Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  4
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 27

Tråd: Volvo 940 for høyt CO utslipp?

  1. #1
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Question Volvo 940 for høyt CO utslipp?

    Hei, var på re kontroll med min 940. Det gikk ganske greit bortsett fra CO utslippet var 5.
    Veit noen hvordan man kan regulere dette? Eventuelt må det ny lamdasonde?
    Står i orinal datahjerne.

    Takk for svar!
    Sist endret av TomX95; 01/12/12 kl 14:41

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2010
    Sted
    Vormsund Nes på Romerike
    Innlegg
    824
    Antall takk

    Standard

    Hvis co er så høy vil jeg tro at det ligger en feilkode i systemet ditt som bør fortelle deg noe,sjekk det først.
    Dette kan være flere ting så best å se etter feilkoder først.

  3. Takk TomX95 takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Tja, hadde vært greit å feilsøke. Men tidligere eier har rota med ett eller annet så diagnose enheten er ikke dær..

  5. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2010
    Sted
    Vormsund Nes på Romerike
    Innlegg
    824
    Antall takk

    Standard

    Hvilken årsmodell er dette?

  6. #5
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Det er en 1996 mod. med Fk motor og diverse husmorstrimm

  7. #6
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Fyll et par liter e85 så roer det seg fort

  8. #7
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Tja, der og da eller blir den bedre?

  9. #8
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Der og da Men er vel i grunn likegreit å få gjort det permanent

  10. #9
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Det er en 1996 mod. med Fk motor og diverse husmorstrimm
    OBD
    stikket i midtkonsollen er ikke der lenger?
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  11. #10
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Trodde det kunn var i motor rommet på den dær. Har vippa opp og er ikke noe å se.

  12. #11
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.195
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Trodde det kunn var i motor rommet på den dær. Har vippa opp og er ikke noe å se.
    Har du vippet opp det lille dekslet som er i bånn av midtkonsollen din?

  13. #12
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Du kan nok dra nytte av denne også:

    http://forum.vccn.no/showthread.php?...r-940-
    OBDII
    -96
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  14. #13
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Har du vippet opp det lille dekslet som er i bånn av midtkonsollen din?
    Ja, der er det bare 2 skruer som holder midtkonsollen.

  15. #14
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard





    Ser ikke spor av noen kontakt i det hele tatt.
    Noen som har idee hva jeg ska finne på?
    Sist endret av TomX95; 01/12/12 kl 18:15

  16. #15
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Er 2 deksler nede i midtkonsollen.... der med det grønne skrujernet ditt er den andre

  17. #16
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Gravde nesten høll i trekket, ær ikke noen sprekker eller noen ting. Virker helt flat.

    Ser hvor den er på dette bildet, men konsollene virker forskjellige.

  18. #17
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.195
    Antall takk

    Standard

    Skru ut boksen til midtarmlenet og se om det er noe under, kanskje det har vært byttet en gang?

  19. Takk TomX95 takket for denne posten
  20. #18
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Får prøve på det. Har en kamerat som bygde om en 740 til elekronisk sprut, og han påstår att den 940en han tokk el nette fra ikke hadde obd, eller diagnoselampe..?

  21. #19
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    96 og nyere har uttaket som du har avbildet, i midtkonsollen. Samt motorfeil-lampe i dashen.

    Ser ut som om du har et 960 midtarmlene, med koppholdere. 960 har ikke
    OBD
    'en der, så det er ikke hull i det. Skru ut de to skruene i bunn og ta ut midtarmlene så er den nok under der.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  22. Takk TomX95 takket for denne posten
  23. #20
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Aha, hviss armlenet er bytta så kan det hende, må få sjekka det!

  24. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. okt. 2012
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    For høy CO vil jo egentlig si at bilen din får for mye luft i forhold til bensin. LMM din kan være defekt slik at den "lurer"
    ECM
    til å tro at den får for mye bensin og dermed gjør at det blir feil blanding. Bilen jukser ikke på tomgang eller noen andre turtall?
    Biler:
    Volvo S60 2.0T 00"

  25. Takk TomX95 takket for denne posten
  26. #22
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Den går veldig ugjevnt i starten men så går den jevnt på tomgang etter en 2-3 minutter. Veit det er større dyser i den. Forige eier påstod att kamen var stilt for tidlig, veit ikke om det kan bli noe galt da?

    Lukter veldig feit blanding av den, oser bensin av eksosen når den går

  27. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. okt. 2012
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Hvis registeret er stilt feil kan du jo selvfølgelig få en rar gange på bilen og en slik feil som du beskriver er ikke unormalt hvis dette er tilfellet. Da ville jeg stilt registeret inn riktig og sett hva slags dyser det er montert i ettertid, kan være at dysene skal ha et annet trykk enn de originale
    Biler:
    Volvo S60 2.0T 00"

  28. #24
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    AHA Får vell stille litt på kammen, forige eier satte op justerbart akmdrev. Han preka om att den var altor tidlig, men har ikke rota så mye med registerstilling.
    Er "grønne" Dyser, er samme fabrikat som de som sto der før, så regner med det er ok.

  29. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. okt. 2012
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Husk at de grønne Bosch 968 dysene skal ha 3,8 bar grunntrykk, er ikke vanskelig å måle bensintrykket fort gjort er det også. Hvis trykket er for lavt så vil nok bilen din kunne gå for magert, og hvis den tidligere eieren har montert et justerbart kamdrev uten å lage et "null" merke i forhold til veiva så har du et litt kjedelig problem.
    Men nå lurer jeg bare på, er det justerbare kamdrevet fra nuke?
    Biler:
    Volvo S60 2.0T 00"

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Volvo 940 b230fk går høyt på tomgang.
    By Tvengiss in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 17
    Siste post: 09/05/17, 21:56
  2. Utslipp V70 R AWD
    By Petter in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 10
    Siste post: 25/02/12, 09:57
  3. Lambdaverdi og CO utslipp!
    By henrik940 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 13/11/11, 21:16
  4. utslipp b230ft
    By etollaksen in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 9
    Siste post: 25/11/10, 23:26
  5. ØK: Volvo 940 m/Høyt utstyrsnivå.
    By TheNorwegianViking in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 9
    Siste post: 18/10/10, 10:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •