkurat denne for å si det sånn. går jo 5 bars trykk i systemet så får se om det er bra nok. derfor man testkjører motor i bilen før den leveres til lakk i vår\sommer nå...

ellers er endelig motorblokka ferdig rengjort, vaska, pusserondellslipt og avfetta og vaska en gang til, så nå blir det oppmaling i helga! endelig! begynne å se ut som en motor igjen og montere på saker og ting skal bli godt! føler at man kommer noen vei liksom...

og der var veivhjulet, vannpumpehjulet, termostathuset og kamdrevene lakkert opp. samme blåfargen som på 8v motoren. synes det var fint jeg. blir uansett multireim kit når bilen har motor stemplet i vognkortet og 2,3liter skal bygges

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

steike.... nå fikk jeg en ide når jeg ble sittende å se på bildene her på morgenkvisten...

tror folk som har litt peil at de fire skruene og plasssen man skrur fast balanseakslingen på turbosida egner seg for å lage ei stor plate som går over for å lage nedre motorfestebrakett?? tåler støypen det akkurat der tro??

Beachee sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2010
    Sted
    Molde
    Antall takk

Standard

Skulle vel kunne gå bra det..... gjordt på en skikkelig måte.

23. Takk Kodja takket for denne posten
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

under opprydding og ommøblering av hobbyrommet så fant jeg igjen to sånne knappeholdere for 900 serien, slike som kan settes inn i rommet ved siden av sig.tenneren. disse skal kompletteres med brytere og inn i 242n når det blir laget en ny midtkonsoll av noe slag. kan bli greit med litt freshere brytere og flere når det skal så mye ekstrautstyr inn i bilen. mangler kombibryteren fra 940 for elklokkejusteringa og instrumentlysdimmeren, samt separat instrumentlysdimmer. noen som har og føler for å donere så tar jeg gjerne imot

har da endelig fått malt opp B204FT motoren nå... skal bli godt. gjennstår litt arbeid enda kan man si... men så lenge blokka er malt opp er verste arbeidet unnagjort føler jeg. får litt ny motivasjon igjen da når det ser så friskt ut. må få sveisa inn mutter i bunnpanna for oljetempgiveren før jeg får malt opp den også. burde få gjort det asap egentlig!! fått skrudd sammen hele opplegget der og montert på ting og få den dit den skal. men mangler jo, i latskapens og stressets navn, å få bestilt opp bosch 2x2 coilen og mazda mx5 tenningsmodulen jeg skal bruke ilag med bucka-wastedspark kretskortet for å kjøre fordelerløs tenning på den i bilen. får hive meg rundt i kveld å gjøre det da!
    ellers blir det nå i pausen ladet opp til å lage nytt ledningsnett til Nystolene i bilen og montere inn de igjen å kjøre en tur med soltaket oppe

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

hmmm.... snutegrill... + 740 turbogrill.... hmmmm... i morgen skal jeg se om det blir å prøve på snutefronten å se hvordan jeg liker den på bilen... den er i utgangspunktet ganske så fin, men lurer på om det blir riktig på bilen min eller ikke. må se hva smaken sier i morgen når jeg prøver det på om været er bra...

Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Antall takk

Standard

Snutefront må til ja

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Antall takk

Standard

snute er slettes ikke feil på 2 serie
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)

nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

flatnose

snutefront

flatnose

snutefront

flatnose

snutefront

flatnose

snutefront

flatnose

snutefront

var litt usikker til å begynne med men synes faktisk snutefront på 242n ble litt tøft!! men det blir vell så det passer enda bedre med nytypen bakluke og org. vinge på den tenker jeg. får se når jeg får hjem den luka. blir litt forskjellig look på bilen. men i utgangspunktet liker jeg vell snuten ganske godt vært moro å prøvd med GLT grillen\ sorte snutegrillen om noen har og kan låne meg for testen sin del...

racingmode haha øving på demontering er fint det også....

Side 176 av 206 FørstFørst ... 76 126 166 174 175 176 177 178 186 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •