Hei, var på re kontroll med min 940. Det gikk ganske greit bortsett fra CO utslippet var 5.
Veit noen hvordan man kan regulere dette? Eventuelt må det ny lamdasonde?
Står i orinal datahjerne.
Takk for svar!
Hvis co er så høy vil jeg tro at det ligger en feilkode i systemet ditt som bør fortelle deg noe,sjekk det først.
Dette kan være flere ting så best å se etter feilkoder først.
Tja, hadde vært greit å feilsøke. Men tidligere eier har rota med ett eller annet så diagnose enheten er ikke dær..
Hvilken årsmodell er dette?
Det er en 1996 mod. med Fk motor og diverse husmorstrimm
Fyll et par liter e85 så roer det seg fort![]()
Tja, der og da eller blir den bedre?
Der og daMen er vel i grunn likegreit å få gjort det permanent
![]()
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
Du kan nok dra nytte av denne også:
http://forum.vccn.no/showthread.php?...r-940-OBDII-96
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Er 2 deksler nede i midtkonsollen.... der med det grønne skrujernet ditt er den andre![]()
-V70 2.5D 1999mod.
-Volvo V70R AWD 05mod. <---- Trykke på!Solgt
-Volvo PV 1960mod Prosjekt! <---- Trykke på!
-XC70 D5 AWD Manuel 2005 mod <---- Trykke på! Solgt
-Volvo V70 2005mod 2,0T<----Trykke på!Solgt..!
Skru ut boksen til midtarmlenet og se om det er noe under, kanskje det har vært byttet en gang?
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
96 og nyere har uttaket som du har avbildet, i midtkonsollen. Samt motorfeil-lampe i dashen.
Ser ut som om du har et 960 midtarmlene, med koppholdere. 960 har ikkeOBD'en der, så det er ikke hull i det. Skru ut de to skruene i bunn og ta ut midtarmlene så er den nok under der.
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
For høy CO vil jo egentlig si at bilen din får for mye luft i forhold til bensin. LMM din kan være defekt slik at den "lurer"ECMtil å tro at den får for mye bensin og dermed gjør at det blir feil blanding. Bilen jukser ikke på tomgang eller noen andre turtall?![]()
Biler:
Volvo S60 2.0T 00"
Hvis registeret er stilt feil kan du jo selvfølgelig få en rar gange på bilen og en slik feil som du beskriver er ikke unormalt hvis dette er tilfellet. Da ville jeg stilt registeret inn riktig og sett hva slags dyser det er montert i ettertid, kan være at dysene skal ha et annet trykk enn de originale![]()
Biler:
Volvo S60 2.0T 00"
Husk at de grønne Bosch 968 dysene skal ha 3,8 bar grunntrykk, er ikke vanskelig å måle bensintrykket fort gjort er det også. Hvis trykket er for lavt så vil nok bilen din kunne gå for magert, og hvis den tidligere eieren har montert et justerbart kamdrev uten å lage et "null" merke i forhold til veiva så har du et litt kjedelig problem.
Men nå lurer jeg bare på, er det justerbare kamdrevet fra nuke?
Biler:
Volvo S60 2.0T 00"