Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 65 av 176 FørstFørst ... 15 55 63 64 65 66 67 75 115 165 ... SisteSiste
Viser resultater 1.601 til 1.625 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Hvor gikk eksosen ut på den bilen?
    Også vet jeg ikke hvordan min blir seende ut med sånn plastikk bak. hehe.
    Men det er helt klart en mulighet å senke hele gulvet i bagasjen for å putte fuelcell og pumper / filtre nedi der
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

simpel engineering is easy to maintain, and it works

BCB.no
    Realcar.no

Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Hvor gikk eksosen ut på den bilen?
    Også vet jeg ikke hvordan min blir seende ut med sånn plastikk bak. hehe.
    Men det er helt klart en mulighet å senke hele gulvet i bagasjen for å putte fuelcell og pumper / filtre nedi der :)
    Hadde 4" eksos som gikk over akslingen på høyreside også i 90grader bort til venstreside igjennom en 5" busspotte type stor med utblås bak hjulet. Så plass nok er det til å bygge eksosen ut bak på førersiden :)

Bygget om i ettertid til 3,5" eksos da det andre var litt drøyt :P
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    Hadde 4" eksos som gikk over akslingen på høyreside også i 90grader bort til venstreside igjennom en 5" busspotte type stor med utblås bak hjulet. Så plass nok er det til å bygge eksosen ut bak på førersiden

Bygget om i ettertid til 3,5" eksos da det andre var litt drøyt :P
    Er fortsatt busspotte, men 3,5" resten.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av anders_jacobsen Vis post
    Er fortsatt busspotte, men 3,5" resten.
    5" stuss på den vell? Jeg som bygget eksosen på bilen din, men alikavell glemmer jeg så fort? :P
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Jeg vet ikke enda, men tror jeg kommer til å forske på vanlig tank først

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

BCB.no
    Realcar.no

6. Takk gl740turbo takket for denne posten
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard Re: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - Turbobanditen - ZF girkasse - Med film fra Gardermoen

Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Biltema har 044 replika pumper til salgs for 600 kr eller noe, hvis du vil prøve det Vet av folk som har Walbro som fødepumpe så det skal gå an å bare la den stå og bruke 044 under bilen ?
    Ei fødepumpe skal berre løfte bensinen opp. Men korfor ikkje lage seg swirlpot?
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Ei fødepumpe skal berre løfte bensinen opp. Men korfor ikkje lage seg swirlpot?
    Hvis det blir sånn jeg har tenkt så blir det std løftepumpe der den sitter originalt, og 1 eller 2 walbropumper i den lille tanken som løftepumpa fyller

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

BCB.no
    Realcar.no

Registrerte brukere Mr. Nilsen sin avatar
    Medlem siden
    30. mai 2010
    Sted
    Verdens navle, Brumunddal
    Antall takk

Standard

Skulle jeg ha senka ned en fuelcell hadde jeg ikke gjort det på samme plassen som bildene over. blir alt for langt bak til hva jeg kunne følt meg komfortabel med. når orginal tanken er borte så er det jo muligheter for å flytte den en god del fram. kappe ut den delen der lokket for å komme til armaturet er. og senke den ned der istedenfor. da blir det muligens plass til eksosen igjen bak. Hadde jeg hatt mulighet nå skulle jeg tatt noen mål å bilder.

Men jeg er mest gira på at vi får til en ombygd orginal tank. det skal absolutt være mulig å få til
    Volvo 242 79' model T6 fullblodsræser prosjekt
    Vw T5 08' model bruksbil/trekkvogn

Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Mr. Nilsen Vis post
    Skulle jeg ha senka ned en fuelcell hadde jeg ikke gjort det på samme plassen som bildene over. blir alt for langt bak til hva jeg kunne følt meg komfortabel med. når orginal tanken er borte så er det jo muligheter for å flytte den en god del fram. kappe ut den delen der lokket for å komme til armaturet er. og senke den ned der istedenfor. da blir det muligens plass til eksosen igjen bak. Hadde jeg hatt mulighet nå skulle jeg tatt noen mål å bilder.

Men jeg er mest gira på at vi får til en ombygd orginal tank. det skal absolutt være mulig å få til
    Porsche har eit opplegg med swirlpot i den orginale bensinpumpa i tanken, og det hadde jo ikkje heller vore vanskeleg å lage eit slikt system. For ein heilt standard 240, er det enkelt å bruke orginale matepumpa for å mate ein swirlpot som står ved bakseteryggen i bagasjeromet. Ein bør jo ikkje ha for store pumper heller, om ein ikkje får styrt matinga på desse, å køyre bensinen i ring rundt i bilen er jo berre dumt.
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Noe skal jeg få til

Har vært syk og svak men heldigvis ikke dårlig bak, men nå får jeg bryte meg i vegen å prøve meg på noen brønner.
    Også kan det jo hende at bakskjermen får litt TLC etterpå å

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

BCB.no
    Realcar.no

Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Jeg fikk gjort litt i dag. Og jeg fant fort ut at jeg ikke er noen karosserimaker..
    Tenkte jeg skulle prøver å bytte brønnene mest mulig komplett, men det er jo ikke noe lett :(
    Jeg har fått kappet vekk venstre brønn og pønsker på hvordan jeg skal kutte og kappe for å få oppi den nye.
    + at jeg må innom verkstedet mitt i mårra å hente litt plåt. Det var visst litt crapy bakskjerm helt nede ved kanten der den møter brønnen
    Håper på å få ferdig begge brønnene og helst litt maling i helga, evt til uka igjen.

Bilder kommer når jeg får rota meg inn på phona :/

Ett helt annet spørsmål.
    Er det noen her som bruker Samsung galaxy S2 og overfører bilder ofte fra den?
    Nokia'n jeg hadde før var genial. Den hadde ei ega mappe som hette image. Og når man gikk inn på den så var det å skrolle helt nederst, der lå alle bildene som thumbnails. Helt genialt. da var det å plukke ut akkurat de jeg ville ha og kopiere inn i riktig mappe med en gang.

Jeg er litt smålei av å koble til tlf'n med usb og gå innpå den som en disk. Finne mappa og ikke ha mulighet til å se thumbnails. Da må jeg kopiere litt random og plukke ut bilder etterpå.
    Noen som har en litt mere genial måte å gjøre dette på?
    Evt, går det an å få den til å autosynce bilder mot ei mappe jeg lager på pc'n? og som evt er tatt kun de siste dagene?
    Vet jeg er kravstor, men må jo være det innimellom å, hehe.

Takker for alle svar
    Sist endret av Zeeker; 12/10/12 kl 03:48 Begrunnelse: retting

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

BCB.no
    Realcar.no

Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Antall takk

Standard

Jeg hadde gs2 å da var det bare å koble i usb, gå inn der bilder ligger også endre så du ser små bilder å ikke bare ikoner. Hvis du skjønner?
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Eg har ein HTC One X, hatt to andre android-telefonar før den. Du har ein del moglegheiter som er mykje smidigare, enn det du gjer. Du kan installere photobucket-appen, der kan du laste rett opp til photobucket frå telefonen, eller sette den opp slik at alt blir lasta opp heilt automatisk. Du kan bruke Google+, til å gjere akkurat det same. Eller du kan laste opp rett frå Tapatalk-klienten på telefonen din, inn på forumet.

Lastar knapt opp på den gamle måten lengre.

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Jeg fikk gjort litt i dag. Og jeg fant fort ut at jeg ikke er noen karosserimaker..
    Tenkte jeg skulle prøver å bytte brønnene mest mulig komplett, men det er jo ikke noe lett :(
    Jeg har fått kappet vekk venstre brønn og pønsker på hvordan jeg skal kutte og kappe for å få oppi den nye.
    + at jeg må innom verkstedet mitt i mårra å hente litt plåt. Det var visst litt crapy bakskjerm helt nede ved kanten der den møter brønnen
    Håper på å få ferdig begge brønnene og helst litt maling i helga, evt til uka igjen.
    Sjå i tråden min kor eg kappa når eg bytta baljaneSyns det gjekk veldig greit sånn!Greier presse den oppi då viss du dra litt i skjermen og sniker den inn..
    Husk og ta deg god tid, bedre og utsette det litt ein og være misfornøgd seinare
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Amundsen T5r Vis post
    Jeg hadde gs2 å da var det bare å koble i usb, gå inn der bilder ligger også endre så du ser små bilder å ikke bare ikoner. Hvis du skjønner?
    Bra forslag
    Det har jeg prøvd uten at det funker dessverre :(
    Det virker som at telefonen ikke tillater å vise bilder som thumbnail. Det var det som funket på Nokia'n jeg hadde.

Eg har ein HTC One X, hatt to andre android-telefonar før den. Du har ein del moglegheiter som er mykje smidigare, enn det du gjer. Du kan installere photobucket-appen, der kan du laste rett opp til photobucket frå telefonen, eller sette den opp slik at alt blir lasta opp heilt automatisk. Du kan bruke Google+, til å gjere akkurat det same. Eller du kan laste opp rett frå Tapatalk-klienten på telefonen din, inn på forumet.

Lastar knapt opp på den gamle måten lengre.
    Nå har det seg sånn at jeg er litt sær (som noen sikkert har skjønt) at jeg har eget domene som jeg har alle bildene på.
    Dette vil jeg gjerne fortsette med

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

BCB.no
    Realcar.no

Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Sjå i tråden min kor eg kappa når eg bytta baljaneSyns det gjekk veldig greit sånn!Greier presse den oppi då viss du dra litt i skjermen og sniker den inn..
    Husk og ta deg god tid, bedre og utsette det litt ein og være misfornøgd seinare
    Da skal jeg inn å myse litt i tråden din

Jeg drev å lurte på om jeg skulle ta en spansk en å kappe den brønnen i den første knekken på innsiden for å slippe å borre å hærje på toppen av rammevanga og gulvet.
    Hva du tror om det, er det sinnsykt teit?

Edit:
    Leste i tråden din nå, og jeg har lyst til å bytte plata som går på innsiden også. Men om jeg ikke må så sparer jeg en del tid.
    Jeg skal se litt hardt på den senere i dag å se om det er nødvendig å gjøre det.
    Sist endret av Zeeker; 12/10/12 kl 13:19

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

BCB.no
    Realcar.no

Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Nå har det seg sånn at jeg er litt sær (som noen sikkert har skjønt) at jeg har eget domene som jeg har alle bildene på.
    Dette vil jeg gjerne fortsette med
    Det veit vi Men du finn nok uansett ein ftp-klient, eller webdav-klient, som du har slikt på serveren din, som kan laste opp desse automatisk for deg, eller etter det du vil ha.

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Da skal jeg inn å myse litt i tråden din

Jeg drev å lurte på om jeg skulle ta en spansk en å kappe den brønnen i den første knekken på innsiden for å slippe å borre å hærje på toppen av rammevanga og gulvet.
    Hva du tror om det, er det sinnsykt teit?

Edit:
    Leste i tråden din nå, og jeg har lyst til å bytte plata som går på innsiden også. Men om jeg ikke må så sparer jeg en del tid.
    Jeg skal se litt hardt på den senere i dag å se om det er nødvendig å gjøre det.
    Eg var ikkje borti rammevangen, kappa "innerveggen" heilt oppunde knekken inn mot rammevange som du sikkert såg på bildaSyns det var veldig greit..Men var ikkje tenkt og røre innerveggen først, men det var eindel overflaterust på dei så då gjorde eg det..
    Tidsmessig trur eg det er det samme om du fjerner innerveggen eller ikkje!Eindel arbeid og borre punkt og få vekk den gamle baljen uten og skade innerveggen..Tar du den vekk er det berre eit snitt med vinkelslipar men litt meir sveising..Trur det går opp i opp
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Her kommer det bilder av den hærlige bakskjermen min.
    Dette er sånn det går når innsatsen ikke alltid står i stil med kjøreferdigheter.. haha.
    Bedre lykke neste gang

Jeg skal prøve å være snill med en i vinter, men kan ikke love noe. Evt så går det ut over lommeboka mi & Buster83 mtp lakkering og fritid

Her var det nydelig der fangeren har sitti.

Selve hengerfeste-kula skal jeg kappe bort mens bøyla blir stående igjen. Må ha noe å dra i når vinteren og iskjøringen starter.

Også ble det litt skruing før jeg fikk begynt. Alt måtte jo bort. Det tenkte ikke jeg på når jeg starta.

Her ser'n hvor innklemt brønnen er pga dårlig plåt (rust) og banking fra dekk der dekkbanene løsner og slår mot brønnen.'
    Også er innerskjermen godt marinert i dekkrester

Så langt kom jeg. (kun 1 side)

Også måtte jeg pille litt i sparkelen på andre sia som hadde sprekt. Der var det en del...
    Sist endret av Zeeker; 12/10/12 kl 13:48

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

BCB.no
    Realcar.no

Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Eg var ikkje borti rammevangen, kappa "innerveggen" heilt oppunde knekken inn mot rammevange som du sikkert såg på bildaSyns det var veldig greit..Men var ikkje tenkt og røre innerveggen først, men det var eindel overflaterust på dei så då gjorde eg det..
    Tidsmessig trur eg det er det samme om du fjerner innerveggen eller ikkje!Eindel arbeid og borre punkt og få vekk den gamle baljen uten og skade innerveggen..Tar du den vekk er det berre eit snitt med vinkelslipar men litt meir sveising..Trur det går opp i opp
    Klikka litt til så fant jeg de bildene å
    Det var sånn jeg tenkte jeg skulle gjøre helt til jeg så at du hadde borra ut punktene nederst på innerplata.
    Da ender det kanskje opp sånn jeg tenkte.
    Men du er nok en del flinkere med plåt enn meg ja. Du er jo helt vill. Det skal du ha

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

BCB.no
    Realcar.no

Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Antall takk

Standard

Forutsatt at telefonen funker likt som S3, så kan du prøve Dropbox-appen til bildene dine. Legg inn programmet på PCen, der blir det behandlet som en vanlig mappe. På telefonen kan du markere bildene i Galleri og trykke på Dropbox-ikonet så blir de lastet opp. Anbefaler at det går på trådløst nett eller noen andre sin regning..

Får heller ikke fram forhåndsvisning med USB på S3, rart med det.

Og kul bil
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av knetrom Vis post
    Forutsatt at telefonen funker likt som S3, så kan du prøve Dropbox-appen til bildene dine. Legg inn programmet på PCen, der blir det behandlet som en vanlig mappe. På telefonen kan du markere bildene i Galleri og trykke på Dropbox-ikonet så blir de lastet opp. Anbefaler at det går på trådløst nett eller noen andre sin regning..

Får heller ikke fram forhåndsvisning med USB på S3, rart med det.

Og kul bil
    takk for det
    det skal jeg prøve senere i dag
    takk for tips

Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Jeg bruker bare dropbox til bilder nå, kan jo kopiere url rett til bildet fra public mappa i dropbox...
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard Re: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - Turbobanditen - ZF girkasse - Med film fra Gardermoen

Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Jeg bruker bare dropbox til bilder nå, kan jo kopiere url rett til bildet fra public mappa i dropbox...
    Dropbox er jo vanvittig treigt å vise public-bileter.

Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Dropbox er jo vanvittig treigt å vise public-bileter.
    Det kan godt hende, har igrunn ikke tenkt over det. Men skal jeg bare dele et bilde eller 2 er dropbox klart enklest av det jeg har prøvd iallfall Blir det flere bilder er det tungvint, siden dropboxen på PC ikke har noen funksjon til å lage mange url-er.. Men det kan nok hende det er muligheter for på dropbox online.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

Side 65 av 176 FørstFørst ... 15 55 63 64 65 66 67 75 115 165 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden