Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 201

Tråd: 531 topp på fk

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    Tenkte meg d ja, d er altså andre ting en kompen som skaper problem like vell da?
    siden svenskene kommer seg unna problemet siden de har andre deler enn holck, grenrør, turbo, kam, ventilfjærer, men fortsatt har like my i komp lr mere?
    Ikke på Holck sitt oppsett, nei.

Hvorfor ha mere komp? får og skape et bredere register og bedre sugemotor,
    jeg kjører selv ikke høyere enn 8,5:1 på en turbo motor.
    og om holck hadde 7.7:1 i stede for 8:1 så hadde d løst alle hans problemer?
    og han kunne ladda 2.5BAR?
    Tenkte meg akkurat det. 0 erfaring altså. Ikke rart du er skeptisk.
    Samme her. Helt enig i at sugemotorer trenger så høyt kompresjonsforhold som mulig.
    Er det nok til deg da?
    Jeg mener at 7,7:1 i komp.forhold og større eksosventiler i praksis vil kunne ordne det meste ja.
    Med E85 eller racefuel kunne det gått ja, men motoren og drivverket må ha fysisk styrke til å takle dette også.
    En 38mm ventil på 940 rør vil sabotere for toppeffekt ja. men også lengdene på "røra" i 940 rør er en medvirkende faktor til bremsen.
    Artig å få vite at "vi" har sabotert oss ned i 475 hk målt på NAV ved å velge større eksosventiler da.

Da foreslår jeg du setter deg inn i hvordan pipemax fungerer, d er meget intresant program, som jeg må skaffe meg selv så slipper og mase på Erland hele tiden, selv om han syns d er morro da
    Har ikke forsøkt pipemax, men Dynomation5 har jeg brukt flere ganger.
    http://www.proracingsim.com/dynomationmainpage.htm
    Oppsettet til Turbosnurr hadde ikke blitt som det ble uten.
    Personlig har jeg ikke hørt om lignede resultat fra en 8V rødmotor med uportet topp og originale manifolder på pumpebensin før, så det ser ut til å fungere i praksis.
    Sist endret av Batland; 13/10/12 kl 18:36

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •