Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 28 av 92 FørstFørst ... 18 26 27 28 29 30 38 78 ... SisteSiste
Viser resultater 676 til 700 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #676
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Krympestrømpe håper jeg du har holdt deg unna?

    kortslutningsstrømpe og loddeskjøter. that`s the shit
    volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
    volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)

  2. #677
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rogern Vis post
    kortslutningsstrømpe og loddeskjøter. that`s the shit
    Å lodde skjøtene er jo bare jalla. Ikke noe poeng på en bil som er full av vibrasjoner og fukt. Skal man lodde så er ikke kortslutningsstrømpe noe å bruke, da er det tykkvegget krympestrømpe med lim som gjelder for å holde det helt tett og holde fukt ute. Og så eventuellt trekke det i strømpe igjen for at det skal se pent ut.

    Beste i min mening er å bruke skjøtehylser og trekke alt i strømpe. Mye raskere å koble opp, holder evig sålenge man bruker hylser av god kvalitet og skjøten ikke ligger for utsatt til. Pressing er en varig løsning som du ikke klarer å dra av hvis du har brukt riktig verktøy. Du drar istykker ledningen før du drar den ut av hylsa.

  3. #678
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Les hva han skriver da. Loddeskjøter. Ikke vært borti det? http://www.idgtools.no/default.pl?sh...590&pageId=102

    skjøter alle kabler først, også kortslutningsstrømpe over der.

    Er jo mer jalla med abiko-klemmer, spør du meg...
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  4. #679
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Les hva han skriver da. Loddeskjøter. Ikke vært borti det? http://www.idgtools.no/default.pl?sh...590&pageId=102

    skjøter alle kabler først, også kortslutningsstrømpe over der.

    Er jo mer jalla med abiko-klemmer, spør du meg...
    Stussa litt på dette jeg og. Jeg lodda hvertfall inn både dysemotsant å når jeg forlenga ledning til LMM. Har holdt fint i snart 4år

  5. #680
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Spør du meg, er det den beste løsninga. Men det er mange mulige meninger.
    Får iallefall en garantert god skjøt med lodd. Ikke så lett å få varmgang, osv.

    Brukte det på kjølevifta mi, den ryker 30A flatstift, må opp på 40A flatstift. Der holder loddeskjøtene, og har holdt en god stund..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  6. #681
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Les hva han skriver da. Loddeskjøter. Ikke vært borti det? http://www.idgtools.no/default.pl?sh...590&pageId=102

    skjøter alle kabler først, også kortslutningsstrømpe over der.

    Er jo mer jalla med abiko-klemmer, spør du meg...
    Ah, sånn har jeg ikke vært borti... Ser jo ikke så dum ut den da. Men skjøtehylser er slett ikke jalla eller, en grunn til at det blir brukt på elektriske installasjoner der det er nødvendig isteden for å lodde.

    Men nok offtopic.

  7. #682
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Ah, sånn har jeg ikke vært borti... Ser jo ikke så dum ut den da. Men skjøtehylser er slett ikke jalla eller, en grunn til at det blir brukt på elektriske installasjoner der det er nødvendig isteden for å lodde.

    Men nok offtopic.
    (er vel en grunn for at Wago kom med klikk-løsningen også, det går fortere og er enklere...)

    Men nok OT ja.

    Skal du kjøre på banetreffet? Tror ikke jeg har fått med meg det.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  8. #683
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    (er vel en grunn for at Wago kom med klikk-løsningen også, det går fortere og er enklere...)

    Men nok OT ja.

    Skal du kjøre på banetreffet? Tror ikke jeg har fått med meg det.
    Yep, skal kjøre . Forhåpentligvis med en K27 under panseret

  9. #684
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Mangler du så mye før du får klaska inn den da?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  10. #685
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Mangler du så mye før du får klaska inn den da?
    Yup, mangler fortsatt alt av silikon/trykkrør, oljetur, wastegate, et par 3.5" V-band og må lage downpipen ganske klar først. Alu cooler dropper jeg i første omgang pga penger. Måtte prioritere AC-en først sånn at jeg ikke bygger noe i veien for AC delene.

    Fortsatt usikker på om jeg skal prioritere sperra før turboen og. Kjenner jeg meg selv rett så blir det en del røyk da , og da er det kjekt at det holder baki der.

  11. #686
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Svets.. Hehe

    Greit å ha understell/bremser på stell før motoren også da. Hjelper ikke med 300 hester om man kjører en trillebår, liksom!
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  12. #687
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Svets.. Hehe

    Greit å ha understell/bremser på stell før motoren også da. Hjelper ikke med 300 hester om man kjører en trillebår, liksom!
    Yep. Bremsene er jo igrunn greie nok bare jeg får bytta bremsevæske. Understell er også greit nok bortsett fra at den kanskje skulle hatt noen nye foringer . Alt blir nok bytta bak før treffet, foran er dem ikke så ille så der blir de bytta til polyforinger når jeg har tid og penger til overs en gang.

  13. #688
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Liten oppdatering angående AC og turbo

    AC: Har vært hos Magnus Hagtvedt i dag for å fylle AC, men under trykktesting viste det seg at evaporatoren inne i kupeen er defekt :(. Mest trolig er røret ned til den vridd tvers av fordi han svenske soppen som demonterte dette ikke gadd å hente en skiftenøkkel som mothold når han demonterte ac røra for å ta ut klimakassa... Sånn at røret ned i kupeen er vridd av!

    Så har bestillt en ny evaporator som ankommer til uka, så da er det å demontere en del dashbord igjen for å bytte den . Bruker sikkert roughly en dag på å gjøre jobben vil jeg tro. Fikk også med en overgang til å skru inn på AC anlegget sånn at jeg kan trykkteste AC-en selv på 10 bar så jeg slipper å kjøre flere ganger hvis det skulle oppstå noe mer katastrofalt under neste trykktesting.

    Turbo: Har vært ute å kikket på grenrør, turbo og hvordan jeg skal montere wastegate og downpipe. Det er veldig god plass mellom grenrør og AC, flere centimeter faktisk, samme med AC røret. Det blir litt trangt å legge downpipen ned, men det blir bedre plass enn jeg trodde fordi jeg valgte å trikse litt med rørene og bruke 1992 modell tørkefilter med tilkobling på hver side istedenfor rørtilkobling mot motoren som det egentlig er originalt.

    Så jeg tror det skal bli kurant å tilpasse dette. Driver å setter opp en motor på terassen nå som jeg skal bruke til å tilpasse downpipe mest mulig før ombyggingen begynner!


    Og så en liten film: Filmet litt på en strekke på vei hjem. Sånn går bilen sånn ca nå. Går somregel litt bedre, men dette var tredje drag over sletta så turboen var rimelig rødglødende . Tror det kan bli sinnsykt morro når eksosbremsen er borte. Den holder igjen noe sykt nå har jeg en følelse av!



    Noen som vet hva den syke lyden når jeg når ca 130 km/t kan være? Kunne minne litt om tenningsbank, men synes det er rart at den skulle komme på starten av fjerdegir sånn, men hørtes ut som noe annet rart. Kom forfra.

    Er ikke helt fornøyd med 3.73 utvekslinga jeg har heller nå som dere ser på filmen . Altfor lettbeint, gjør ikke annet enn å gire.

  14. #689
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    6000 omdr i 140 på 3.?
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  15. #690
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    6000 omdr i 140 på 3.?
    Yep. Eller 130 km/t er det nesten 6000 rpm på 3.

  16. #691
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Jaggu. Mulig min går like høyt men innbilte meg at jeg kunne kjøre bra mye fortere på 3. Men har heva turtallsperre da så går 110 på 2. gir
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  17. #692
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Jaggu. Mulig min går like høyt men innbilte meg at jeg kunne kjøre bra mye fortere på 3. Men har heva turtallsperre da så går 110 på 2. gir
    Yep, det stemmer nok. Er fordi jeg har 3.74 utveksling bak for øyeblikket. Sitter somregel 3.54 eller 3.31 på nyere FK og FT med manuell. Utvekslinga jeg har nå er irriterende på alle måter både under grisekjøring og vanlig kjøring på motorvei . Godt jeg har kjøpt en 3.31 utveksling som skal inn sammen med Truetrack.

  18. #693
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Ja stemmer det, er jo 3,54 jeg har Du får montere overdrive på M90en
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  19. #694
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Ja stemmer det, er jo 3,54 jeg har Du får montere overdrive på M90en
    Blir kanskje 6. trinn ZF kasse neste sommer . Og 3.31 bak selvfølgelig!

  20. #695
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Deilig at jeg fikk 3.31 på den nye 1041 akselen da
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  21. #696
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Så høy utveksling dere har da gutter...
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  22. #697
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Ikke sikkert klutsjen din er like glad for det men
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  23. #698
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Clutchen min? Grom den da, skikkelig vinkelsliper..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  24. #699
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Tenkte på Henrik940 som har 3.31 utveksling
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  25. #700
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Ah.. Ikke alltid meg asså? Trodde jeg var midtpunktet uansett jeg.....
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Side 28 av 92 FørstFørst ... 18 26 27 28 29 30 38 78 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •