Jada. Dagen starta brukbart egentlig
Var en gjeng på 4 biler som dro oppover i kolonne.
Min 242, en passat med Audi 4x4 motor/drivverk og 2 cossier.
Kom på bana og fikk kjørte noen runder og fikk konstatert at kaldere luft har gjort at trykket mitt hadde økt med 0.2 bar. Det var nå på 1.7 Det flyttet seg helt greit egentlig. (har ikke brukt bilen siden fjor høst)
Skrudde ned trykket og havnet på 1.3 og mente at dette også fungerte mer enn bra nok på isen. Fikk gjort 2 runder på "heat 2" også døde bare bilen.
Fikk ikke start på den igjen og motoren gikk veldig lett rundt. hørte at det det ikke var mye komp i motoren. Trodde da med en gang at ett stempel eller noe sånt hadde tatt kvelden.
Ble tauet inn i depo og fikk se at bolten og kila som holder kamdrevet på plass var borte :( Den hadde rett og slett røket rett av.
Hvordan det har skjedd har jeg ingen anelse om. Motoren gikk lett og ledig helt til dette skjedde, så hvis noen har noen teorier om hvorfor er bare å fyre løs.
Om det har skjedd noe slik at kammen kan ha låst/kilt seg vet jeg ikke. Har ikke fått tatt opp å sett enda.
Ett annet problem er å få ut den knekte bolten og den knekte kila :/
Hvis jeg ikke får ut bolten og kila så er alternativet enten å parkere bilen og den stå til våren og vente på en veldig god løsning, evt sette i VX3 og dra i benken å mappe opp igjen motor, eller å kjøpe ny KG2T og putte i og kjøre videre.
Kom meg hjem igjen ved at Buster83 rescue-team kom med bil og tralle og hentet meg.
Stor takk til han
Så nå er det å samle skrumotet og få fikset shiten slik at kanskje kan bankes rundt på bana til neste helg igjen. Time will show
Liten pitstop før avreise.
Legg merke til optimismen ved å hjulkjøre den til iskjøring
Her er kamdrevet helt løst og på tur ut.
Drevet har også gått og glagt mot kammen, så det har blitt ett lite søkk. Håper det kanskje går an å dreie ned 0.5mm eller noe sånt for å få den plan igjen.
Bolten og skiva fant jeg igjen i skliplata.