Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  110
Side 10 av 20 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 226 til 250 av 482

Tråd: rustkongens mosegrodde volvo 240 med t-5! Karosseri

  1. #226
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Steinkjer, Norway
    Innlegg
    741
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rustkongen Vis post
    vis jeg ikke får godkjent den i norge setter jeg den bare på mormor i sverige, biltilsynet der er noe helt annent!
    Det tror jeg blir dyrt, da du må momse og tolle den inn til sverige, og omvendt til norge igjenn.
    -2010, Volvo C30 - Bruksbil
    -1995, Ford Transit "Martini Racing" - Sommerbrukis
    -1974, Massey Ferguson, Perkins 2.5L - Brøyteutstyret

  2. #227
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Wahl Vis post
    Det tror jeg blir dyrt, da du må momse og tolle den inn til sverige, og omvendt til norge igjenn.
    ja sant nok... går jo ann å mikse med en annen 240 fra sverige men vil gjerne ha org nummeret på 240en min som er i norge (hs 53530). blir vel kanskje ikke så strengt i norge når denne er ferdig, noe som jeg tviler på..

  3. #228
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Steinkjer, Norway
    Innlegg
    741
    Antall takk

    Standard

    Det er jo bare å prøve, kommer ingen veg uten, ta masse bilder av alt under ombygging å hjelper å ha en god dialog med biltilsynet under ombygging.
    -2010, Volvo C30 - Bruksbil
    -1995, Ford Transit "Martini Racing" - Sommerbrukis
    -1974, Massey Ferguson, Perkins 2.5L - Brøyteutstyret

  4. Takk rustkongen takket for denne posten
  5. #229
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    der var innsuget på plass og fikk vinkla motoren så det passa med bremsekraftforsterkeren
    meget bra jobb på innsuget volvobrage!, faen til handyman skal man lete lenge etter!!
    helt knall og kjøpe deler av deg

    tok ikke mange bilder pga var litt ivrig.

    Sist endret av rustkongen; 26/11/12 kl 09:05

  6. #230
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Trur det kan bli tøft, men kjem ikkje til å få dette godkjent hos biltilsynet. Kappa i torpedoen generelt er dårlig ide når ein skal godkjenne dette

  7. Takk Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  8. #231
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2012
    Innlegg
    183
    Antall takk

    Standard

    jævli rått proskjekt!

  9. Takk rustkongen takket for denne posten
  10. #232
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av anders_jacobsen Vis post
    Trur det kan bli tøft, men kjem ikkje til å få dette godkjent hos biltilsynet. Kappa i torpedoen generelt er dårlig ide når ein skal godkjenne dette
    noe med å kjenne folk :P men jeg er fult klar over at dette med å kappe i torpedoen er fyfy! :P men kan jo alltids prøve, det er vært forsøket desuten er det feil motor forhold til godkjenning :P

  11. #233
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    sååå... hvis du blir avskilta på biltilsynet pga torpedoveggen, hva gjør du da?

  12. Takk Marius Skau takket for denne posten
  13. #234
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Får du ikke plass med ombygd lokk?? Evt burde du ty til directfire!

    Om han blir avskilta finns der uendelig mange andre 240n å ta av
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  14. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  15. #235
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    nå begynner det med godkjenning å bli rimelig trått å diskutere... for det første må bilen starte. jeg bruker denne motoren for jeg hørt den gå..
    for det andre er det vært forsøket, og jeg gidder ikke å skrive godkjenning, er det fint nok kanskje dem endrer mening.
    vis ikke så er det bare å sveise torpedoen orginal igjen å sette på fordelerløst.
    og jeg har også feil motor så da får jeg tak i en italia motor og setter i den under godkjenning.
    værre er det ikke. kan ta skilt fra en annen 240 men jeg har prøveskilt så da bruker jeg heller dem. er lenge til godkjenning så det gidder jeg ikke tenke på før bilen går og er kjørbar

  16. #236
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Hvis du mener at du ikke gidder skrive søknad er det jo ihvertfall ikke noen vits... Og det er ikke sikkert du får det godkjent igjen hvis de veit du har kappa sund torpedoveggen. Du snakker om at det kan gå bra hvis det ser bra ut. Det virker jo som at du har lyst til å gjøre skikkelig arbeid og da bør du kanskje gjøre skikkelig arbeid når det kommer til en søknad også. Er ikke dumt å ha en dialog med biltilsynet også rette seg etter deres krav for å få dette godkjent. Selv om faren din er biloppretter betyr det ikke at biltilsynet sitter på kne for å godkjenne alt han kommer med. Nå skal ikke jeg opptre som moren din, men du tar kanskje litt for lett på ting.

  17. Takk Jan-Einar Jenssen, Marius Skau, ovlov86, R.G, Mathisen takket for denne posten
  18. #237
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    ok, blir vel banebil da. har alldri sagt dem bøyer seg for far min! jeg veit dem har makta og bestemmer. da blir det prøveskilt væ
    er man 16 år så ser man ting på som lett.. manger erfaring her i livet, men man lærer av sine feil.
    visste jeg skulle heller begynt som frimerkesamler.
    Sist endret av rustkongen; 28/11/12 kl 21:42

  19. #238
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Mosjøen
    Innlegg
    974
    Antall takk

    Standard

    Artig å være frimerkesamler Neida, får man ikke godkjenningen igjennom blir det en bra banebil, og det finnes alltid en ny bil og begynne på
    97`945 Bruksbil
    73`142 T5 Søndags cruiser
    91` 745 Vrak
    99`v70 Solgt
    96`850 Vrak[

  20. #239
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av roffenn Vis post
    Artig å være frimerkesamler Neida, får man ikke godkjenningen igjennom blir det en bra banebil, og det finnes alltid en ny bil og begynne på
    vuderer det kraftig!, det som er at detta er min første bil, så vil helst la være å bruke den som hærjevogn :P så skal nok prøve det meste til jeg får det godkjent, er jo å sette i 2,1 liter bare

  21. #240
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Fekk du sett kor langt bak vannrøret ditt bygger i helga?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  22. #241
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Fekk du sett kor langt bak vannrøret ditt bygger i helga?
    faen!, det glemte jeg helt :( dreiv ikke med bilen i hælja, sku bytte clutch på en renaul laguna... den va så røtin så motorramma knakk :P så fekk ikke tid, og jeg må ha den inn for eg e ikkje heilt ferdig med girkasse traversen, men er sikker på at det går, er jo litt bua dennna torpedo veggen og er jo god plass faktisk med dei motorfestene dine!
    send ei melding når det nermar seg helg så jeg skal se på det
    915 79 725

  23. #242

    Medlem siden
    17. april 2011
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.138
    Antall takk

    Standard

    Fant litt inspirasjon til deg. Hvis du ikke har sett den før da

    http://www.kch2o.com/forum/eurotrash...990-volvo-240/
    1982 Volvo 244

    1984 Volvo 240

  24. Takk rustkongen takket for denne posten
  25. #243
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joachimbg Vis post
    Fant litt inspirasjon til deg. Hvis du ikke har sett den før da

    http://www.kch2o.com/forum/eurotrash...990-volvo-240/
    har vært borti den fy å nydelig den bilen er!

  26. #244

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Dette ser bra ut!
    Litt dumt å kappe torpedo, men får det nok til
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  27. #245
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    da var det plutselig flere deler i hus ble litt elektrisk som ble handla inn takket være paal-andre takk for handelen!
    elektriske vindusheiser framme og sentrallås


    elektrisk sentrallås, tenkte å koble dem opp så jeg kan bruke den trådløse låsinga som er på v70,n orginalt, kan bli tøft på en 240?

    detta er for noe? den kobles på førerdøra?


    så tenkte jeg litt på en snurre jeg kom over her om dagen på skola fra en cessna 340


    helt grei stor når man får nevan inni innsugskanalen?


    fikk også takluke idag glass å greier skulle være vist fra en 93 mod 240.


    måtte teste litt

    greit når denne kommer på bilen


    er jo noen dårlige sider med takluke:

    tips te å få detta bedre?? er jo klart at denna bilen får fast plass inne men må tåle å stå ute i regnet
    fikk jaggu med bruksanvisning, ikke værst!



    noen som har sånn, den jeg hadde var så stygg

    ikke helt orginal kanskje? noen som har en soltak knapp til 240?

    åsså brakketter til takluka

    kjekt med sparebøsse til 240,n :=)


    nå har jeg også laga en liste så skal på volvo å få handla meg litt smått så jeg kommer nærmere oppstart av t-5en som pakninger og annent smått, vis ledningsnettet funker da
    har fått limt ferdig varmeapparatet så til å lage boks i torpedoveggen neste helg å bli ferdig med girtraversen så jeg kan ta ut motoren å gjøre den klar
    Sist endret av rustkongen; 05/12/12 kl 21:48

  28. #246

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut dette! Blir sikkert en utfordring å få takluken på plass.

    Den tingen som sto montert i døren på v70 kan vel være bryteren til sentrallåsen? Den som gjør sånn at alle andre låsene låses opp når du stikker nøkkelen i døren, eller åper innenifra?
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  29. #247
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av fulloggal Vis post
    Ser bra ut dette! Blir sikkert en utfordring å få takluken på plass.

    Den tingen som sto montert i døren på v70 kan vel være bryteren til sentrallåsen? Den som gjør sånn at alle andre låsene låses opp når du stikker nøkkelen i døren, eller åper innenifra?
    har en annen 240 med takluke å se på takluka er jo ikke store utfordringa, fikk med mal og det er gummilist rundt hele, værre om det hadde vært kant i takplata som på 940,n.
    skjønte ikke helt hva du mente men den tingen jeg lurer på er til 240 sentrallås, får se på v70 dørene åssen de oppfører seg der, sitter sikkert inni selve låsekassa

  30. #248
    Registrerte brukere Jannern sin avatar
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Sted
    Bøverbru
    Innlegg
    731
    Antall takk

    Standard

    taket kan bli kjett da det sikkert slår seg under sveising? kan bli noe jobb det :/
    Sakte ja, men foran deg!
    Volvo 240, 1990, B230f (Langtidsprosjektet)
    Volvo 745, 1987, B230f (rep.prosjektet/bruksbil) Er til salgs

  31. #249
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jannern Vis post
    taket kan bli kjett da det sikkert slår seg under sveising? kan bli noe jobb det :/
    trur det egentlig et bedre å legge den betan jeg har fått med takluka og legge den oppå å kappe, siden det er en list rundt er det enklere å skjule kanten. den betan som jeg har fått her er bare kappa i hytt å pine så må måle på den andre 240,n jeg har for å måle lengda til kanten og se når den er i senter
    vis jeg skulle ha sveisa inn denne delen hadde jeg jobba leeenge siden den bare er kappa vilt av :P
    dem gjorde vel det org, bare kappa ut et hull også monterte dem takluka ??

  32. #250
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    414
    Antall takk

    Standard

    Hei.
    Delen du lurte på vedr. sentrallåsen, sitter i førerdøra ja. Men den du har der (bilde av) er ødelagt. I enden av de tre ledningene som henger løst, skal det sitte en
    "plastkontakt" som klippses fast rundt lås sylinderen. Men om du har tenkt deg å montere en sentrallåsmotor også i førerdøra, og ha det trådløst/fjernkontroll, trenger du egentlig ikke den enheten.

    Bryteren til tak luka , er den som følger med til den takluke typen der. Har hatt 3 biler med samme type glassluke, og samme bryter har sittet i alle disse.
    Den "orginale" bryteren :

    ..tror jeg ikke fungerer med luke med tillt funktion, men bare på luke som kjører fram og tilbake. Mener jeg sjekket dette for mange år siden. Er dog ikke 100% sikker. Den originale bryteren er nok trolig meget vanskelig å få tak i nå også...

    Rust langs den lista er en gjenganger på den type luker.
    Er som du sier at det er kappet ut i takplata, og så er vell "kasetten" limt opp i takplata, pluss de brakettene.
    Er jo ett svakt punkt i ut kappingen da, og alfa og omega at det blir gjort skikkelig grunn/lakk/tette arbeid der.
    De bilene som har luke montert fra fabrikk (med nedfalset kant) har langt mindre problemer med rust.
    Da har bilen fått godt/riktig med grunning og lakk.
    Der luken er montert som denne, er det nok syndet en del - sikkert ikke tatt seg tiden med x-antall strøk med grunn/lakk.., og derav problemer på sikt.
    Men vil tro mesteparten av den rusten du ser under listen der sitter på tak plata, så når du får fjernet den, og renset opp er det nok håp,
    hvis du gjør godt grunnarbeid videre...

  33. Takk rustkongen takket for denne posten
Side 10 av 20 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •