positiv camber
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Grunnen til trege gjenger er at noen tørkefiltere har mm gjenger, mens andre har tommer. De nyere har vel mm, og du har rør fra siste modellene, men tørkefilter fra tidligere modell. Derfor kan du ha møtt dette problemet. For du brukte vel det tørkefilteren du hadde med ned hit?, hvilken årsmodell var dette til?
Mvh
Magnus Hagtvedt
Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
http://www.magnus-hagtvedt.com
du burde venta med å kjøpt reimer til du har spandert på deg nytt reimhjul i alu![]()
(orginale er tungt :P)
One Ring to rule them all
Ser meget bra ut dette!
Korleis blir det med ac - akkumulatoren dersom du skulle ha på et greinrør ?
Ser for meg at det kan bli meget trangt...
Lurte på om du har tatt mål eller hadde fått tilpassa greinrøret?
[Tråd - 740 turbo '86] 245DL, 850 97', V70 Classic 08, 240GL 90' [Tråd - 945 96' bruksbil]
[X -v70R awd '98] [X - Xc70 D5 '04][X -Tråd - V70II 2,0D '08] X - S60 2.0T '02, X - S80 00' 2,0T, [X -Tråd - V70 2,5TDI '99]
Ah, det kan hende. Tørkefilteret er fra før 1995, dvs samme som på 740. Ville igrunn bruke det filteret fordi det har uttak rett mot torpedoveggen istedet for til siden ut mot motoren. Dette fordi da får jeg ca 4 cm bedre plass til stor downpipe fra nyere turbo
.
Men fikk tilpasset gjengene med makt, hehe, og gjengene så ikke gale ut etterpå, så var nok ikke stor forskjell på gjengene.Hadde det gått til helvete med gjengene så hadde jeg nok tatt tørkefilteret jeg har fra en 1998 modell, skjært av nippelen og fått en til å TIG sveise over nippelen fra den sånn at jeg fikk riktige gjenger i forhold til AC røret. Og samtidig kunne bruke den med nippel på hver sin side så jeg får god plass.
Takk.
Yup, det blir nok trangt. Men tror det er god plass til grenrør mtp akkumulatoren. Den er igrunn mer i veien for wastegate og downpipe. Må få plassert wastegaten et sted under akkumulatoren et sted og få en 3.5" downpipe ned mellom toppen og AC rørene. I tillegg få lagt et rør på skrått inn fra wastegate til downpipe på vei ned. Kan se for meg at det blir et helvete å tilpasse, men går seg nok til!
Tror kanskje jeg like greit må investere i et sideveis støttestag til motoren, for kan se for meg at det blir så trangt at downpipen kan slå borti AC greiene ved pådrag!
Blir nok bra til slutt. Lager alt med tanke på at det skal kunne skrus på senere så skal nok få til noen løsninger som gjør det enkelt å komme til de diverse delene senere selv om det er trangt.
Mvh
Magnus Hagtvedt
Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
Oppdatering 03.05.2010 - Gjordt klar kabling til AC og elviftestyring
Legger ut bilder av hva som har skjedd i dag. Igrunn bare strekking av ledninger til sløyfe for styring av AC kompressor samt styring til elvifte fra bådeECUog pressostater til AC. Ble ferdig i dag bortsett fra den 3-pol pluggen jeg mangler for å koble meg inn på pluggen ved torpedovegg samt plugg som skal inn på elvifte relee for styring av elvifte.
Legg merke til hvor ekstremt nøye jeg har vært med å trekke alt i strømpe. Er for at det skal se cleant og originalt ut og ikke som et rottereir med ledninger og koblinger. Samt gi ledninger og koblinger god beskyttelse mot slitasje og fukt.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Krympestrømpe håper jeg du har holdt deg unna?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Er vanlig svart strømpe, ikke krymp. Ganske lik den Volvo bruker overalt. Har ikke krympet over presshylseskjøtene fordi jeg har strømpe over med tape i skjøtene, blir bra nok det, men skal krympe noen steder hvor det har blitt skade på isolasjonen rett bak en plugg.
Dette blir sikkert bra. Gleder meg til å se hvordan den regulerer. Håper det er sånn passelig varmt den dagen.![]()
Mvh
Magnus Hagtvedt
Yup, me too. Gleder meg ikke minst til å se om alt ble tett
. Venter igrunn bare på pluggene nå sånn at jeg kan montere elvifta og teste det samt drivreim til kompressor så kan jeg reise bort til deg for fylling
.
Når passer det for deg forresten, må du ha beskjed lenge før?
Har bladd i gjennom hele prosjektet ditt nå, og må si at alt du har gjort med denne bilen er helt sinnsykt bra ! Topp 1. prosjektet her inne på VCCN !
Utrolig bra jobbet !![]()
Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges
Har du peil på kor ein får tak i billeg svart k-røyr? Sånn som allerede er splitta langsetter og brukast til å legge ledningar inni. Kostar so jævligt mangen plassar![]()
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
[Tråd - 740 turbo '86] 245DL, 850 97', V70 Classic 08, 240GL 90' [Tråd - 945 96' bruksbil]
[X -v70R awd '98] [X - Xc70 D5 '04][X -Tråd - V70II 2,0D '08] X - S60 2.0T '02, X - S80 00' 2,0T, [X -Tråd - V70 2,5TDI '99]
Ajden![]()
http://www.ajden.se/