Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  584
Side 79 av 115 FørstFørst ... 29 69 77 78 79 80 81 89 ... SisteSiste
Viser resultater 1.951 til 1.975 av 2863

Tråd: Frigstad Racing's Volyota "762"JZ

  1. #1951
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    enig med brage alu på dører siden branveggen er det

    ser bra ut uansett dette
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  2. Takk Frigstad Racing takket for denne posten
  3. #1952
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Har kommet frem til at det blir alu på alle fire dørene. Matcher brannveggen som nevnt over her ja
    Ser jo at hullene i dørene bak er så store at røyken vil komme inn gjennom døra og inn i kupè, så da tetter jeg der og.
    Så bruker jeg orginale innvendige dørhåndtaket foran og kanskje vindus knappene!
    Bak blir det ingen mulighet til å åpne døra innenfra.
    Og låsemekanismene må fjernes. Iht. NSR § 307 D (for å få lisens til neste år)

    Idag har jeg ribba og rengjørt den "nye" servopumpa, lakkert den og braketten sort.
    Laget ferdig skjøtehylsene til styrestagene, er noen 50mm lange muttere som jeg har gjenget til M14x2.
    Skaffet gjengestag og muttere, venter bare på siste delen til bærearmen før jeg kan begynne å lage forlengeren, vet jo ikke hvor mye jeg må forlenge før bærearmen sitter der den skal.

    Bestilt 14" SPAL sugevifte til radiator.

    Hva syns dere, sort koffertlokk (glassfiber) eller karbon (klarlakkert) ?
    Skal muligens ha karbon folie på taket

  4. #1953
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard

    carbon lokk! siden du vil foliere taket

    edit: hvor finner du forskriftene om lisenskrav?

  5. #1954
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Alt står på NBF sine nettsider

    Er ganske så usikker på om jeg skal velge karbon(klarlakkert) eller glassfiber(sort lakkert) bagasjelokk... Svart gruppe a vinge har jeg uansett!
    Blir 4 stk blå panserlåser på koffertlokket også samme som jeg har foran.

    Skjøtehylser til styrestag ferdig gjenget og lakka


    Lakkert opp en 240 servo og montert den, kunne ha coilen på gamle plassen sin allikevel så det var jo gull!




    Mangler bare kjølevifta før jeg kan montere det sammen foran i motorrommet


    Trykkrøret passet bra også rundt servoen der!


    Mangler bare å lage den ene slangen så er servo opplegget ferdig.



    Kobla litt ledninger i stad og prøvde å vri nøklen, å den starta den gitt



    Henter plater til "dørtrekkene" i morgen så kan jeg starte å lage de en dag!
    I morgen står på planen å få lufta bremsesystemet!

  6. #1955
    Eirik.H sin avatar
    Medlem siden
    27. feb. 2012
    Sted
    Strømmen, Akershus
    Innlegg
    187
    Antall takk

    Standard

    Elsker det motorrommet ditt, ren porno!

    Vil det være mulig å montere en nuke dump på samme plass i min bil uten å flytte LMM, eller vil den bare begynne å fuske på tomgang da?
    Eirik Hokholt
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem & Fotograf

    ---

    Volvo 945 LT B230FK 1997
    Volvo 360 B19A 1984

  7. #1956
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard

    skamrått!

    kan jeg få etterlyse bilde/how-to på hvordan du har festet oljekjøleren? trenger litt inspirasjon der!

  8. #1957
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. jan. 2013
    Sted
    Otta
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Ingen tvil om at dette er et GULL prosjekt !
    1995 Volvo 850 2,5L 10v

  9. #1958
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Eirik.H Vis post
    Elsker det motorrommet ditt, ren porno!

    Vil det være mulig å montere en nuke dump på samme plass i min bil uten å flytte LMM, eller vil den bare begynne å fuske på tomgang da?
    Takktakk Mulig det, bare å prøve. Men når den åpner så blåser den jo ut lufta som LMM har registert. Så hvordan skal du fortelle hjernen hvor den lufta er blitt av? :P
    Jeg hadde LMM etter dumpen før når jeg kjørte LH 2.4.

    Sitat Opprinnelig postet av lars-go40tic Vis post
    skamrått!

    kan jeg få etterlyse bilde/how-to på hvordan du har festet oljekjøleren? trenger litt inspirasjon der!
    Ligger bilder lenger tilbake i tråden har bare laget to braketter under som jeg har festa samme plass som jeg har festa IC og radiator, men er sveist om littegran alt sammen, ikke mye orginalt igjen her

    Sitat Opprinnelig postet av Selsgutten Vis post
    Ingen tvil om at dette er et GULL prosjekt !
    Takk


    Moro med kommentarer Ris/ros mottas med takk!

    Skjedd litt igjen, fått lufta bremsesystemet og håndbrekket, DOT5.1 bremsevæske.
    Fått pressa en stålomspunnet teflon slange til servoen, så den er koblet ferdig og klar med reim og olje å det som trengs.

    Så til dørpanelene, ble aluminum ja

    Laget mal først i papp (som alltid, hehe)


    Alu plate


    Kuttet ut til bakdørene


    Montert


    Renset brannveggen med en alu rens og ekstra fin matteklut


    Montert på andre siden også, matcher brannveggen og døra er tett (også det gaffateipen er til)


    Dørene foran får også en runde med hullsaga


    Racing?


    Passasjer døra også


    Ett par kilo spart


    Begynt å lage til foran også, koblet el.vindu og bøyd til den innvendige døråpnere, skal bøyes tilbake når det er ferdig montert, og den orginale knotten skrus på igjen.


    Skjært ut panelet til passasjerdøra. Brytere til begge vinduene kommer enten i midtkonsollen, eller i førerdøra, ikke bestemt meg helt ennå.


    Gått tom for "de fine" skruene så må skaffe flere. Kan ikke ha forskjellig type skruer vettu Nå tar jeg helg! Snakkes

  10. #1959
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    ikke for å være negativ eller noe, men er ikke de orginale dørtrekkene lettere en aluplater? men aluplater ser litt mer racing ut da

  11. #1960
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Alu er lettere pluss hullborringa + alt det andre dritet som var inne i dørene


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #1961
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Og i følge reglementet så skal dørtrekk erstattes med plater og nå blir dørene tette så det ikke kommer røyk inn etter jeg har hullborret sidene. kunne se lyset utenfra gjennom hullene i dørene når døra var lukket


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  13. #1962
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Bestilt meg 4 puck sinterlamell til BMW kassa


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #1963
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Bestilt meg 4 puck sinterlamell til BMW kassa


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    5 eller 6 trinns kasse du har?
    Kjøpt frå bakaxel.se?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  15. #1964
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    5 trinns kjøpte av Wangen her på forumet


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #1965
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. jan. 2013
    Sted
    Otta
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    SYKT RÅTT
    Dette er vel en 740 av høy klasse
    Masse fine detaljer her og der !
    (abonnerer på svarte livet )
    1995 Volvo 850 2,5L 10v

  17. #1966
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Takk takk kommer en liten update snart.

    Hva mener folk om koffertlokk til bilen?
    1. Glassfiber, lakkert sort
    2. Karbonfiber, klarlakkert

    Skal festes med 4 panserlåser

    Vurderer også å legge karbonfolie på taket! Suksess?



    Sent from my iPhone using Tapatalk

  18. #1967
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Karbofiber lokk, men jeg ville kjørt med originale fester bak og 2stk panserlåser
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  19. #1968
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Karbonfiber, men då må du seff ha karbonfiber panser og

    Edit: Syns 4 låsar ser tøft ut, erlandsson har det på 760en sin
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  20. Takk Frigstad Racing takket for denne posten
  21. #1969
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    glassfiber som er lakka sort
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  22. #1970
    Registrerte brukere Bassan sin avatar
    Medlem siden
    09. aug. 2011
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    695
    Antall takk

    Standard

    Karboin fiber panser, tak og bakluke!

  23. #1971
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    kulere om du ikke flasher carbon, lakk den istedet. og gå for samme type lås som svensken her inne. Det ser hvertfal mest voksent ut. Bare å velge glassfiber så du sparer noen kr. Et bagasjelokk stiver ikke av så mye uansett Jeg hadde nok heller brukt penga på dører da det er der du henter mange flere kg\sentrerer vekt mest

  24. Takk Frigstad Racing takket for denne posten
  25. #1972
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Tror jeg må tenke litt på lommeboka også her, så blir glassfiber lokk lakkert sort, med fire panserlåser. Også gruppe a vingen da enten nedfellbare låser ala Erlandsson (den bilen er min hoved inspirasjon!!) eller blå Sparco som på resten av bilen. Også blir det lakkerte jdm breddere antageligvis, vet ikke hvor tykke jeg skal ha enda men. Bestiller litt deler i morgen. Venter fortsatt på distansene til bærearmene... Går tregt hos myranes for tia, faktisk skikkelig skuff siden han alltid har vært så pliktoppfyllende før..


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  26. Takk Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  27. #1973
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    tror det blir bra med lakka glassfiber da beholder du jo looken
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  28. #1974

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Hvor kjøper du AN-koblingene dine?
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  29. #1975
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Har så mye forskjellig på denne bilen, Summit, Pedersens Racing (det er de beste, men dyreste), KL Racing, Autobahn88 bl.a


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Side 79 av 115 FørstFørst ... 29 69 77 78 79 80 81 89 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •