Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Man setter en nippel (gjerne lett dempet) i (hver) ende(n) av plenummet. Herfra drar man slange(r) ned til en ekstra fuel rail som man bruker som plenum til å mate MAP sensoren.
Det er tilstrekkelig raskt og nøyaktig og ganske fritt for forstyrrende pulser.
Tviler på at Alpha-N er tilfredstillende nøyaktig til katalysator og spesielt ikke når du kjører Helmutz. Mye skjer selv om TPS signaltet er stabilt.
Alpha-N er racegreier.
Høy tomgang fikser vi med mappingen vet du.
MAANGE hverdagsbiler som har alpha-n originalt... Storparten av japser og bla.a alle BMW uten LMM. Mazda FE3 motoren har Alpha-n, går klokkerent, responsiv, møter utslippskrav lett og går på luft og kjærlighet. SPREK er den også... 850 GLT 20v'n har alpha-n originalt, de gikk bort fra LMM på den da kammen lagde for mye støy til at LMM fungerte, dog fungerte LMM p åsekseren med samme kammene, da det på den ALTID er ei sylinder som treker luft... jeg har katte på min (MÅ ha forstås...), og med litt eksosbandasje så blir evt. små AFR forandringer på tomgang og dellast jevnet ut... Den kom seg gjennom EU med LH som sleit med K-kammen så ser ikke at Alpha-N skal bli noe problem med ei staks raskere motorstyring. En annen ting er at accel enrichment nesten blir overflødig, da den begynner å tilføre bensin før masseflødet når inn i sylinderne når man blipper gassen Om man trenger noe i det heletatt ender man somregel opp i noe å 15% incr. over 10 motoromdreininger eller så... men det gjelder forsåvidt for "normale" motorer, gjennstår å se hva rødblokka vil ha...

Skal som sagt prøve litt forskjellig, og om du vil, kan du få updates på hvordan det går med alpha-n (har ikke oppfattet deg som en som sier nei om info på rødblokker) Jeg har en misstanke om at Alpha-N kan være løsningen på K-kammen, da den har ganske dårlig idle-vacuum og er tildels støyete.