Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Såpass ja?
Sier du noe mer om hva er du er så misfornøyd med og hvorfor?
Det høres ut som du burde hatt en B19 motor med omslipt veiv og 16V topp med B234 kammer her.

Jeg føler meg ganske sikker på at dersom du hadde montert noen 250 - 300 ccm Bosch design III dyser for 2 V motorer i toppen din og i tillegg oppgradert til en STOR coil med lang brenntid så hadde alle problemene dine forduftet.
Ikke glem at det er stort volum over stempelet i ØD når sylinderen er stor som den er på en B23(0) motor.
Er litt missfornøyd med gangen på tomgang ja... har 968 4v dyser på den nå de skal vel kanpt være over 400cc ved 3 Bar. Er Gen. 3 dyser og de er presise som fy så de er nok ikke hele problemet, S60R og V70R bruker disse dysene og de har jo silkemyk tomgang. Men kan begynne å tro det med dyseplasseringa har litt å si nå. Noen motorer liker kanalmonterte dyser og noen liker traktmonterte... dette var også på en måte et eksperiment for 960'n sin del også, både med tanke på dysestørrelse og det med innsprøytingspunkt, men på 960'n har vert og er planen å ha de i flensen som originalt, OG den får også kun dyser som holder til det de skal brukes til... Coilen er nok kanskje ikke den verste akkuratt i dette oppsettet faktisk... er ingen pinglete COP... men hadde vært interessant og sett hva plasmatenninga hadde gjort med det enorme badekaret som er i 530-toppen

Skal se om jeg får tak i noen mindre dyser som er single spray og dreie til noen nye holdere til å ha nede ved flensen og se om det blir noen forskjell... kan jo bare lage blankeplugger til å tette hulla i plenumet med så grei og hurtig fiks... ledninger og slanger når helt fint til originalposisjonen også så (gjort med vilje tilfelle det ble problemer med dyseplassering)

Det kan sikekrt ta litt tid å anskaffe så jeg får bare gjøre det beste utav det i første omgang intill jeg får tak i noen mindre dyser (nye, brukte utgår)