Hei!
Har en 01 XC70 som jeg tenkte skulle få noen oppgraderinger. Ønsker meg bedre bremser og noen skikkelige felger på sommerdekkene.
Har hørt at man kan oppgradere til V70 R-bremser (samme som politiet bruker?), mens andre sier at dette bare er bytte til en bedre bremsekloss? Og ved evt. bytte til R-skiver så må man ha større felger pga bremseskivens størrelse, stemmer dette? Har nå orginale felger i 205/55-16 på sommer og vinter. Skal oppgradere til 18-toms på sommerhjulene, men vil jo gjerne slippe å bytte felger på vinterhjula også..
Har søkt litt på felger på infosite.se og vil som sagt gjerne ha 18-toms. Får da valget mellom en rekke ulike dim.
235/50 R18
245/45 R18
255/45 R18
215/50 R18
225/50 R18
245/50 R18
255/50 R18
Hva er best av dette? Synes de som sitter på bilen nå er i smaleste laget, det er greit nok på vinteren, men helt ærlig så synes jeg det ser teit ut når dekkene gjemmer seg langt innafor skjermen. Har hørt snakk om "spacere" Hva er det? Er det noe jeg trenger til et eller flere av valgene over?
Jobben på bremsene gjøres på aut. volvoverksted i Sverige, skal dit på service til våren uansett.
På forhånd takk for hjelpen, hilsen rookie på forumet (og som volvo-eier)