Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 13 av 54 FørstFørst ... 3 11 12 13 14 15 23 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 325 av 1343

Tråd: Exerqtor's 245 2,8L 16v Turbo Prosjekt: "Oppdatering" 13.01.13!

  1. #301
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    kan møte deg på torvet i halden? ikke kåt på å gi adr mtp visse statlige autoriteter:-P
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  2. #302
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Ouh, så langt som Halden ja, hadde det vært tidligere på kvelden så sku jeg kommet.

    Sønda'n da?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  3. #303
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    jepp det er nok det. blir ikke no pils på søndag, men du kan godt slå av en visit;-)
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  4. #304
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Skal se hva vi får til da.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  5. #305
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    yes, med mindre det kommer noen iløpet av 30min så blir det fest no anna sted:-P
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  6. #306
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Mulig jeg har lest det før i tråden, men hvor mye tåler M51 kassa og hvilken type motor sitter den på originalt?

  7. #307
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Vet ikke helt for å være ærlig. Magnus kjører jo med det i sin og 400 noe gamp.

    Tar enn det pent så holder det sikkert litteranne.. Men er det noen som vet hva dem er "godkjennt" for så hadde det bare vært å skrike ut
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  8. #308
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Er du brukanes på å sveise TIG forresten Joakim? I så fall så skal du få ta lessions om du kommer imorra hehe
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  9. #309
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Exerqtor Vis post
    Er du brukanes på å sveise TIG forresten Joakim? I så fall så skal du få ta lessions om du kommer imorra hehe
    Hvordan er TIG i begynnelsen?

  10. #310
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Fikk ikke kjøpt meg tilsatts tråd før idag. Så har ikke prøvd i det heletatt for å være ærlig:P Fyra bare opp apparatet å sjekka om det skjedde noe her om dagen..

    Men må lære meg åssen jeg skal stille det inn osv. vet åssen selve sveise teknikken funker i teorien. Må bare få alt til å klaffe hehe
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  11. #311
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Exerqtor Vis post
    Fikk ikke kjøpt meg tilsatts tråd før idag. Så har ikke prøvd i det heletatt for å være ærlig:P Fyra bare opp apparatet å sjekka om det skjedde noe her om dagen..

    Men må lære meg åssen jeg skal stille det inn osv. vet åssen selve sveise teknikken funker i teorien. Må bare få alt til å klaffe hehe
    Hehe . Etter det det står i diverse guider så bør man begynne å trene på å holde et fint sveisebad på en stålbit før man begynner å mate med tilsatstråd .

  12. #312
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Ikke stol på det jeg skriver, men hvis ikke jeg husker feil:
    Ca 30A/mm på stål/rustfritt, ca 40A/mm på alu.
    Gass ca 6-8l/min eller hva det nå enn er for noen enhet.
    Prøv som chrml sier å smelte sammen biter først, å sveise med tilsats tar tid å lære seg.
    Regn med å slipe bort ett par wolfram'er før det sitter.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  13. #313
    Registrerte brukere mik4oj sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    262
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Ikke stol på det jeg skriver, men hvis ikke jeg husker feil:
    Ca 30A/mm på stål/rustfritt, ca 40A/mm på alu.
    Gass ca 6-8l/min eller hva det nå enn er for noen enhet.
    Prøv som chrml sier å smelte sammen biter først, å sveise med tilsats tar tid å lære seg.
    Regn med å slipe bort ett par wolfram'er før det sitter.
    ca. 30A/mm på stål og rustfritt og ca 40A/mm på alu stemmer bra, ivertfall etter det jeg har lært meg til nå =P Går ivertfall etter det når jeg skal stille inn apparatet
    2000 Volvo V70 Turbo

    X: 1996 Volvo 940 Turbo - x90 front ++ Worklog
    X: 1989 Volvo 740

  14. #314
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Det er gøtt Skål folkens! Enda en alkoholisert kveld på verkstedet er i gang;P
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  15. #315
    Registrerte brukere MOPAR Performane. sin avatar
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Aust-Torpa
    Innlegg
    29
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Ikke stol på det jeg skriver, men hvis ikke jeg husker feil:
    Ca 30A/mm på stål/rustfritt, ca 40A/mm på alu.
    Gass ca 6-8l/min eller hva det nå enn er for noen enhet.
    Prøv som chrml sier å smelte sammen biter først, å sveise med tilsats tar tid å lære seg.
    Regn med å slipe bort ett par wolfram'er før det sitter.
    Kjør på med litt mere gass, 8-10l/min.
    Åsså stille inn litt afterflow på gassen etter at lysbuen er slukket.
    Sliping av wolframen skal skje så slipesporene gå nedover på wolframen, ikke ha slipesporene 90grader på den, samt at man dupper wolframspissen såvidt nedpå slipeskiva til slutt, så du får bittelitt butt ende.

  16. #316
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    riktig det.lurte på om jeg skulle ta meg en tur og gi lars ett lite lynkurs en dag hvis ingen andre gjør det.

    Greit å slipe wolframen riktig også, blir så rar lysbue hvis den slipes radialt.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  17. #317
    Registrerte brukere mik4oj sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    262
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av MOPAR Performane. Vis post
    Kjør på med litt mere gass, 8-10l/min.
    Åsså stille inn litt afterflow på gassen etter at lysbuen er slukket.
    Sliping av wolframen skal skje så slipesporene gå nedover på wolframen, ikke ha slipesporene 90grader på den, samt at man dupper wolframspissen såvidt nedpå slipeskiva til slutt, så du får bittelitt butt ende.
    Hvor lenge burde apparate kjøre på med gass etter at lysbuen er slukket? Apparatet jeg bruker står på 1,5sek afterflow.

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    riktig det.lurte på om jeg skulle ta meg en tur og gi lars ett lite lynkurs en dag hvis ingen andre gjør det.

    Greit å slipe wolframen riktig også, blir så rar lysbue hvis den slipes radialt.
    Man merker fort hvis wolframen må slipes, lysbuen blir jo ikke litt konsentrert da :P


    Er det noen av dere som har peiling på TIG som vet om noen guider for forskjellige sveisemetoder på nettet?
    2000 Volvo V70 Turbo

    X: 1996 Volvo 940 Turbo - x90 front ++ Worklog
    X: 1989 Volvo 740

  18. #318
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Jeg har pleid å kjøre rundt 2. Var en sjakaladd som jatta om 5 sek en gang, men da blirn jo sittende og glane hele den kvelden.
    Er det så veldig mange måter å brenne sammen to stålbiter med tig på da?

    Ett annet hett tips er å få tak i gasslinse, jeg syns det ble mye bedre.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  19. #319
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Skååål
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  20. #320
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    er du en jævel på tig turb00le? Du får gi meg et kurs en dag også

    Husk musikk til TIG sveising! letere å holde takten til noe vazelina eller lignende
    One Ring to rule them all

  21. #321
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    No kiss å masse øl blir bra serru
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  22. #322
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Exerqtor Vis post
    No kiss å masse øl blir bra serru
    skjer det noko med 245en eller?:P

  23. #323
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Er vel bare øl drikking og platesmelting regner jeg med..
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  24. #324
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av amazonbrage Vis post
    skjer det noko med 245en eller?:P
    Nei det skjer veldig lite med den for tia. Håper å få gjort noe når jeg blir ferdig med 244'n

    Sitat Opprinnelig postet av Saxnot Vis post
    Er vel bare øl drikking og platesmelting regner jeg med..
    Igår så var det iallfall ikke noe annet hehe. Viktig med øl
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  25. #325
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Men fra en ting til en annen så har jeg titta på litt felger til bilen nå, hva mener dere om de her

    Dävin DS1:


    Dävin DS4:



    19x8,5" forran med 245-35 19
    19x9.5" bak med 255-35 19
    Sist endret av Exerqtor; 14/05/10 kl 12:56
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

Side 13 av 54 FørstFørst ... 3 11 12 13 14 15 23 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Mcnugget: Volvo 940 LT prosjekt, vurderer å selge!
    By mcnugget in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 375
    Siste post: 06/12/14, 13:01
  2. Tarell S70 Turbo "hverdagsbil". Ny oppdatering
    By Tarell in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 78
    Siste post: 02/07/13, 18:30
  3. Svar: 42
    Siste post: 23/09/11, 21:48
  4. 850freak: The Lady 850 Prosjekt siste Oppdatering 11.06.2011
    By 850freak in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 88
    Siste post: 11/06/11, 19:45

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •