Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  146
Side 5 av 10 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 125 av 248

Tråd: Ofs90's: Volvo 760 t5 89, Superstar Kloster

  1. #101
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    ja å kjøre krabbelokk går fint det har det selv på min! blir å kjøre det litt til, for jeg får ikke tak i jørgen.g på tpc.. sendt han 3 pm uten å få noe svar..

  2. #102
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Innlegg
    226
    Antall takk

    Standard Oppdateringer

    Her er et par bilder av tingene som har blitt gjort siste dagene

    Modtat fra ThomasR idag


    her for å sjekke om motornettet og dashbord nettet passet ihop :P


    Hyggelig kar og handle med og leverer som avtalt takker for handelen

    Motoren står hos en kompis, som kjeda seg en liten grand igår :P












    Fordelerlokket:



    Er lakkert sort matt nå

    Vannrøret, fortsatt ikke sveisa ferdig!

  3. Takk Robinsp takket for denne posten
  4. #103
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Innlegg
    226
    Antall takk

    Standard

    Lite nytt om dagen siden jeg er sykmeldt 2 uker for å ha opperert bort mandlene :P

    modtok idag GLT kammer fra marius-skau! takker for handelen anbefaler denne karen
    ellers venter jeg på "raka innsuget" fra v70 som er på vei i posten iløpet av dagen håper jeg
    Og oljekjøler er på vei

    så det som står igjen på listen min nå er turbo og clutch!
    vurderer og bestille denne 850r clutch pakka...
    eller m90 6puch sinterlamell med m5 trykkplate, men vet ikke fra hvilken m5 jeg må kjøpe...
    noen som kan fortelle meg om det er 3.6l eller 3.8l?

    Og turboer som står på tanken er 19t turbo fra v70r awd..
    hadde igrunnen lyst og invistere i s60r grenrør og KKK24 turbo... men usikker på om biltilsynet liker vis jeg stiller opp med det på godkjenning!
    også takknemmelig om noen kan fortelle meg dette med clutch!

  5. Takk Robinsp takket for denne posten
  6. #104

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Dette likte jeg! Flott farge!
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  7. Takk Ofs90 takket for denne posten
  8. #105
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Innlegg
    226
    Antall takk

    Standard

    Takker for det ser du har 940 med t5! hvilken clutch kjører du med? godkjent bygget?

  9. Takk Robinsp takket for denne posten
  10. #106
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ofs90 Vis post
    Takker for det ser du har 940 med t5! hvilken clutch kjører du med? godkjent bygget?
    Han har ikke kjøpt motor enda engang blir først rødblokk med turbo i hans bil
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  11. #107

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Stemmer det som Martin sier
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  12. #108
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Innlegg
    226
    Antall takk

    Standard

    Hehe! For krysse fingra å håpe noen andre svarer på dette clutch spørsmålet da

  13. Takk Robinsp takket for denne posten
  14. #109
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Kan du ikke bare kjøpe forsterket clutch som hører til 960 da? M90H kasse du skal ha eller ZF?
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  15. #110
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Innlegg
    226
    Antall takk

    Standard

    Ja blir M90H.. Og svinghjul fra 850 t5.. Er vell m90 6puch lamell da i tilfelle.. Men hvilken trykkplate..

  16. Takk Robinsp takket for denne posten
  17. #111
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ofs90 Vis post
    Ja blir M90H.. Og svinghjul fra 850 t5.. Er vell m90 6puch lamell da i tilfelle.. Men hvilken trykkplate..
    Da må du ha forsterket 850 trykkplate og en 6 puch lamell som passer diameteren på trykkplaten å spline`sene på kassen

    Er svinghjulet enkelmasse? Da er det mange som bruker audi S2 trykkplate Sachs -707
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  18. #112
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Innlegg
    226
    Antall takk

    Standard

    Enkelmasse ja.. Audi s2 sier du? Dette skal jeg sjekke ut..er alle 240mm diameter ?

  19. Takk Robinsp takket for denne posten
  20. #113
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ofs90 Vis post
    Enkelmasse ja.. Audi s2 sier du? Dette skal jeg sjekke ut..er alle 240mm diameter ?
    Sachs -707 er for 240mm lamell
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  21. #114
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Skal du bruke audi plata må svinghjule stiftes om å avbalanseres anbefaler å legge penger i clutch med en eneste gang, ergelig at den plutselig har lyst å slure. R-pakka er så som så, når d gjelder 960 pakka er det bare å styre unna skal du ha overtrykk.. Ville gått for 707 plata, evt 765
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  22. #115
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Innlegg
    226
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    Skal du bruke audi plata må svinghjule stiftes om å avbalanseres anbefaler å legge penger i clutch med en eneste gang, ergelig at den plutselig har lyst å slure. R-pakka er så som så, når d gjelder 960 pakka er det bare å styre unna skal du ha overtrykk.. Ville gått for 707 plata, evt 765
    Hvilken trykkplate passer rett på da? Eventuelt.. Hva mener du med "stiftes om og avbalanseres"?
    Vet du hvilken som passer fra bmw m5?

  23. Takk Robinsp takket for denne posten
  24. #116
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ofs90 Vis post
    Hvilken trykkplate passer rett på da? Eventuelt.. Hva mener du med "stiftes om og avbalanseres"?
    Vet du hvilken som passer fra bmw m5?
    Er fullstendig fritt før gromme clutchpakker som tåler mer enn 350 hk med bruk v org svinghjul. Med org svinghjul da, som nevt kan man få 707 til å passe relativt greit. Flytter "pinnboltene" i svinghjule, de man trer tryklplata på slik den blir sentrert. Jeg kjøpte alt nytt, ink svinghjul, fikk da 765 trykkplata, og m5 sinterclutch( har getrag..) er usikker på hva som skal til før å få m5 clutchen til å passe
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  25. #117
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Innlegg
    226
    Antall takk

    Standard

    Tenker og kjøre med sterkere kasse ette godkjenning og trimming, så muligens jeg bare handler r-pakka nå, og kjører med det... Så pedersenracing hadde sett til rundt 2500,- kan dette stemme? Er jo ingen vannvittig pris det.. Ellers har jeg sett på ebay.. Har billige r pakker ser også.. Men hvor go kvalitet jeg skal forvente av det vet jeg ikke helt

  26. Takk Robinsp takket for denne posten
  27. #118
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Innlegg
    226
    Antall takk

    Standard Kammer og innsug

    Da har jeg mottat både kammer og "raka innsuget" må bare vente på at helsa gir klar signal for å skru litt



    Her er litt bilder av innsuget for å vise til andre som er på leit, og er usikker på hvordan det ser ut!



    Vet ikke om nommeret er komplett eller om det er noe vits og legge ut som noe veiledning for de som er på leit.. men legger ved likevell..


    Så å et lite bilde av mekanikeren som må ta seg av all skruinga! måtte bekrefte at innsuget var det rette


    Ellers så ønsker jeg og kansje mekke i hop en tråd sammen med andre T5
    RWD
    byggere.. Feks "how to t5 i 2/7/9 serier"
    Kjekt for andre t5 byggere i fremtiden kansje

    ellers lurer jeg på, oljepompen, er denne noe å tenke på og bytte når jeg er av med register reim og bytter vannpumpe?
    Sist endret av Ofs90; 28/02/13 kl 15:15

  28. Takk Robinsp takket for denne posten
  29. #119
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    Skal du bruke audi plata må svinghjule stiftes om å avbalanseres anbefaler å legge penger i clutch med en eneste gang, ergelig at den plutselig har lyst å slure. R-pakka er så som så, når d gjelder 960 pakka er det bare å styre unna skal du ha overtrykk.. Ville gått for 707 plata, evt 765
    Den R pakka er reine sorgen. Har den på min. Angrer som F på at jeg la penger i det...

  30. #120
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Innlegg
    226
    Antall takk

    Standard

    Hva ambefaler du da?

  31. Takk Robinsp takket for denne posten
  32. #121
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Innlegg
    226
    Antall takk

    Standard

    Mottat oljekjøler og helsa starter å gi klar signal for mekking da blir det og renske bilen innvendig og saumfare den for svenske-crome.. Rense dørkteppet.. Lydisolere litt.. Så legge opp komplett ledningsnett fra en 960 96 moddel.. Og varmeapparat og slikt... Noen som om det er mulig og fjerne AC delen av varme apparatet? Eller skal jeg ribbe motor rom og få sendt bilen å få lakkert motormrommet
    Så har jeg ordna meg nye typen 940 radiator med el vifte og nye typen cooler...

  33. Takk Robinsp takket for denne posten
  34. #122
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Møre og Romsdal
    Innlegg
    691
    Antall takk

    Standard

    Dette blir bra Henrik Olai !
    Volvo 740 TIC 88mod selges i deler! - http://forum.vccn.no/showthread.php?...ddon-USA-front
    BMW 520 04mod
    BMW 740 99mod

  35. #123
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    hvertfall en bedre trykkplate, å en 6 pucka sinter eller noe. jeg har r-lamell å r-trykkplate, det fungerer ikke noe bra suns jeg. begynte å slure clutch når jeg skulle burne på 3 gir iallefall

  36. Takk Kalsn takket for denne posten
  37. #124
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Innlegg
    226
    Antall takk

    Standard Superstar Kloster felger

    har fått handla meg drømmehjula! endelig..











    Har ikke fått lakkert oppigjen senter og inner ring.. dette blir gjort når jeg kommer hjem fra havet om ca 14 dager

  38. Takk Robinsp takket for denne posten
  39. #125
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Knall sjalu...

  40. Takk SirKim takket for denne posten
Side 5 av 10 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Volvo 240 85 mod Usa front
    By cookiemonster in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 12
    Siste post: 31/10/11, 17:13
  2. Bytte av front 91 til 95+ Volvo 850
    By Marius Skau in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 9
    Siste post: 13/10/11, 17:03
  3. volvo 740 med 940 front?
    By kompi in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 22
    Siste post: 24/03/11, 19:40
  4. Ø.K! Usa front til Volvo 740
    By jossi93 in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 10/03/11, 16:55
  5. am./canada-front for 240 Ø.K.front er kjøpt, kan slettes
    By mamolv in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 16
    Siste post: 23/03/10, 07:49

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •