Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.424
Side 38 av 123 FørstFørst ... 28 36 37 38 39 40 48 88 ... SisteSiste
Viser resultater 926 til 950 av 3069

Tråd: Volvobrage's 242 prosjekt

  1. #926
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard Re: Volvobrage's 242 prosjekt

    Er vel stort sett stikkakslingane som går.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  2. #927
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Så vidt jeg har fått med meg så er stikkakslingene på begge like.
    Og det er kun pinjong og kronhjul som er forskjellen. På 1031 er det litt grøvre for at det skal tåle mer.
    Det er som Gaupe sier. Det er stort sett stikkakslingene som ryker. Enten ved lite power og mye hærjing eller mye pulver med sinnsykt feste.
    Vanlig dødelige kjører ikke med slicks så tror ikke det skal være det største problemet med at de ryker. Men alt kan jo skje. hehe
    Jeg kjørte med 1030 på min til i sommer fordi jeg trodde jeg hadde 1031, hehe. Også kommer Euro96 å dreper ilusjonen min Men jeg hadde med en 1031 som han flytta sperra mi over i.

    Jeg har enda ikke klart å tatt noe stikkakslinger og behandlingen drivlinja mi får er ikke akkurat pen til tider. Ikke har jeg sykt med pulver heller, men desto mere må man sparke clutch og det er rykk og napp i drivlinja som tar livet av noe etterhvert.

    Men som du sier, så er det greit å sette i stand en 1031 med en gang.
    Du får nok tak i en etterhvert.

    Fortsett det gromme arbeidet
    Sist endret av Zeeker; 19/11/12 kl 14:23 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  3. #928
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Det som tar livet av akslingen mine er at hullene til solhjulene blir ovale. Så til slutt er de så ovale at boltene sklir ut av sentrifugal kreftene. Jeg har brukt å sveise dem fast med 309 elektrode også sveise spærre. Da har 1030 holdt så godt at det er nesten kjedelig
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  4. #929
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Tusen takk for mange gode tips og erfaringar!Det er sånt som er fantastisk bra med og være medlem her på forumet!
    Haller litt fram og tilbake om kva aksling eg skal gå for..Frister jo med 1030 etter kommentarane dekas når den i tillegg ligger heime..Men kan ikkje være umulig og få tak i 1031 i nærområdet heller..

    Viss du Zeeker har kjørt med 1030 fram til i sommar er vel det eit tegn på at dei tåler bra med pryl
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  5. #930
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Tusen takk for mange gode tips og erfaringar!Det er sånt som er fantastisk bra med og være medlem her på forumet!
    Haller litt fram og tilbake om kva aksling eg skal gå for..Frister jo med 1030 etter kommentarane dekas når den i tillegg ligger heime..Men kan ikkje være umulig og få tak i 1031 i nærområdet heller..

    Viss du Zeeker har kjørt med 1030 fram til i sommar er vel det eit tegn på at dei tåler bra med pryl
    Den funker
    Men hvis du skal kjøre med heftig mye effekt så hadde det på en måte vært greit å gått for den beste med en gang.
    Du skal vel kjøre med ZF (5-6 trinns?) og da spørs det på utveksling på siste giret kontra drevinga i bakaksligen.
    Hvis det blir ei 5 trinns så er det 1:1 på 5. og da må'n ha lav utveksling. Jeg kjører med 3.54 i akslingen, men hadde jeg hatt mere pulver så kunne jeg kanskje ha kjørt med 3.30 å.
    Det spørs litt hva slags kjøring du skal bruke den til også Min gjør ca 220 Km/t på 7000 rpm i 5.gir

    Spørsmålet er hvor mye penger du skal bruke på å fikse opp 1030'n også.
    Hvem skal montere sperre btw? Hvis du driver med sånt sjøl så kan du jo ta en spansk en og ikke sandblåse den og montere sperre med nye lagre og kjøre med den sånn den er til du får tak i 1031 aksling og sandblåse og lakke for så å flytte alt over Lagrene på både diff og stikkakslinger passer over. Så det spørs bare hva det koster i tid og penger å flytte alt
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  6. #931
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Den funker
    Men hvis du skal kjøre med heftig mye effekt så hadde det på en måte vært greit å gått for den beste med en gang.
    Du skal vel kjøre med ZF (5-6 trinns?) og da spørs det på utveksling på siste giret kontra drevinga i bakaksligen.
    Hvis det blir ei 5 trinns så er det 1:1 på 5. og da må'n ha lav utveksling. Jeg kjører med 3.54 i akslingen, men hadde jeg hatt mere pulver så kunne jeg kanskje ha kjørt med 3.30 å.
    Det spørs litt hva slags kjøring du skal bruke den til også Min gjør ca 220 Km/t på 7000 rpm i 5.gir

    Spørsmålet er hvor mye penger du skal bruke på å fikse opp 1030'n også.
    Hvem skal montere sperre btw? Hvis du driver med sånt sjøl så kan du jo ta en spansk en og ikke sandblåse den og montere sperre med nye lagre og kjøre med den sånn den er til du får tak i 1031 aksling og sandblåse og lakke for så å flytte alt over Lagrene på både diff og stikkakslinger passer over. Så det spørs bare hva det koster i tid og penger å flytte alt
    Eg satsar på 6 trinns zf kasseVeit ikkje ka utveksling som blir best då?Blir litt brukt mykje til kverdags, pluss herjing på baner og rundt om kringTrenger ikkje akkurat toppfart på 300 heller
    Blir nok til at eg ordnar meg ein 1031, du har mykje gode tips og argument og eg kan like godt gå for det med ein gang..Kjem nok ikkje til og montere sperre sjølv, isåfall må eg kurse meg ein plass først..
    Så då er bestemt, skal ordne meg ein 1031


    Sitter her som lykkeleg eigar av eit hus no! Mitt første boligkjøp blei gjort idagViktigast av alt, garasje som skal bli den nye heimen til 242en
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  7. Takk Larsgunnar, Jan-Einar Jenssen, kermitt, Amundsen T5r takket for denne posten
  8. #932
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post


    Sitter her som lykkeleg eigar av eit hus no! Mitt første boligkjøp blei gjort idagViktigast av alt, garasje som skal bli den nye heimen til 242en
    gratulerer med hus!
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  9. #933
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    gratulerer med hus!
    Tusen takk for det! Deilig følelse!Gleder meg til og innrede garasjen med bil og verktøy


    Vannrøret er klart til borring, så skal eg begynne og lappe det ihop igjen..Kappa det tynne røret som går bak og for og korte det inn


    Fant dessa på jobben, tenkte kansje dei kan være fine til og dra wastegaten ut av grenrøret for og få god flow


    Også begynte eg med det andre motorfestet idag..Fekk berre laga jigg og brent ut litt deler før ein kompis kom og skulle ha sveist eksos til motorsykkelen sin
    Flott kreasjon
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  10. #934
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Tusen takk for det! Deilig følelse!Gleder meg til og innrede garasjen med bil og verktøy
    det kan jeg nesten tenke meg til at det er så skjønner du gleder deg ja
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  11. #935
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard Re: Volvobrage's 242 prosjekt

    Eige hus er deilig Gratulerer

    Ein fordel med 1030, er at du får billige drev til den, med alle slags utvekslingar. Til 1031 får du dei dyrt frå Volvo.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  12. #936
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Får også andre enormt deilige deler til dem til en rimelig pris og da det er en del mindre 4x4 biler som bruker Dana 30. F.eks så finnes det uendelige kombinasjoner av akselhylser, stikkakslinger, diff typer osv som er ferdig bygd til en rimelig penge i statene. De samme delene får du også kjøpt løse.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  13. #937
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Eige hus er deilig Gratulerer

    Ein fordel med 1030, er at du får billige drev til den, med alle slags utvekslingar. Til 1031 får du dei dyrt frå Volvo.
    Takk for det!Gledar meg som ein unge til og flytte inn, synd det ikkje er før mars:(
    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    Får også andre enormt deilige deler til dem til en rimelig pris og da det er en del mindre 4x4 biler som bruker Dana 30. F.eks så finnes det uendelige kombinasjoner av akselhylser, stikkakslinger, diff typer osv som er ferdig bygd til en rimelig penge i statene. De samme delene får du også kjøpt løse.
    Hmmm, no kom det jo gode argumenter for 1030 igjen..Skal ikkje være lett og bestemme seg


    Fått gjort litt med vannrøret i kveldHadde tabba meg ut og ikkje pressa røret langt nok inn sist så måtte forlenge holet eg hadde laga..


    Sida røyret kom lenger fram blei det tynne røret bakover for kort og så sveiste på igjen ein bit


    Stilt det inn sånn eg ville ha det


    Punkta alt ihop


    Det tynne røret bak endar opp slik..Håper det går klar alt etter montering i bilen!Nåken meiningar om det?



    Sveist og halvegs slipt


    Festeøyret frå 960 røyret passa ikkje så skjærte det av..Kappa av festet på 850 røret og banka det til litt..Passa perfektSveiser det på i morra


    Fekk sveist bunnpanna til Volvo-Lars og



    Edit: På vannrøret trenger eg egentleg berre ein ekstra tapp til vannkjøling på turboen sant?Er to ekstra der no men trenger vel berre den minste tappen?
    Sist endret av volvobrage; 23/11/12 kl 22:43
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  14. #938
    Registrerte brukere Volvo-Lars sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Horten, Vestfold
    Innlegg
    997
    Antall takk

    Standard

    Se der ja! Knall!

    Du fikk boltene regner jeg med?

  15. #939
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-Lars Vis post
    Se der ja! Knall!

    Du fikk boltene regner jeg med?
    JeppDei kom før helga..Trenger du dei tre eg tok tilbake eller kan eg beholde dei?


    Fått gjort litt med bilen igår, god følelse!
    Starta med og skru i tempfølaren i bunnpanna..Fant den tilfeldigvis igjen under rydding så fant ut det var best og sette den i før den forsvant


    Så var det på tide med litt karrosseriarbeid!Kjerra på veg ut


    Sveist ferdig passasjer sida på stolplataTar lang tid med tilpassing, sliping og sveising men syns det blir bra..Den følger karossen fint heile veien no


    Halvferdig med sveising på andre sida og begynt og slipe litt


    Og nesten ferdig med fronten


    Litt frokost no så er det ut og jobbe med bilen igjen!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  16. #940
    Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    868
    Antall takk

    Standard

    Du e rå!
    -1993 Volvo 240, prosjekt tråd her. Solgt.
    -1987 BMW E30 325i, prosjekttråd på bimmers her.

  17. Takk volvobrage takket for denne posten
  18. #941
    Registrerte brukere Volvo-Lars sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Horten, Vestfold
    Innlegg
    997
    Antall takk

    Standard

    Bare og beholde de boltene du trenger!

    Når sender du bunnpanna?

  19. Takk volvobrage takket for denne posten
  20. #942
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Larsgunnar Vis post
    Du e rå!
    Hehe, takk for det
    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-Lars Vis post
    Bare og beholde de boltene du trenger!

    Når sender du bunnpanna?
    Takk
    Skal berre plukke ut dei tre boltane og teipe igjen pakken så er den klar..Viss mamma har tid skal ho sende den i morra


    Gjort litt meir idag..Har vel jobba ca 5,5 time idag, men det viser ikkje igjen på antall bilder Mykje pirke arbeid..
    Stolplata ferdig sveist!


    Fronten heilt ferdig sveist og slipt! Sveist på undersida og



    Slipt litt meir på golvplata, syns det blir bra!Hadde ikkje anna lakk liggande, bra skiten skal sandblåsast


    Skrudd i oljetrykksfølaren ogSer ut som den går fint klar motorfeste
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  21. Takk Volvo-Lars takket for denne posten
  22. #943
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Ser veldig bra ut. Men trur du ikke vannrøret butter i torpedoveggen når du skal montere da? =)
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  23. #944
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Amundsen T5r Vis post
    Ser veldig bra ut. Men trur du ikke vannrøret butter i torpedoveggen når du skal montere da? =)
    Under montering av motor eller etter montering, altså at det tar borti heile tida?Eg har ikkje peiling Derfor eg la ut bilder av plasseringa, for og få litt tips
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  24. #945
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Ja at den vil ligge inntil veggen, men er jo ikke sikkert. Det er jo litt mellomrom så
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  25. #946
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Amundsen T5r Vis post
    Ja at den vil ligge inntil veggen, men er jo ikke sikkert. Det er jo litt mellomrom så
    Takk for tipset, skal sjå om det er ein grei måte og korte det litt til på..Har du bilder av kor langt ditt stikker ut?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  26. #947
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Jeg har ikke kommet så langt enda som å lage vannrør Er jo bare å prøve å sette inn motoren først for å se om røret må kortes inn
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  27. #948
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Amundsen T5r Vis post
    Jeg har ikke kommet så langt enda som å lage vannrør Er jo bare å prøve å sette inn motoren først for å se om røret må kortes inn
    Ja kan jo gjere detTrudde det kom til og gå på grunn av den andre tappen som står rett ut, men kan være den og må byttast..Skal sjå i helga ka eg gjer med detTakk igjen for tips
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  28. #949
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    ang det vannrøret trur jeg det går, er god plass på min, og vi har jo samme oppsett på motorfester osv skjekker til helgen

  29. #950
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rustkongen Vis post
    ang det vannrøret trur jeg det går, er god plass på min, og vi har jo samme oppsett på motorfester osv skjekker til helgen
    Ja motorane våre kjem like langt bakGi ein lyd når du har sett i helga, det hadde vært kjempe flott!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

Side 38 av 123 FørstFørst ... 28 36 37 38 39 40 48 88 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Kmh: 80-mod 242 prosjekt
    By Kmh in forum 200 -serien
    Svar: 56
    Siste post: 16/09/15, 18:51
  2. prosjekt: stivere 240?!?!
    By Trangmyr in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 18
    Siste post: 14/04/11, 21:08
  3. 142 prosjekt
    By JørnM_940 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 19/02/10, 16:38

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •