Ikke på Holck sitt oppsett, nei.
Tenkte meg akkurat det. 0 erfaring altså. Ikke rart du er skeptisk.Hvorfor ha mere komp? får og skape et bredere register og bedre sugemotor,
jeg kjører selv ikke høyere enn 8,5:1 på en turbo motor.
og om holck hadde 7.7:1 i stede for 8:1 så hadde d løst alle hans problemer?
og han kunne ladda 2.5BAR?
Samme her. Helt enig i at sugemotorer trenger så høyt kompresjonsforhold som mulig.
Er det nok til deg da?
Jeg mener at 7,7:1 i komp.forhold og større eksosventiler i praksis vil kunne ordne det meste ja.
Med E85 eller racefuel kunne det gått ja, men motoren og drivverket må ha fysisk styrke til å takle dette også.
Artig å få vite at "vi" har sabotert oss ned i 475 hk målt på NAV ved å velge større eksosventiler da.En 38mm ventil på 940 rør vil sabotere for toppeffekt ja. men også lengdene på "røra" i 940 rør er en medvirkende faktor til bremsen.
Har ikke forsøkt pipemax, men Dynomation5 har jeg brukt flere ganger.Da foreslår jeg du setter deg inn i hvordan pipemax fungerer, d er meget intresant program, som jeg må skaffe meg selv så slipper og mase på Erland hele tiden, selv om han syns d er morro da![]()
http://www.proracingsim.com/dynomationmainpage.htm
Oppsettet til Turbosnurr hadde ikke blitt som det ble uten.
Personlig har jeg ikke hørt om lignede resultat fra en 8V rødmotor med uportet topp og originale manifolder på pumpebensin før, så det ser ut til å fungere i praksis.