Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  584
Side 69 av 115 FørstFørst ... 19 59 67 68 69 70 71 79 ... SisteSiste
Viser resultater 1.701 til 1.725 av 2863

Tråd: Frigstad Racing's Volyota "762"JZ

  1. #1701
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Takk for det folkens Moro å være på treff med dere!
    Som dere sikkert skjønte så gikk bilen dårlig, justert en halv tann på registeret når vi tima kammen.
    Skulle vært mappa etter dette, men hadde ikke tid. Så den fusket og skjøt litt
    Også den jævla servoen, servoen fusket av og til når vi kjørte og på slutten så sluttet den helt å fungere.
    I fullt øs på 3.gir med full sving så konket den ut, var ikke lange meteren fra muren vi fikk stoppet

    Tror det blir å bygge om til servo på reimdrift fra 240, den med beholder på pumpa.
    Så hvis noen har, skrik ut
    Har ein sånn liggandeTrur den er ok stand, får den for frakta
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  2. Takk Frigstad Racing takket for denne posten
  3. #1702
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sender deg en PM Brage

  4. #1703
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Tror det blir å bygge om til servo på reimdrift fra 240, den med beholder på pumpa.
    Så hvis noen har, skrik ut
    Der har du to modellar, den eldgamle, og den som var på 91?-93.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  5. #1704
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Der har du to modellar, den eldgamle, og den som var på 91?-93.
    Ok, vet ikke hvilken type det er Brage skulle sende meg :P
    sikkert den "nyeste"

  6. #1705
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Lurer på å kjøre vanlig reimdrift servo med oljekjøler, kombinert med sellholm kort styring + shims på endeledd for mer sving

  7. #1706
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard Frigstad's Ombygde 740 2,3L 8V Turbo Gatebil E-85

    Ikke kjøp den gamle servoen, for den gjør at rattet blir like lett som en gammel amcar, at du kan ratte med lillefingeren.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  8. #1707
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Jeg har en slik liggende, men vil helst selge med tannstang
    Hvilken Servo kjører du med nå?

  9. #1708
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Har du gitt opp El-servoen helt?
    Det blir i hvertfall knall med en servo du kan stole på. Tenker det må være dritt å kjøre med en servo som er nervøs

    Detta fikser du
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  10. #1709
    Hassel sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    3.314
    Antall takk

    Standard

    har servopumpe med beholder fra 940 liggende som kan selges fort som fy
    Henrik Hassel
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem


    S60 2004 - 2,5T - AWD
    V70 1998 - 2.0t - SOLGT

  11. #1710
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Vet ikke hvilken type det var den Brage skulle sende til meg.
    Vil ha den typen som skal sitte på innsugssiden og med beholderen på selve pumpa.
    Servo til 940 er vell til å ha under grenrøret? For det vil jeg ikke ha, har den gamle liggende enda.
    Er servo fra V50 nyere type jeg har. Ikke helt fornøyd med den.
    Vet ikke om jeg skal gi opp el.servoen, må finne ut av det.
    Lyst på sellholm tannstang med kortstyring også, så kjører jeg bare vanlig reim drift servo hvis ikke jeg finner på noe lurt.

    Har tenkt å få inn hydraulisk håndbrekk og line locker, men åssen blir det nå da med bare ett sett kalipere?
    Linelockeren stenger jo av kretsen til kaliperne bak, så da vil vell ikke håndbrekket fungere?
    Er det noen som har tegning / flow diagrammer på det? Med 100% linelock og kun en kaliper pr skive (som orginalt) men at hyd håndbrekk skal fungere uansett?

  12. #1711
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Brekket funker selv om du struper bremsene bak med reduksjonsventil.
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  13. #1712
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    du trenger vel ikke håndbrekket når linelocken er aktivert? jeg regner med den skal brukes til burnout, og ikke til dragrace siden du skal ha den på bakhjulene og du kobler bare alt i serie, fra bremsekraftregulatoren forran, gjennom linelocken, gjennom håndbrekket og så til caliperene bak

  14. #1713
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Kobler i serie ja, ventilen stenger for trykk fra pedalen. Brekket lager jo trykket selv med egen pumpe
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  15. Takk Frigstad Racing takket for denne posten
  16. #1714
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Linelockeren stenger jo av kretsen til kaliperne bak, så da vil vell ikke håndbrekket fungere?
    Er det noen som har tegning / flow diagrammer på det? Med 100% linelock og kun en kaliper pr skive (som orginalt) men at hyd håndbrekk skal fungere uansett?
    Sitat Opprinnelig postet av Amundsen T5r Vis post
    Kobler i serie ja, ventilen stenger for trykk fra pedalen. Brekket lager jo trykket selv med egen pumpe
    Jeg har kjøpt meg line-lock og jeg skal koble den som nevnt over her.
    Denne skal brukes til leking og burning
    Da blir det å holde seg unna pedalen, også vippe opp bryteren og da er kretsen til bakhjula stengt og det er kun bremser på fremhjula.

    Skal den brukes til Drag så kobler du den på kretsen til fremhjula og har en bryter på clutchpedalen eller girstange som slipper opp kretsen i det du tar i gang. Da må man trykke inn bremsepedalen før man aktiverer line-lock'n.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  17. #1715
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    Line lock er kjekke saker ja Har det selv på mine biler
    Men er jo magnetventil, så er jo begrensa for hvor lenge den kan stå på av gangen !?

  18. #1716
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Blir å bruke magnet ventil ja tenker jeg
    Skal ikke være noe problem det. Se om jeg ikke kan få skrudd litt denne uka.
    er i utlandet for øyeblikket men kommer hjem idag, skal være hjemme 4 dager så kanskje en får gjort noe
    + jeg har en vinterbil som står med knekt momentstag og litt sånn rasert som må gjøres klar :P

  19. #1717
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad's Ombygde 740 2,3L 8V Turbo Gatebil E-85

    Bilen fått seg en vask før vinteren og er satt inn. Skal skru ut ramma med momentstag å flytte over på vinterbilen. Denne får ny rør konstruksjon med uniballer fra Bakaxeldelar i Sverige
    Så har jeg satt inn eksostemp måler i karbon plata i dashen. Også skal interiøret ut og nye Sparco stoler og fire punkt belter blir bestilt. Kommer bilder etterhvert som ting begynner å skje!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  20. Takk kjetil r takket for denne posten
  21. #1718
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Det blir knall
    Har du vurdert halvbur/helbur i samme slengen som stoler og sæla skal inn?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  22. #1719
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Line lock er kjekke saker ja Har det selv på mine biler
    Men er jo magnetventil, så er jo begrensa for hvor lenge den kan stå på av gangen !?

    Nei, det er ikke noe problem
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  23. #1720

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Tråd på vinterbilen din?
    Glem det, fant den i signaturen din
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  24. #1721
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Blir ikke noe bur i denne bilen nå. Stoler, seler og brannvegg. Hyd. håndbrekk og line lock, coilovere med racing dempere, justerbar forstilling med uniballer, forsterka bakstilling med uniballer, bmw m3 girkassa jeg har liggende ++

    Bilen fikk seg en kattevask her om dagen og er satt inn for vinteren, moment stag brua er demontert og er blitt flyttet over på vinterbilen. (den gamle var vridd og knekt, kommer bilder)

    Så hvis noen er intressert i skinn seter med baksete så er det bare å gi bud

  25. #1722
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Blir ikke noe bur i denne bilen nå. Stoler, seler....
    4-punkt seler og ikke noe bur er tøft hvis du taker og taket gir etter

  26. Takk Amundsen T5r takket for denne posten
  27. #1723
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Er vell "tøft" uansett åssen seler du har å taket gir etter.

  28. #1724
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    4-punkt seler og ikke noe bur er tøft hvis du taker og taket gir etter
    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Er vell "tøft" uansett åssen seler du har å taket gir etter.
    Det han tenkte på med 4-punkt så har ikke kroppen mulighet til å bøye seg unna hvis man skal være så uheldig take. Det kan bli leit for nakken å holde igjen taket på bilen.
    I teorien, med vanlig 3-punkts-sæla så vil kroppen bøye seg naturlig inn mot midten av bilen hvis taket kommer ned ettersom kroppen ikke har noe sæla over den skulderen.
    Derfor er det mange inkl meg som ikke monterer 4/6-punkt før bøyla over hode er på plass. Jeg hadde 4-punkt'n min liggende i 1.5 år før den kom inn i bilen.
    Dette er er vurderingsak du må gjøre selv Man går ikke inn for å take med bilen men vet aldri, hehe.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  29. #1725
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. juli 2010
    Sted
    Dalsfjorden. i møre og romsdal
    Innlegg
    186
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Det han tenkte på med 4-punkt så har ikke kroppen mulighet til å bøye seg unna hvis man skal være så uheldig take. Det kan bli leit for nakken å holde igjen taket på bilen.
    I teorien, med vanlig 3-punkts-sæla så vil kroppen bøye seg naturlig inn mot midten av bilen hvis taket kommer ned ettersom kroppen ikke har noe sæla over den skulderen.
    Derfor er det mange inkl meg som ikke monterer 4/6-punkt før bøyla over hode er på plass. Jeg hadde 4-punkt'n min liggende i 1.5 år før den kom inn i bilen.
    Dette er er vurderingsak du må gjøre selv Man går ikke inn for å take med bilen men vet aldri, hehe.
    har selv bøttestoler og 4 punkt uten bur. har aldri lagt denne saken som et spørsmål egentlig. for min del er bøttestolene ca 20cm høgre en meg. og stolene tar nok i mot ganske mye der om take kommer . uansett seler klarer du ikkje og flytte på deg side veis i stolene om man tipper, 3 punkt strammer nå seg når man krasjer eller lignende. og alt sjer nok så fort at man ikkje klarer eg reagere før man ligger der. så eg synest det virker som en rar teorti... men dette er selfølgerli en vurderings sak for kvar enkelt.
    Mine bila.
    prosjekttråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?...turbo-prosjekt
    *Volvo 740 16v turbo prosjekt
    *Volvo 960 3.0 24v 1991 mod *volvo 144 1973 mod.

Side 69 av 115 FørstFørst ... 19 59 67 68 69 70 71 79 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •