Helt rått Øyvind![]()
Helt rått Øyvind![]()
Kikka gjennom de første sidene nå og la merke til at du har mørkt tak. Har du farga det eller blei den levert med mørkt taktrekk?
Sist endret av Øyvind G; 08/06/12 kl 08:01
Hvordan var det å bytte tak? Måtte du ut med frontruta?
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Tok ut bakruta ja. Denne sitter med pakkning, så det er veldig lett å ta denne ut og inn. Husk på å ikke røre chromelisten som sitter i pakkningen da denne er veldig vanskelig å få på plass igjen.
Fremgangsmåte er:
- Demonter div innvendige deksler som er rundt pakkningen + hatt hylla.
- Bruk 2 store flat trekkere fra innsiden for å vippe pakkningen over kanten av karosseriet som den sitter på. Husk på at pakkningen skal sitte igjen på ruten, så du tar ut rute og pakkningi en del. Slik fortsetter du til du har tatt nederste del og begge sidene. Når dette er gjort går du ut, vipper ut ruten litt i bunn og trekker den ned.
- For å sette inn ruten igjen legger du en tråd eller en ledning i sporet på pakkningen, setter den på bilen og trekker i tråden/ledningen, så pakkningen kommer på plass igjen. få en til å trykke litt fra utsiden og småbanke mad handlfaten etterhvert som du trekker i tråden (prøv å trekk inn mot midten av ruten hele tiden og ha tråden så nære rute som mulig). Spray gjerne litt vindusrens på pakkningen før ruten monteres, så den får litt glid ved monteringen.
- Når ruten er inne så smådunker du med hånden til ruten sitter skikkelig på plass.
- Vask ruten fri for flekker og annen skit.
Takker
Mulig det blir svart taktrekk her en gang da!
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Alle 240 har limt frontrute.![]()
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Pakning er simpelt, lim er et HELVETTE!!!!
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
inn i granskuen å strøken denne tralla di er! fått på noe nye felger enda eller?
1988 volvo 240 gle delebil/ jordebil(solgt)
1990 volvo 240 gl prosjekt (solgt)
2006 volvo v50 1.6d (solgt)
1997 volvo v70 tdi (solgt)
1991 volvo 240 classic
Samme som på vogna?Fin var dem ihvertfall
![]()
97`945 Bruksbil
73`142 T5 Søndags cruiser
91` 745 Vrak
99`v70 Solgt
96`850 Vrak[
Martin og Øyvind har samme felgene ja.
Mangler bare senk nå Øyvind!!
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Dæven fin bil du har der!![]()
Jeg har løsninga på motorgangen![]()
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Løsning i tråden min nå
Beklager lang tid![]()
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Jeg gir opp røde biler x) du som liker å polere å styre har en stoooooor fordel der!skal pusse ned bilen på forumbildet mitt og lakkere den oppatt i en annen farge
Synd for liker røde biler men er for masse stress med dem
Creds til deg for å holde skjønnheten unna udyret
![]()
Sakte ja, men foran deg!
Volvo 240, 1990, B230f (Langtidsprosjektet)
Volvo 745, 1987, B230f (rep.prosjektet/bruksbil) Er til salgs
Takk for det.
Du kan jo lakkere bilen i samme farge med klarlakk. Har du klarlakk over, så blir ikke lakken like fort matt. Uansett, så er det viktig med en god beskyttelse til lakken (voks eller sealer).
Nylakket lakk bør amn vente ca 1mnd før man legger voks/sealer. Du får mange gode vokser i 200kr klassen, så det trenger ikke være dyrt. Kan anbefale bla. Natty's paste wax og Collinite #845
Blir lakken du har polert på riktig måte slik at død lakk fjernes isteden for å mettes med oljer + at du har en god beskyttelse og bilen blir vasket riktig, så er det ikke så mye jobb lenger. Fordelen ved å lakke er at man blir kvitt alt småtteri. Bakdelen er prisen.
Er den grei mtp rust, bulker osv så ville jeg satt bort bilen til en på Detailsersclub. Da får du et flott resultat til en brøkdel av prisen det koster å lakkere.
Joda det er sant det, men har vært for slapp med bilen pluss at jeg idioten ikke klarer å følge med på det jeg skal.. Så kjørte av vinteren 2011, endte med kjempebulk på v.bakskjerm, en som har kjørt meg i døra h.bak og skjermene har litt overflaterust. ellerså skal den pusses helt ned, sendes til retting av bakskjerm/ litt rustsveising (hull under sjåførsete, lite et, og baki ved hjulbua) - han som skal få jobben kom på delt tredjeplass i VM i oppretting og bor ikke langt unna her. Så blir den lakkert i enten koksgrå mettalic, eller tilbake i org farge med klarlakk. Har gått lakk og skade så kan gjøre en del selv og veit fordelen med klarlakk og slikt, men hater polering i ettertid, uansett farge. Hadde det ikke vært for lite overflate rust neders på førerdøra mi kunne du kjøpt den siden jeg skal hellakkere likevell. Men dette er langtidsplaner da. Vurderer 16v turbo i den og. (ikke meningen å bruke tråden din på mine planer men! :/ ) Ender nok med at jeg sender bilene mine til noen flinke på Detailersclub. Så profilbildet mitt er nok bare ett savn av slik den var.
Men som sagt, mye creds til deg for å holde skjønnheten ved like! Skulle ønske det var like mye arbeidsvilje i meg og.
Sist endret av Jannern; 26/01/13 kl 18:36
Sakte ja, men foran deg!
Volvo 240, 1990, B230f (Langtidsprosjektet)
Volvo 745, 1987, B230f (rep.prosjektet/bruksbil) Er til salgs