kremt... Helmholz... Har ikke simulert med noe annet enn K kammen, da det er den jeg har og jeg liker registeret den gir. Dette skulle egentlig være "billig"

Klabba litt på seg, men hva gjør man ikke for å forske litt... Men har funnet en løsning

Har høykomp, til en viss grad... har ca. 11:1 som den er nå, og med K-kammen og den instillingen jeg kjører med så har jeg nesten 9:1 dynamisk... nesten inne i 4v område hva komp gjelder... Har sett litt på tester av 530 kammeret og hovedproblemet er at det er for lite turbulens og for kaldt rundt innsugsventilen ved lav last og turtall, til at man får noen stabil og hurtig burnrate... Det bygger seg også såppass trykk i squish-flatene at bensinen kondenserer ute ved ring landene som potensielt kan spontanfordampe og eksplodere (aka banking) ved lavere balastninger og turtall... Ustabil forbrenning gir også den "sjarkete" gangen på lave turtall. Må nødvendigvis feite opp blandinga med originalt brennkammer for å få en stabil brennkarakteristikk, en treg en sådan, men stabil. Nå skal toppen av og BAUFILA frem

Jepp jeg skal sage i toppen OG bruke den etterpå... dere får tro jeg er ko-ko men vi får nå se

Misstankene mine om hva det vil gjøre er å gjøre 530'n i praksis nesten bankeløs, samtidig som det ikke vil dråpe seg i squish-flatene. har sett tester av det jeg skal utprøve, og eksosportene forblir grå/rene, olja blir ikke svart (da det ikke blåses halvbrennte bensingasser ned i veivhus) og jeg kan kjøre på blandinger og tenninger som ellers ville føkka til hele dritten... Alene vil ikke denne modden gi noe mere effekt, men den åpner et helt vindu av hva som blir mulig... eneste man trenger er at brennkammeret promoterer hurtig forbrenning