Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  103
Side 7 av 12 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 151 til 175 av 286

Tråd: R_ekle Volvo 242 80mod.

  1. #151
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    takk takk alltid kjekt å få positiv respons på det man gjør

    ellers lite som har skjedd i siste, vært lite hjemme..

    blir nok litt konkurranse om verkstedplassen framover å, broderen begynner omsider på banebil prosjektet han har stående på lur en del år. Så på søndagen skal vi finne fram den 960 som er taksenket, ombygd til 2 dørs og breddet fram og bak
    kommer nok litt mer info og bilder etter helga.

    liten prøve på felgplanen til bilen :P 10,5" ocean :P


  2. Takk Oddwar, mik4oj, Bassan takket for denne posten
  3. #152
    E.Winjum sin avatar
    Medlem siden
    22. mars 2011
    Sted
    Nes i Akershus
    Innlegg
    1.368
    Antall takk

    Standard

    Bøst!!
    Emil Winjum
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem



    Mitt prosjekt:
    1995 Volvo 945 Polar Diesel

  4. #153
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Det der kan blir rått!
    Breddar du felgane sjølv eller?

    Høyres ut som broren din må lage seg prosjekttråd og
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  5. Takk Mawi takket for denne posten
  6. #154
    Registrerte brukere mik4oj sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    262
    Antall takk

    Standard

    Dette blir bra! Bruker du kant fra en ocean felg ja?
    2000 Volvo V70 Turbo

    X: 1996 Volvo 940 Turbo - x90 front ++ Worklog
    X: 1989 Volvo 740

  7. #155
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Den 960n er vel gammel terje bil det også?

  8. #156
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Det der kan blir rått!
    Breddar du felgane sjølv eller?

    Høyres ut som broren din må lage seg prosjekttråd og
    Broderen som er bredder de selv ja. Får se hva får lurt han til :P


    Sitat Opprinnelig postet av mik4oj Vis post
    Dette blir bra! Bruker du kant fra en ocean felg ja?
    Kapper av ocean kanten, valser til plateremse som sveiser inn.


    Sitat Opprinnelig postet av AndersD Vis post
    Den 960n er vel gammel terje bil det også?
    Stemmer det ja


    Da har bilen kommet seg i verksted. Vi har hvertfall tro på at dette kan bli bra





    god plass i hjulhusene med 8,5 felg, 3 tommer ut til kanten bak

    ellers blir nok bilen hvit, kommer en lett oppjustert 7mgte motor i den, bredda oceanfelger med slicks rundt.

  9. Takk Adsen takket for denne posten
  10. #157
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Blir fet banebil det der ja

  11. #158
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Ja den såg rå ut!Er ikkje ofte ein ser taksenka 960 akkurat

    Har du bilder av luftopplegget ditt i bagasjen eller kor du har det på 242en?Spennande og sjå korleis det blei
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  12. #159
    Registrerte brukere R-israelsen sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2010
    Sted
    Røyneberg
    Innlegg
    1.132
    Antall takk

    Standard

    Tror jeg har sett en arbeidslogg på denne 960n før? Vart iallefall stille :P Gleder meg til å sjå mer fra begge bilene.

  13. #160
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Ja den såg rå ut!Er ikkje ofte ein ser taksenka 960 akkurat

    Har du bilder av luftopplegget ditt i bagasjen eller kor du har det på 242en?Spennande og sjå korleis det blei
    Har ikke gjort ferdig oppsettet i bagasjerommet enda, blir ikke gjør ferdig det før har vært på visning med bilen til våren. Da skal det komme bilde


    Sitat Opprinnelig postet av R-israelsen Vis post
    Tror jeg har sett en arbeidslogg på denne 960n før? Vart iallefall stille :P Gleder meg til å sjå mer fra begge bilene.
    Kan hende for lenge siden, er jo en god stund siden bilen ble bygget om og etter det så har den bare stått på vent litt flere plasser. Kommer nok mer ja

  14. #161
    MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    rop ut om du skal selge klikk klikk sperra når du bytter ut

    /MGP
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  15. #162
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    rop ut om du skal selge klikk klikk sperra når du bytter ut

    /MGP

    brodern har tikka på den i 960n..

  16. #163
    MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    aha
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  17. #164
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg omsider bestemt meg. Velger å gå for org felger å senk, blitt lei av senk å felger nå å går for litt mer komfort.



    airriden å felgene er tilsalgs vis noen er interessert
    Sist endret av R_ekle; 01/04/13 kl 11:05

  18. #165
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Haha...
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  19. Takk ArneR takket for denne posten
  20. #166
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    1. april idag ja
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  21. Takk ArneR takket for denne posten
  22. #167
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Syns jeg kjente det ja..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  23. #168
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    1. april idag ja
    ja er nok bare et steg mot EU ja.

  24. #169
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    haha, så vilt det blir med så mye kant på org felg. TØFT!

  25. #170
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Har endelig skrudd volvo igjen.



    byttet ventilløftere ettersom det tikket litt av den




    kuka litt med å få på plugghettene, så laga til styring for plugghetta, å da var det easypeasy



    demonterte org understellet og begynte med det som sto igjen for å få ferdig luftfjæringa.




    fikk laget ny toppbolt til demperen, disse er skrudd ned i dempere og var jo selvsagt helt feil når fikk settet. Var alt for lange og for tyne slik at ble veldig romt i fjærbeinslageret.




    ny bolt montert i demperen. Øverste ringen er en spacerring, disse har jeg flere av slik at jeg kan justere høyden manuelt slik at kan shimse om man vil legge traversen på bakken eller ha litt klaring. Den andre ringen er et lager som følgte med settet.




    spindlene sammensveist, la inn en 10mm spacer slik at fikk den helt ned til bakken.




    ferdig fjærbein klar til montering




    måtte til en liten omsveising på bremseskjoldene det blir litt feil med utsparingen når man kommer med en ekstra spindel. En del testing og sliping på den nederste spindelen før bremsskiva gikk fritt irundt uten å ta borti.




    montert på bil. fikk tak i en mykere slange som monterte som en u fra kaross til fjærbeinet.




    montert i bagasjerom, tok inn slange i høyre hjulbrønn.

    Har holdt på ganske jevnt denne uka for å bli ferdig slik at jeg kunne kjøre i helga, men neida det gikk jo selvsagt til helvete! Fyrte igang anlegget på fredagskvelden, fant noen smålekkasjer, registrerte at kompressoren ble veldig varm. Tok kveld og starte på igjen på lørdagsmorgenen, fikset litt lekkasjer og gjorde klart til å sette på hjulene. Satte strøm på anlegget igjen, men fikk på kun 1.5bar, trodde at det måtte være storlekkasje ettersom ikke fikk på mer trykk, men det var det ikke. Kompressoren av igjen blitt veldig varm. Koblet kompressoren på kun et manometer for å sjekke kompressoren, fikk da ikke noe trykk så kompressoren er kaputt. Så da ble det ikke noe kjøring denne helga, jævli surt når har holdt på hele uken, og at det er ikke bare å gå på coop for ny kompressor. Skal få tak i litt rørdeler slik at kan koble kompressoren i verkstedet på bilen slik at får flyttet den ut av verkstedet.

    Skal sjekke ut litt mer på kompressoren også, finne ut hva som har skjedd og hva svakheten er.




    har også fått tak i tidsriktige skilt til bilen

  26. Takk HairyHarry, Oddwar takket for denne posten
  27. #171
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Tok ut kompressoren idag å tok en sjekk på den, viste seg å være "ventilplata" i toppen som hadde sprekt i stykker. Laget til en ny av et blad fra en bladsøker så var den god igjen, men blir nok bytter ut hele kompressoren til en større en. Litt liten til å drive et slikt anlegg syns jeg.



    "store" greier :P




    sprekt ventilblad




    før fikset kompressoren monterte jeg ventil å hurtigkobling slik at fylte anlegget med verkstedkompressoren, det var litt mer effektivt


    ble en liten tur ut for å ta noen bilder.








    go klaring




    fornøyd med stuket


    avsluttet kvelden med å rive av toppen, ble en liten prøvetur ikveld men ble ikke nå langtur pga. blårøyk ut av eksosen :(

  28. #172
    Registrerte brukere Oddwar sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    TRØNDELAG
    Innlegg
    918
    Antall takk

    Standard

    Meget tøft med luftfjøring.
    Vet du hva det koster kun for ventilstyringene, tank/kompressor og alt som må til i tilegg til selve luftfjerene?
    Hvor kjøpes det?

  29. #173
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Blir lavt nok iallefall
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  30. #174
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Oddwar Vis post
    Meget tøft med luftfjøring.
    Vet du hva det koster kun for ventilstyringene, tank/kompressor og alt som må til i tilegg til selve luftfjerene?
    Hvor kjøpes det?
    Kjøpte på http://www.airbagit.com/
    Var dette kitet http://www.airbagit.com/Air-Suspensi...olv-2-kit3.htm + oppgraderte til 5gallons tank.

    du får nesten sjekke ut litt å sende de mail, men har blitt litt skeptisk til de.

    Kjøpte med en 7knappers kontroll til styringa av ventilene, denne kunne vært bedre for å si det sånn.. skulle bare være å plugge i, men det stemte ikke overens med ledninger og hvilke ventiler som gikk, måtte da koble om denne, skal ikke være nødvendig når man kjøper fra samme plassen. I tillegg så tok den kvelden etter litt bruk, knappene begynte å fjuske å tilslutt så var en del av knappene død.

    Å syns det er litt rart med dette kitet de solgte. I dette kitetet så følger det med en DC380 Vyclone compressor.

    Sjekker man ut compressor siden deres http://www.airbagit.com/v/vspfiles/p...ssor_PAGE.html
    Vi-Clone 380C
    for Air Horns and 1/2 to
    1-Gallon Tanks
    -This is a 20% dutycycle Compressor that is ideal for Motorcycles Airhorns and Towing Packages. Has all the power you need to lift/lower a Motorcycle.

    Vil jo kanskje si at den ikke egner seg til det formålet de selger den for.

    Så jeg kommer nok til å oppgradere til en større kompressor hvis ikke monterer 2 stk. Må ha så man kan bruke det litt



    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Blir lavt nok iallefall
    ja fram så kan den ikke bli lavere :P men bak så har det vært mulighet for å fått den lavere, men tenkte ikke på at skulle montere luftfjæring når laget innerskjermen bak, så det får være som det er
    Sist endret av R_ekle; 11/06/13 kl 15:42

  31. #175
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Rått!!Fytti grisen så lav den er når du slepper den nedpå
    Bilder av lavaste høgde du kan kjøre med?

    Du må slette nåken meldingar i innboksen din, får ikkje sendt deg pm
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

Side 7 av 12 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. S: Volvo 244 GLE/GLT 80mod Prosjekt, 2000kr
    By skotterud in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 3
    Siste post: 10/03/11, 22:00
  2. Volvo 244 GLT 80mod
    By Turbotony in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 10
    Siste post: 06/03/11, 20:54
  3. Spesiell Volvo 245 -80mod selges
    By RogerK in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 12/09/10, 20:03

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •