Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 64 av 176 FørstFørst ... 14 54 62 63 64 65 66 74 114 164 ... SisteSiste
Viser resultater 1.576 til 1.600 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #1576
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    gleder meg allerede til neste år sånn at jeg får sitta på med deg igjen ass det var sinsykt artig!! sitter å aner fred å ingen fare i depo før du mater fjøla i stålet under å drar av gårde å ikke minst et sykt drag i kjærra å i det du girer til tredje så kaster du balja ut å rett å slett leker deg fram å tilbake for så å putte FJERDE faen å overaska jeg blei da! sinsykt artig bil

    du har fått til noe ikke mange andre klarer å lage en billig å brukanes bil som du ikke er redd for å bruke! like artig hver gang å se på at du kjører å ikke minst tidene dine
    Takk for det.
    Morro å høre innsatsen er alltid på 110%, noe den også må være
    Og det er sikkert muligheter for tur neste år også.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  2. #1577
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av buster83 Vis post
    åsså jeg som kjørte mjøsa rundt i stedet for å væra med på detta... "&%#&#&/¤/¤(¤!%"& :(
    You got the invitation, hehe.
    Det kommer flere treff. Og nå skal bilen gjøres opp litt igjen før den skal få en forhåpentligvis nydelig sesong med iskjøring


    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Nilsen Vis post
    Forhåpentligvis da så blir vi en liten gjeng med fælinger som har biler klare til sommer'n igjen er jo flere av lokal heltene som bygger bil om dagen så sjangsen for et lite Brumunddal depo er jo stor da går det an å planlegge litt mer også blir det jo desto mer gøy

    Bare jeg kommer meg hjem fra kina om 2 uker så skal jeg begynne på som faen med 244'n igjen
    Helt klart Blir morro når vi blir flere som reiser rundt om
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  3. Takk buster83 takket for denne posten
  4. #1578
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Hmm,, merkelig det her.
    Kom arbeidslyst og treng deg på, her skal du motstand finne..

    Og her sitter jeg hjemme enda. Skulle ha begynt å skjære ut brønner men har jo ikke kommet meg ut av huset en gang.
    Hehe,, men sånn går nu dagan
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  5. Takk Dimmern, Holck takket for denne posten
  6. #1579
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    smittsomt... er nok noe som går...
    men når du har sånne dårlige kamerater så slipper du å sitte hjemme og kjede deg i morra... da blir det å kjede seg tvers igjennom sverige.. hehe..

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  7. #1580
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av buster83 Vis post
    smittsomt... er nok noe som går...
    men når du har sånne dårlige kamerater så slipper du å sitte hjemme og kjede deg i morra... da blir det å kjede seg tvers igjennom sverige.. hehe..
    Da var jeg innat døra etter en Road Trip på 15 timer. Reiste 16:00 i går og hjemmat nå.. Ålreit med en tur syns jeg

    Nå blir det å sove heftig lenge, også forhåpentligvis få gjort litt med 242'n, hehe.
    Det er mere synd på Buster83 som må rett på jobb. Han er nok litt trøttere enn meg ettersom han var på jobb i 8 timer før vi reiste i går. Og han må jobbe til 15:00 i dag :/

    Natta
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  8. #1581
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    artig med tur læll da... hilse på svenska polisen og greier..
    sova kan man gjøra når'n blir gammal..

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  9. #1582
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Ett spørsmål til folket.
    Hvor stor diameter på fuelrør må/burde man ha for å kjøre med 500 HK? (innvendig)
    Sist endret av Zeeker; 09/10/12 kl 14:55 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  10. #1583
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Ett spørsmål til folket.
    Hvor stor diameter på fuelrør må/burde man ha for å kjørte med 500 HK? (innvendig)
    AN8 - 11,12mm eller AN10 - 14,3mm holder i massevis
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  11. #1584
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. mars 2010
    Innlegg
    74
    Antall takk

    Standard

    kjør på med an 10 i tilfelle du vil prøve e85 ;D

  12. #1585
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Myklevik Vis post
    kjør på med an 10 i tilfelle du vil prøve e85 ;D
    Ja, jeg har pleid å bruke an10 til tur og an8 til retur
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  13. #1586
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Takker for svar

    Sitter her å planlegger og drømmer meg bort i nytt bensinsystem.
    Det er tusen ting å gjøre med bilen, men det skader ikke å legge til nye ting på ønskelista
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  14. #1587
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2010
    Sted
    Stange
    Innlegg
    62
    Antall takk

    Standard

    hva slags løsning har du på systemet som det er nå a?
    1985 volvo 240 gl (bruksbil)
    1977 volvo 242 dl (prosjekt)
    1984 mercedes gelendewagen 240d

  15. #1588
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Veg4rd Vis post
    hva slags løsning har du på systemet som det er nå a?
    Nå er det Walbro 255 i tanken og 8mm kobberrør (utvendig)
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. #1589
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    det er med dtømmene det starter vettu..

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  17. #1590
    Registrerte brukere Mr. Nilsen sin avatar
    Medlem siden
    30. mai 2010
    Sted
    Verdens navle, Brumunddal
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av buster83 Vis post
    det er med dtømmene det starter vettu..
    Det er forsåvidt ikke drømmer det er planer litt fram i tid Begynne og forske litt på løsninger om ikke så alt for lenge vel
    Sist endret av Mr. Nilsen; 10/10/12 kl 09:02 Begrunnelse: skriveleif
    Volvo 242 79' model T6 fullblodsræser prosjekt
    Vw T5 08' model bruksbil/trekkvogn

  18. #1591
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Det må vi få til.

    Jeg kan i hvertfall si så mye at fuelcell ikke er med i planene. Og det har den enkle grunn at jeg kjører en del på isen om vinteren og hjulkjører bilen min til/fra.
    Da må jeg har plass til 4 ishjul, jekk, verktøy, olje, vann og en liten dært med mat så jeg ikke sulter i hjel
    Dvs at det ikke kan være noen ting i bagasjerommet.
    Alt hadde vært mye lettere hvis jeg kunne brukt fuelcell, men når budsjettet ikke inneholder innkjøp av tralle, bra nok trekkbil ++ så må vi hjulkjøre mest mulig
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  19. #1592
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Du kan bruke original tank Er den ikke i stål på disse bilene? Sveis en nippel i tanken som er 12-14mm i underkant og før dette fra tank til en Bosch 044 pumpe og monter ett NUKE-filter etter pumpen. Da har du mere enn nok drivstoff

    Har du muligheter sveiser du på en is-boks i stål under tanken med an10 kobling på i siden for å slippe skvulping ved mye sladding
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  20. #1593
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    Du kan bruke original tank Er den ikke i stål på disse bilene? Sveis en nippel i tanken som er 12-14mm i underkant og før dette fra tank til en Bosch 044 pumpe og monter ett NUKE-filter etter pumpen. Da har du mere enn nok drivstoff

    Har du muligheter sveiser du på en is-boks i stål under tanken med an10 kobling på i siden for å slippe skvulping ved mye sladding
    Ser den med uttak i bunnen av tanken. Men vil ikke dette bli veldig utsatt? Jeg har ikke sett så veldig mye på hvor lavt tanken sitter.
    Jeg tenker bare høyt på grunn av kjørestilen min hehe. Det hender seg det går ei kule varmt. Og plutselig har jeg ikke asfalt under hjula. Hehe
    Derfor har jeg filteret fremme i motorrommet og pumpa i tanken Kun rør under bilen.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  21. #1594
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Ser den med uttak i bunnen av tanken. Men vil ikke dette bli veldig utsatt? Jeg har ikke sett så veldig mye på hvor lavt tanken sitter.
    Jeg tenker bare høyt på grunn av kjørestilen min hehe. Det hender seg det går ei kule varmt. Og plutselig har jeg ikke asfalt under hjula. Hehe
    Derfor har jeg filteret fremme i motorrommet og pumpa i tanken Kun rør under bilen.
    Det du kan gjøre er sånn som vi gjorde her og du kan forsatt legge dekk osv over for er kun lufting som går ut i topp:




    Var ment å ha den originale leppen bak som skjulte hele denne brønnen, men den ble aldri montert :P

    Her er prosjekt tråden til nye eieren og han kan sikkert ta noen bedre bilder om hvordan det er gjort:
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...ilder-08-10-12
    Sist endret av gl740turbo; 09/10/12 kl 23:19
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  22. #1595
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    ja se der

    Da skal jeg og en kompis se litt på hvordan vi skal gjøre det når han kommer hjem fra ferie
    Takker for innspill fra alle. Gull verdt.

    Ett annet spørsmål om bensinmengde.
    Jeg kjører i dag med ei walbro 255 i tanken. Denne holder i dag til 357 whp.
    Hvis jeg tar 2 sånne pumper og kobler inn i en Y og en AN10 fremover. Dette burde vel holde ei stund det?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  23. #1596
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    ja se der

    Da skal jeg og en kompis se litt på hvordan vi skal gjøre det når han kommer hjem fra ferie
    Takker for innspill fra alle. Gull verdt.

    Ett annet spørsmål om bensinmengde.
    Jeg kjører i dag med ei walbro 255 i tanken. Denne holder i dag til 357 whp.
    Hvis jeg tar 2 sånne pumper og kobler inn i en Y og en AN10 fremover. Dette burde vel holde ei stund det?
    Ja, på sett og vis.. Men tenker du på ombygging er det like greit å kjøre bosch 044 (evt 2) så har du i massevis til du vil ha enda mer krutt

    Hvordan tenkte du å gjøre det egentlig med 2stk walbro intank? Greit å dele meninger :P
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  24. #1597
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Biltema har 044 replika pumper til salgs for 600 kr eller noe, hvis du vil prøve det Vet av folk som har Walbro som fødepumpe så det skal gå an å bare la den stå og bruke 044 under bilen ?
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  25. #1598
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Låner ett bilde av Rogern jeg. Håper han ikke blir mannevond. Her er tråden på bilen hans http://forum.vccn.no/showthread.php?...rn-s-240-turbo



    Jeg har lyst til å stjele litt av ideen hans om å bygge om en 240 tank.
    Dette fordi det ser mere originalt ut og VV/BT slipper å bry seg så hardt om akkurat den biten. De har nok å henge fingra i hvis de stopper meg ellers, hehe. Neida. Men hadde vært kult å fått det til.
    Det Rogern har gjort er å lage en tank i tanken. Det har også jeg lyst til å gjøre.
    Planen da er å bruke vanlig armatur (sånn at tankmåleren funker) og løfte bensin over i den lille tanken. Denne tanken blir vel ett 4" eller 4,5" rør som blir hele høyden på original tank, og tettes i bunnen og topp med AN koblinger på toppen.
    Fra løftepumpe inn i liten tank, også evt 2 walbro pumper nedi her som fyrer bensina fremover via det Y leddet jeg prata på.
    Returen skal også gå i den lille tanken. Folk sier det er fy fy å kjøre retur inn dit, men er bensina så varm så det ikke går? Den blandes jo med mye annen bensin.
    Også blir det finne ut om en trenger 1 eller 2 overløp fra den lille tanken og ut i hovedtanken igjen.

    Jeg har ikke tenkt til å skjære ett så stort hull i tanken. Jeg har tenkt til å bruke original plassering av matepumpearmatur og lage ett søtt lite firkantet hull som den lille tanken skal nedi.

    Hvordan alt skal se ut er ikke helt bestemt enda selv om det er "ferdig" inni hodet mitt. Hehe.
    Ettersom jeg har prøvd å lage andre ting på bilen så har jeg funnet ut av versjon 1 funker "kanskje". Og at man må opp i versjon 3-4 før det er litt svong over sakene.

    Jeg har fått tak i en tank eller to. Må bare hente de først hehe. Også blir det å kappe og sveise litt bare for å se om det lar seg gjøre praktisk. Og om det er fysisk plass til det der tanken sitter.

    Det ble litt rotete forklart, men dere skjønte sikkert tegninga.
    Inni hodet mitt så skal dette la seg gjøre, men vet som sagt ikke.
    Noen som påfyll av ideer evt endringer på dette opplegget?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  26. #1599
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Biltema har 044 replika pumper til salgs for 600 kr eller noe, hvis du vil prøve det Vet av folk som har Walbro som fødepumpe så det skal gå an å bare la den stå og bruke 044 under bilen ?
    Jeg vil ikke ha noe pumper/filtre under bilen :(
    Har vært å lekt i mange av sandfellene på Vålerbana.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  27. #1600
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Hørtes ut som en relativt god plan, men MYE hodebry :P

    Returen kan du fint ta tilbake i den "lille" tanken, bensinen fløder såpass raskt igjennom fuelrailen at nekter å tro den blir veldig varm. Men på den 242en jeg viste til ble det faktisk koblet opp bensinkjøler :P

    2stk walbro da i tanken du tenker på vil nok fungere, men igjen om du skulle en gang bli stoppet eller ha lyst på mer effekt senere er jo fuelcell ganske enkel jobb egentlig

    Som jeg sa så vil du ikke se den "boksen" under bilen ved bruk av den plast delen bak
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

Side 64 av 176 FørstFørst ... 14 54 62 63 64 65 66 74 114 164 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •