Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  280
Side 16 av 24 FørstFørst ... 6 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 376 til 400 av 577

Tråd: Vis oss ditt motorrom!

  1. #376
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mars 2011
    Sted
    Vældre
    Innlegg
    725
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    1 til 2 for de fleste... Eller kan mangel 4 om det komemr fra BMW feks...
    Feil.....
    2012 Volvo V60

  2. #377
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Skal jeg ha 9 sylindra bil?
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  3. Takk Svirre takket for denne posten
  4. #378
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dieselsmoke Vis post
    Feil.....
    støtstang-rakkel er mere feil enn 32v fra BMW...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  5. Takk The Sven, volvobrage takket for denne posten
  6. #379
    Registrerte brukere Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    Innlegg
    8.132
    Antall takk

    Standard

    Big block slår tyskerne. Uten tvil!
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  7. Takk Jan-Einar Jenssen, Dieselsmoke, Mag142, 142. 72 takket for denne posten
  8. #380
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Eneste tøffe åtterne (av gamle gode typen) som onkel sam har på hylla er de med nascar spec.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  9. Takk volvobrage takket for denne posten
  10. #381
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mars 2011
    Sted
    Vældre
    Innlegg
    725
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ovlov86 Vis post
    Skal jeg ha 9 sylindra bil?
    De fleste, ikke alle. Du har 3 for lite. hehe
    2012 Volvo V60

  11. #382
    Registrerte brukere Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    Innlegg
    8.132
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dieselsmoke Vis post
    De fleste, ikke alle. Du har 3 for lite. hehe
    Og du har 2 for mye
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  12. #383
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Big block slår tyskerne. Uten tvil!
    Oh really now? På hvilken måte? Sammenligner du en motor på 8l og en på halve volumet effektmessig så ja... sammenligner du YTELSEN dvs effekt/volum og BSFC slik man måler hvor bra en motor er så sier jeg good luck...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  13. #384
    Registrerte brukere Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    Innlegg
    8.132
    Antall takk

    Standard

    Er med på den jeg også, men det er åssen motor er bygd opp. Nevnte bare bigblock som et "generelt" eksempel. En V8-er skal ha volum, ikke turtall. V8'r under 5l er moped motor
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  14. Takk Jan-Einar Jenssen, Dieselsmoke takket for denne posten
  15. #385
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Er med på den jeg også, men det er åssen motor er bygd opp. Nevnte bare bigblock som et "generelt" eksempel. En V8-er skal ha volum, ikke turtall. V8'r under 5l er moped motor
    Må virkelig si en JUDD-V8 går som en mopedmotor ja Amerikanerne kan få beholde kryssveivene sine også kan de som skal bygge seriøst forholde seg til flatveiv
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  16. #386
    Registrerte brukere Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    Innlegg
    8.132
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Må virkelig si en JUDD-V8 går som en mopedmotor ja Amerikanerne kan få beholde kryssveivene sine også kan de som skal bygge seriøst forholde seg til flatveiv
    Hehe. Nei, smak og behag. Men det er ikke tysk ved å ha V8, det er amerikansk. Men en V10'er eller V12'er er greit
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  17. Takk Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  18. #387
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Hehe. Nei, smak og behag. Men det er ikke tysk ved å ha V8, det er amerikansk. Men en V10'er eller V12'er er greit
    V10 over 10000 rpm får håra på ryggen til å reise seg... SKAL bygges en gang
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  19. Takk Svirre takket for denne posten
  20. #388
    Registrerte brukere Haukefer sin avatar
    Medlem siden
    29. okt. 2012
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard Re: Vis oss ditt motorrom!

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Er med på den jeg også, men det er åssen motor er bygd opp. Nevnte bare bigblock som et "generelt" eksempel. En V8-er skal ha volum, ikke turtall. V8'r under 5l er moped motor
    Vil nå ikke si m62b44 til bmw er mopedmotor :-) så har du jo s62 som står i e39 m5. Hærlig motor :-)

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

  21. #389
    Registrerte brukere Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    Innlegg
    8.132
    Antall takk

    Standard

    Smak om behag Min mening er at V8'ern må ha volum og rå makt i eksospotta for at det skal være brukbart
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  22. Takk Dieselsmoke, 142. 72 takket for denne posten
  23. #390
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Hehe. Nei, smak og behag. Men det er ikke tysk ved å ha V8, det er amerikansk. Men en V10'er eller V12'er er greit
    v8 må være amrikansk ja men for all del, det finnes nok mange potente v8'ere fra rundt om kring som sikkert egner seg my bedre til alt mulig, men med null sjarm
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  24. Takk Dieselsmoke, 142. 72 takket for denne posten
  25. #391
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mars 2011
    Sted
    Vældre
    Innlegg
    725
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    V10 over 10000 rpm får håra på ryggen til å reise seg... SKAL bygges en gang
    og holdbarhet som en 2 takt motor uten olje. Totalt ubrukelig. Men gidder ikke diskutere detta med deg, for du er så sabla trangsynt, og vet alt best.
    2012 Volvo V60

  26. #392
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dieselsmoke Vis post
    og holdbarhet som en 2 takt motor uten olje. Totalt ubrukelig. Men gidder ikke diskutere detta med deg, for du er så sabla trangsynt, og vet alt best.
    Er en 1000cc R-motorsykkelmotor veldig dårlig holdbarhet på da? TENK deg om... PS de gjør 14000rpm nå for tia... Dessuten det er inget behov for å være ufin, i motsettning til mange som er trangsynte ser jeg masse muligheter og nye løsninger...
    Sist endret av Njål Nilssen; 22/02/13 kl 10:53
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  27. Takk ovlov86, volvobrage, Amundsen T5r takket for denne posten
  28. #393
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    rå makt i eksospotta
    Skal gi deg rå makt i eksospotta, jeg.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

  29. Takk Anders Dybvadsskog, Svirre takket for denne posten
  30. #394
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dieselsmoke Vis post
    og holdbarhet som en 2 takt motor uten olje. Totalt ubrukelig. Men gidder ikke diskutere detta med deg, for du er så sabla trangsynt, og vet alt best.
    Sitat Opprinnelig postet av Dieselsmoke Vis post
    Fellesnevneren for de fleste her, er at de mangler 4 sylindre
    Hvem er trangsynt?
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  31. Takk mrstfu, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  32. #395
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mars 2011
    Sted
    Vældre
    Innlegg
    725
    Antall takk

    Standard

    forskjellen er at jeg spøker med sånt, mens han besserwisseren der går direkte til å rakke ned på andres med en gang. Han kan faktisk ta denna stusslige 6 sylindra volvo motoren sin å ri på den til dombås for min del. hehe. Men bruker detta forumet her ytterst lite lenger. For jeg kjører ikke volvo til daglig, og alt jeg lurer på vedrørende 760 min tar jeg opp andre steder enn her. Admin må gjerne stenge brukeren min.
    2012 Volvo V60

  33. #396
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard

    For alles del anbefaler jeg da å enten slutte å bruke forumet, eller å henvende deg direkte til en admin for å få brukeren stengt.

    Du holder fast på at andre er besserwissere, og at du kun spøker, men du innser ikke at du oppfattes av oss som nettopp en besserwisser som ikke skjønner at andre spøker.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

  34. Takk ovlov86, Svirre takket for denne posten
  35. #397
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dieselsmoke Vis post
    forskjellen er at jeg spøker med sånt, mens han besserwisseren der går direkte til å rakke ned på andres med en gang. Han kan faktisk ta denna stusslige 6 sylindra volvo motoren sin å ri på den til dombås for min del. hehe. Men bruker detta forumet her ytterst lite lenger. For jeg kjører ikke volvo til daglig, og alt jeg lurer på vedrørende 760 min tar jeg opp andre steder enn her. Admin må gjerne stenge brukeren min.
    Jeg kan fint kommentere andres meninger, men det er veldig sjelden jeg rakker ned på personer, og kaller dem for det ene og det andre uten VIRKELIG å ha grunnlag for det. Stusselig 6 sylindra Volvo motor? Stusselig i slagvolum, om du kan kalle 2.9 L det, men ikke så stusselig ellers...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  36. Takk ovlov86, Marius Skau takket for denne posten
  37. #398
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    som dere holder på a ser ikke noen motorrom lenger jeg.

    4/5/6/8/10 eller 12 syl..

    har 4 og 6 og 8 syl stående på garden her, alt starter å går og jeg kommer meg fra a til b, det er vel det som er viktigst for alle som driver å kverrulerer par hakk over meg..

    selvfølgelig er 8ern jeg har en bankende dieselbrakke som ikke er noe racer, men laste på bilen 1tonn, og kaste på tilhenger med en vekt på 4tonn. så merker man ikke no forskjell. går like godt, eller dårlig om man skal si det sånn.



    v10 på 10000omdr, hvem kjører med detta daglig da, el kan jo kjøre med det daglig, men hvem ligger å presser det på 10000omdr hele tida?

    nei alt til sitt bruk...


    ingen blir aldri enige, ihvertfall ikke innpå her. alle er påstålig mot hverandre opp i mente. og mener sitt er det beste.

    lese igjennom overalt hvor diskusjoner tar av så ser man det lett.


    offtopic ja vet
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  38. Takk Svirre takket for denne posten
  39. #399
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Halvferdig røre

  40. #400
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. jan. 2012
    Sted
    Horten
    Innlegg
    175
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av andersg Vis post
    Halvferdig røre
    Ser bra ut! kommer nok til å gå unna detta her!

Side 16 av 24 FørstFørst ... 6 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •