Om målet er rundt 200 h.k. er det nok enklest å kjøpe en fk/ft ja. Ledningsnettet har du jo allerede.
Det som må gjøres med lh-2.4 nettet som er i bilen din:
- Forlenge kabler til lmm (Fra førerside til passasjerside - Siden lmm er før turboen).
- Koble inn dysemostander (Om du da ikke finner noen dyser i samme størrelse som ft/fk som er høyohm - Her kan jo og det berømte 300 oppsettet brukes, og da slipper du å ha motstander).
- Bytte hjerner til turbohjerner.
Resten av sensorer og ledningsnett er like.
Det som må gjøres med en ft/fk motor:
- Mest sannsynlig vil det være en toppmontert fordeler. Bak på toppen og koblet til kam'en. Denne får ikke plass i en 240, så der må du ha blendelokket som bcb har.
- Akslingen som driver oljepumpe og skal drive fordeleren mangler drevet for fordeleren. Så denne må byttes. Denne står i alle 240'er som har fordeler.
- Fordeler fra lh-2.4 må benyttes. Denne er "tom" innvendig (Med det menes at du kan ikke endre tenning ved å vri på den. Tenningstidspunkt kommer fra hjernen). Viktig at denne kommer fra en lh-2.4 bil. (f.eks. motoren som står i).
Smidd innmat trenger du ikke før senere. Heller bruke tiden på å få dette til og fungere og luke ut barnesjukdommer.
Heller legge pengene i en overhaling av motor, så denne er frisk å fin
Kurt