Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 174 av 206 FørstFørst ... 74 124 164 172 173 174 175 176 184 ... SisteSiste
Viser resultater 4.326 til 4.350 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

kimove: er vell lh2.4 originalt på 16v turbon så det bør vell gå fint men hvordan det blir å koble til vet jeg ikke, for har ikke sett over hvor mye unikt det er på denne typen som ikke vanlige motorer har av elektronikk enda.

V90: var du oppå der du å? var på roadtripp å henta den hjem ja, kosetur, men fytti så tung den er å løfte opp i bukken både jeg og brosjan er litt småkinkige i ryggen i dag... hehe

Beachee: så nedover der, men åssen blir de der å bruke da? hvordan monteres de fast i traversen og slikt? så jo geniale ut egentlig så lenge de blir høye nok mot 16V turbon, om det var slike du brukte selv eller? takk for godt tips, som alltid!
    edit: leste videre i tråden og så mer av det nå

Beachee sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2010
    Sted
    Molde
    Antall takk

Standard

Blir et veldig fint motorrom hvis du bruker de nedre motorfestene... Da beholder du de orginale b204ft øvremotorfestene. Når det gjelder LH2.4. Hvis du får tak i orginale boksene, så er det jo like da som en vanlig b230fk/ft konvertering... Du kan bruke et LH2.4 nett ifra en 240. Boksene passer i den..Er ikke helt sikker på dette, jeg må sjekke vadis og bøkene ang dette... men jeg tror nesten det er slik. Så er det opp til deg om du vil ha formotstand på dysene eller dyser som ikke trenger formotstand. :-) Tut og kjør!!

Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard Re: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B204FT\ original 16V 2L Turbomotor i hus!!! ;)

Det er jo ein del ekstra på denne motoren kontra fk, slikt som egt og elektronisk turbotrykkstyring. I det heile tatt, mykje av det som kom seinare.

Elektronisk turbotrykkstyring kom vel og merke saman med intercoolersettet til b21et/ft, men denne skal vere ein del meir avansert. Greitt å studere litt skjema først.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Beachee sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2010
    Sted
    Molde
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Det er jo ein del ekstra på denne motoren kontra fk, slikt som egt og elektronisk turbotrykkstyring. I det heile tatt, mykje av det som kom seinare.

Elektronisk turbotrykkstyring kom vel og merke saman med intercoolersettet til b21et/ft, men denne skal vere ein del meir avansert. Greitt å studere litt skjema først.
    Sant nok.... men dette kommer ann på hvordan, og hvilke deler som er med på motoren, og hvilke som virker... Håper du får dette til Øystein.

Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Veldig mykje artig her, veivskraper er det vel også
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

er med alt av bokser og slikt.

den turbotrykksjusteringa har faktisk samme justerings"ventilen"\splitten som Turbo+ satsen ser det ut til. akkurat likens duppedings i alle fall... dumt jeg slengte med dette i 945n når jeg solgte den, hadde jeg had reservedel der f.eks.
    EGT sensoren står i som den skal, hari ikke rukket å sett så mye mer på koblingene og slikt. var med en bit kabelmatte som jeg ikke har sjekket hvor skal enda heller. som sagt bare fått den opp i bukken nå. så skal få henta meg en 20-30 liter avfetting å få begynt på vaskinga av den så man kommer til og ser litt finere på hvor og hva

om det må brukes andre dyser opp mot LH nettet? enn de originale som står på? så har jeg jo 558 dysene som står på FK'n i bilen pr nå. disse er vell rett på om B204n også bruker samme type saker der.

har ikke funnet noe særlig til bøker\papierer\ledningsnett eller noe til denne motoren, så all hjelp og kunnskap for å kunne få en mer eller mindre problemfri oppkobling og start samt læringsprosess om denne er til stor hjelp! alle som har noe bra å bidra med må bare komme med det. skal melde brage å få han til å fikse et sett motorfester jeg så ut som en god løsning de.

bruker b204 motorfester da eller? altså den klumpen mellom nedre feste på travers og øvre på motor?

Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Antall takk

Standard Re: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B204FT\ original 16V 2L Turbomotor i hus!!! ;)

B204FT har originalt like store dyser som B230FT/FK, altså ca. 330cc/min OG 3" luftmassemåler, så det å sette inn -558 dyser vil kreve en endring av injector constant i bensin chipen, eller en enda større lmm.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

allright. men originaldysene står jo på, så da bruker man jo de uansett. men er det formotstander på disse da? var ikke med noen i alle fall...

Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Antall takk

Standard

De trenger formotstander ja.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Antall takk

Standard

Hvordan kommer man over en org. 16v turbo og hva må man blø?

Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Litt info om du ikke ha sett den før...?

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=173001
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av andersg Vis post
    Hvordan kommer man over en org. 16v turbo og hva må man blø?
    vet av en jeg står fint på en pall med m46 kasse, komplett med alt.
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

v90: takk! så der at det manglet mest sannsynlig en TCU enhet i sendingen også, litt dumt å ikke få justert turbotrykket som det skal elektronisk...

R.G. kunne du tatt litt bilder og slikt å sendt over så jeg ser hvor alle slanger og slikt skal være? var kobla av og fjerna en del på min...

Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Antall takk

Standard

ikke på innsuget håper jeg? det er solgt til en på forumet her for mnd sida. grunna skal ha på b234 innsug på den.
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

hehe jo nettopp på innsuget... er 4 vacumsaker eller hva det er på innsuget nedom dysene.... er ikke koblet til noe å aner ikke hva som skal kobles der eller ikke...
    kunne du generelt sett tatt en del bilder av det som er koblet sammen og enheter som skal være på den? egentlig nysgjerrig på om alle deler som må være med er kommet til meg, sånn utenom den TCU som jeg ikke husker å ha sett allerede... spørs om det også blir en del lesing av ledningsnett og kabelstykker for å få koblet opp riktig om jeg får TCU enheten i det heletatt.... ellers får man vell koble opp manuell 3stegs? turbotrykksjustering på en bryter eller noe i bilen... kjenner jeg fikk litt noya av alle unike sakene på denne kontra FK allerede hehe...

Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Antall takk

Standard

Den er kobla vekk i bilen vår til fordel for en manuell kran frå turboXS.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

OAR83: har du kobla bort hele det originale Turbotrykksjusteringssystemet på en B204FT? merket ikke noe forskjell på motorstyring og slikt? negativ innvirkning på motor og det?

har kikka litt nå, og det er jo mye slanger og rællamikk der ja + den ekstra hjernen som må kobles opp, så frister jo litt å fjerne den biten og erstatte med en elektronisk 2 trykksventil, som man switcher mellom på en bryter inni bilen. men hva har man å velge mellom der da?

Hvilket trykk går B204FT på max og normal?

ikke feil syn å se i bua si

får vell begynne å pusse reint alt dette da, mektig mye oljesøl etter ca 250 000km i bilen den stod i. mest på oljefiltersida selvfølgelig. fikk et tips på TPC at de har en tendens til å skru ut oljefilteret under kjøring pga vibrasjoner i motoren, forklarer vell mengden søl forsåvidt.

påbegynnt, men mye gnukking igjen før denne er rein i alle fall... men avfetting og varmt vann i en jiff flaske fungerer veldig bra, sammen med div X'er sine sparte tannbørster jeg endelig fant bruk for hæhæ

så der, ser jo greit ut, så ser ikke noe poeng i å begynne å male opp blokka akkurat nå, får bli en senere anledning, når ev alt skal ribbes ned om man til syvende og sist skal oppgradere innvendig i motoren før ev videre trimming. men regner med det kommer en B230 blokk under toppen i stede for det, misstenker jeg.

der var fordeleren fjernet. Wasted Spark må til for å få den til å fungere i 242n ser fram til å teste det etter hvert... men må vell lage meg blendelokk til toppen, for eller spruter det vell godt å vell mye olje ut der tenker jeg...!? kanskje det passer med blendelokket fra IPD som er beregnet på b230FK? hvor nå det ligger lagret da i rotet...

disse dysene står på -804...

men her er noe rællamikk jeg ikke kan skjønne hva er til!? motoren kom slik, uten noe tilkoblet de runde sorte "dysene" som sikkert er kobla til noe vacum eller hva det nå enn kan være... stussa litt over det her, og tok fram det spiller nye ubrukte B204 innsuget jeg kjøpte tidligere, og der var det ikke slike sorte "vacumdyser" montert ved bensindysene! se bildet under her på akkurat det...

her er det da altså ikke slike sorte dyser ved de vanlige dysene på innsuget... noen ide hvorfor eller hva det skal være til?

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Antall takk

Standard

sammen med div X'er sine sparte tannbørster jeg endelig fant bruk for

men blir bra å få denne inni 242'n
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)

nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

ja tror det kan bli ganske så moro

men om noen i trondheimsområdet har et originalt 240 eksosanlegg og donere i forsøkets navn så tar jeg gjerne imot det, må tyne ned effekten maksimalt om jeg kanskje kan prøve å lade minst mulig og trang eksos bakover for å få ned motoreffekten ved ev bremsing, så den kanskje kan la seg gjøre å godkjennes i bilen... hadde vært griiiisemoro!!!

Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Antall takk

Standard

Hvorfor skulle du ikke få godkjent denne? Effekten overstiger da ikke max godkjent effekt i 240, med mindre du har solide bremseskiver foran da..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

husker ikke godkjent effekt på 240? nm\hk? med ventilerte skiver?
    har ikke helt fått fram effekten av denne motoren, men er vell 190hk vell? usikker på nm men tror kanskje det var 280nm?

Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Antall takk

Standard

Du berger akkurat på momentet på B204FT, GT derimot har høyere effekt og dreiemoment, så den kunne de ha nektet deg å godkjenne.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

ah deilig da blir det jo faktisk mulig å se en 16V motor som er godkjent i 242n da drømmen går i oppfyllelse DET er det vell ikke mange som har godkjent i 240n sin? eller 7\900 serien heller for den saks skyld? verdt hver en dyrt påkostede kr den motoren der med andre ord hehe blir litt glad nå kjenner jeg!!

24. Takk Naturchips takket for denne posten
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Antall takk

Standard

I 700/900 er den levert originalt, så der er det ikke så spesielt å få det godkjent Men i 240 er det ytterst spesielt! Og attpå det så er denne motoren så absolutt skjelden og en spennende sak med alle dupeditter og moderniteter

Liker prosjektet ditt! Bare dine prosjekter som er sånn som de er, og det er positivt!
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

hehe takker for den :-) vet det tar mye tid med prosjektet og at det er mange mellomstasjoner i det, men det er pga mange variabler som ska vurderes og prøves ut før man er helt sikker på at man gjør det rette for prosjektet sin del. tross alt satt sluttdato/finishdato når jeg gravlegges på denne bilen :-P

men noen som aner hva de vacum"dysene" er for noe da? finnes som sagt ikke på det nye ubrukte innsuget mitt.

Side 174 av 206 FørstFørst ... 74 124 164 172 173 174 175 176 184 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •