enig med bragealu på dører siden branveggen er det
![]()
ser bra ut uansett dette![]()
enig med bragealu på dører siden branveggen er det
![]()
ser bra ut uansett dette![]()
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Har kommet frem til at det blir alu på alle fire dørene. Matcher brannveggen som nevnt over her ja
Ser jo at hullene i dørene bak er så store at røyken vil komme inn gjennom døra og inn i kupè, så da tetter jeg der og.
Så bruker jeg orginale innvendige dørhåndtaket foran og kanskje vindus knappene!
Bak blir det ingen mulighet til å åpne døra innenfra.
Og låsemekanismene må fjernes. Iht. NSR § 307 D (for å få lisens til neste år)
Idag har jeg ribba og rengjørt den "nye" servopumpa, lakkert den og braketten sort.
Laget ferdig skjøtehylsene til styrestagene, er noen 50mm lange muttere som jeg har gjenget til M14x2.
Skaffet gjengestag og muttere, venter bare på siste delen til bærearmen før jeg kan begynne å lage forlengeren, vet jo ikke hvor mye jeg må forlenge før bærearmen sitter der den skal.
Bestilt 14" SPAL sugevifte til radiator.
Hva syns dere, sort koffertlokk (glassfiber) eller karbon (klarlakkert) ?
Skal muligens ha karbon folie på taket![]()
Alt står på NBF sine nettsider
Er ganske så usikker på om jeg skal velge karbon(klarlakkert) eller glassfiber(sort lakkert) bagasjelokk... Svart gruppe a vinge har jeg uansett!
Blir 4 stk blå panserlåser på koffertlokket også samme som jeg har foran.
Skjøtehylser til styrestag ferdig gjenget og lakka
Lakkert opp en 240 servo og montert den, kunne ha coilen på gamle plassen sin allikevel så det var jo gull!
Mangler bare kjølevifta før jeg kan montere det sammen foran i motorrommet
Trykkrøret passet bra også rundt servoen der!
Mangler bare å lage den ene slangen så er servo opplegget ferdig.
Kobla litt ledninger i stad og prøvde å vri nøklen, å den starta den gitt
Henter plater til "dørtrekkene" i morgen så kan jeg starte å lage de en dag!
I morgen står på planen å få lufta bremsesystemet!
Elsker det motorrommet ditt, ren porno!
Vil det være mulig å montere en nuke dump på samme plass i min bil uten å flytte LMM, eller vil den bare begynne å fuske på tomgang da?
Eirik Hokholt
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Varamedlem & Fotograf
---
Volvo 945 LT B230FK 1997
Volvo 360 B19A 1984
Ingen tvil om at dette er et GULL prosjekt !![]()
1995 Volvo 850 2,5L 10v
TakktakkMulig det, bare å prøve. Men når den åpner så blåser den jo ut lufta som LMM har registert. Så hvordan skal du fortelle hjernen hvor den lufta er blitt av? :P
Jeg hadde LMM etter dumpen før når jeg kjørte LH 2.4.
Ligger bilder lenger tilbake i trådenhar bare laget to braketter under som jeg har festa samme plass som jeg har festa IC og radiator, men er sveist om littegran alt sammen, ikke mye orginalt igjen her
Takk
Moro med kommentarerRis/ros mottas med takk!
Skjedd litt igjen, fått lufta bremsesystemet og håndbrekket, DOT5.1 bremsevæske.
Fått pressa en stålomspunnet teflon slange til servoen, så den er koblet ferdig og klar med reim og olje å det som trengs.
Så til dørpanelene, ble aluminum ja
Laget mal først i papp (som alltid, hehe)
Alu plate
Kuttet ut til bakdørene
Montert
Renset brannveggen med en alu rens og ekstra fin matteklut
Montert på andre siden også, matcher brannveggen og døra er tett (også det gaffateipen er til)
Dørene foran får også en runde med hullsaga
Racing?
Passasjer døra også
Ett par kilo spart
Begynt å lage til foran også, koblet el.vindu og bøyd til den innvendige døråpnere, skal bøyes tilbake når det er ferdig montert, og den orginale knotten skrus på igjen.
Skjært ut panelet til passasjerdøra. Brytere til begge vinduene kommer enten i midtkonsollen, eller i førerdøra, ikke bestemt meg helt ennå.
Gått tom for "de fine" skruene så må skaffe flere. Kan ikke ha forskjellig type skruer vettuNå tar jeg helg! Snakkes
ikke for å være negativ eller noe, men er ikke de orginale dørtrekkene lettere en aluplater?men aluplater ser litt mer racing ut da
![]()
Alu er letterepluss hullborringa + alt det andre dritet som var inne i dørene
Sent from my iPhone using Tapatalk
Og i følge reglementet så skal dørtrekk erstattes med platerog nå blir dørene tette så det ikke kommer røyk inn etter jeg har hullborret sidene. kunne se lyset utenfra gjennom hullene i dørene når døra var lukket
Sent from my iPhone using Tapatalk
Bestilt meg 4 puck sinterlamell til BMW kassa
Sent from my iPhone using Tapatalk
5 trinnskjøpte av Wangen her på forumet
Sent from my iPhone using Tapatalk
SYKT RÅTT
Dette er vel en 740 av høy klasse
Masse fine detaljer her og der !
(abonnerer på svarte livet )
1995 Volvo 850 2,5L 10v
Takk takkkommer en liten update snart.
Hva mener folk om koffertlokk til bilen?
1. Glassfiber, lakkert sort
2. Karbonfiber, klarlakkert
Skal festes med 4 panserlåser
Vurderer også å legge karbonfolie på taket! Suksess?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Karbofiber lokk, men jeg ville kjørt med originale fester bak og 2stk panserlåser![]()
Mine kjøretøy:
- 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
- 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
- 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
- 2004 BMW E61 (Bruksbil)
- 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)
Karbonfiber, men då må du seff ha karbonfiber panser og
Edit: Syns 4 låsar ser tøft ut, erlandsson har det på 760en sin
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
glassfiber som er lakka sort![]()
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Karboin fiber panser, tak og bakluke!
kulere om du ikke flasher carbon, lakk den istedet. og gå for samme type lås som svensken her inne. Det ser hvertfal mest voksent ut. Bare å velge glassfiber så du sparer noen kr. Et bagasjelokk stiver ikke av så mye uansettJeg hadde nok heller brukt penga på dører da det er der du henter mange flere kg\sentrerer vekt mest
Tror jeg må tenke litt på lommeboka også her, så blir glassfiber lokk lakkert sort, med fire panserlåser. Også gruppe a vingen daenten nedfellbare låser ala Erlandsson (den bilen er min hoved inspirasjon!!) eller blå Sparco som på resten av bilen. Også blir det lakkerte jdm breddere antageligvis, vet ikke hvor tykke jeg skal ha enda men. Bestiller litt deler i morgen. Venter fortsatt på distansene til bærearmene... Går tregt hos myranes for tia, faktisk skikkelig skuff siden han alltid har vært så pliktoppfyllende før..
Sent from my iPhone using Tapatalk
tror det blir bra med lakka glassfiberda beholder du jo looken
![]()
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Hvor kjøper du AN-koblingene dine?
2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]
Har så mye forskjellig på denne bilen, Summit, Pedersens Racing (det er de beste, men dyreste), KL Racing, Autobahn88 bl.a
Sent from my iPhone using Tapatalk