Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 201

Tråd: 531 topp på fk

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #11

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Værsågod.

    T5 Racekammen har 267/117/10,67/ og sånn ca. 1,0.

    De aller fleste performance 2V motorer trenger så høyt ventilløft som mulig, men uten at dette går ut over levetiden eller at man må øke durasjonen.
    V16 kammen har som vi ser betydelig høyere ventilløft enn T5 kammen på i praksis samme durasjon. Dette er svært positivt uansett, men spesielt når man har alt for store innsugskanaler slik du har.

    I tillegg får man (pga 112 vs 117 LC) lukket innsugsventilen tidligere og dette er alltid gunstig for bunndraget og dreiemomentet i motoren. Du kan derfor TRYGT redusere kompresjonsforholdet, montere denne kammen og forvente forbedring av resultatet gjennom HELE turtallsregisteret.

    Hvis du ikke reduserer kompresjonsforholdet så vil du måtte etterjustere ladetrykket for på unngå problemer med tenningsbank.
    . Dette må jo bare prøves Batland, senke kompen altså. Hadde vært jævlig kult å spretti over 400 nav HK med så lite innsats.
    Jeg lager en egen tråd hvis vi begynner med motoren jeg, så blir det sikkert noen fine diskusjoner.
    Takk igjen for alle innspill
    Sist endret av Holck; 09/10/12 kl 15:48

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •