Finner du ut av noe?
Finner du ut av noe?
740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
145 Express 72 - Pendlebilen
Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt
Har ikke tatt av toppen enda, skal kjøretrykk luft inn i sylinderen en dag jeg har tid, blitt litt lite motivert i det siste, blir tredje gangen i år jeg må av med toppen.
Så jeg prøver å motivere meg selv litt:
Justerbare rørlenke armer med uniballer, coilovere, justerbare topplagringer, mere rattutslag, mer camber, nye BBS replica felger, ny grom topp, Sparco stoler, M3 kasse++
Blir litt oppgraderinger i vinter jaa
PS. Nå gleder jeg meg egentlig bare til å straffe vinterbilen med rattlåsracing i vinter!!
jævli uheldig du skal vera då!
Volvo 740 2JZ GTE-VVTI
Takk Til:
Bcb og L-m-r
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Bare å stå på videre hvis du skal kvitte deg med noen felger så er det bare å si ifra de grommeste felgene jeg har til 740n er bredda stål liksom
740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
145 Express 72 - Pendlebilen
Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt
No shit da!!
Blir bra med litt skruing i vinter vettu! Ja tenkte å flytte understellet fra denne over på vinterbilen da jeg skal lage isbil av den hvis den er like hel etter vinteren
Larzon felgene er fine de, men sånn som det er nå så er det ett helvete å kjøre med.
Subber foran, ikke i skjerm kanten men innerskjermen på utsiden, går fint med vanlig kjøring men hvis du begynner å herje litt og den kanskje krenger bittegrann, så subber det! Så hvis en får justebare coilovere da så kan jeg nok justere sånn at det blir perfekt! Også er det litt fordi at jeg har så sykt lyst på de BBS replica felgene, også vil jeg ha 18" istedenfor 19". Føler den blir så høy med 19", liker den egentlig best med 17", da måler jeg 11cm fra addon leppa foran til asfalten.
Men nytt felgkjøp er ikke første pri, men hvis jeg plutselig finner ut at jeg vil handle de og har penger til det, så gjør jeg nok det :P
Bredda stål er jo gromt som fy
Lurer på åssen min hadde sett ut med det!
Kanskje vi kan bytte i no felger hvis du vil? hehe
Hadde de bare vært litt større, så hadde det vært dritfet. Men de er are 15"
740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
145 Express 72 - Pendlebilen
Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt
Launch Control blir også koblet opp, er ikke så redd for å bruke den heller når jeg får i M3 kassa.
Pleier folk å sette inn en fjærbelastet trykknapp på denne, som du må fysisk holde inne for å aktivere?
noe strøkent motorrom! hmm, synd du sliter med motortrøbbel:/ skakke ventiler?
Brage, det er ett dirty tricks som ligger inne som tilleggsfunksjon i sprutet mitt
Film sier mer enn 1000 ord, Her har du bruk av launch control på øyvind øversveen sin supra, se på 4:16 på DENNE videoen.
Takk for det Haugen
Ja, kan godt være ventilene har slått seg litt etter de har blitt skjært to ganger før i sommer.
Har hvertfall fått i bronsestyringer, men hjelper jo lite hvis ventilen er skakk.
De ble kontrollert, slipt og polert sist, men kan jo være noe som skjer når de blir varme/ekspanderer.
Best og bruke fjærbelastet trykkknapp ja.
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Det er mange som vil ha vippebryter i stedet for på clutchpedalen konstant.
Dette for å kunne mellomgasse på høye turtall ellers i kjøringa. Vippebryteren vippes ned når det er ledig tid mellom ett par gir i starten, hehe
Trykknapp kan også brukes, men da må den stå lettvint til.
Det hender seg at man skulle hatt flere hender, hehe.
1 på rattet & 1 på staken klar til å gire + 1 til å betjene knapp
Evt så kobler man både med vippebryter og bryter på clutchpedalen.
Vippebryteren aktiverer kun kretsen til pedalen og luanch'n aktiveren kun når du tråkker på pedalen.
Men det er helt sikkert smak og behag på hva slags løsning en går for. Bare sjåføreren klarer å bruk den
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Planer om å bytte ventiler?
740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
145 Express 72 - Pendlebilen
Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt
Launch er fett en kompis hadde det på en 740, og ved 2000-3000 omdreininger fikk han en brendene konstant flamme ut av potta må ha slik
Volvo 945 fk
Volvo 850 gle
xVolvo 940 fk
xVolvo 945 fk stjålet\vraket
xVolvo 740 gl
xVolvo 945 fk vraket
xVolvo 740 gl
Hvis det blir trykk knapp blir den lett tilgjengelig ja.
Slipper bare knappen samtidig som jeg tar ut clutchen
Har du launch control på din eller?
Hvordan bryter har du på pedalen? Noe ala bremselys bryter?
Har også en funskjon som heter Powershift lagt inn i sprutet, kutter tenninga ved girskifte(?)
Men tror ikke den kommer til å bli brukt, må vell ha bryter i giroverføringa da, har sett noen som har dette på rally biler på sellholm kasse, holder full gass mens de girer
Ja akkurat, holder inne knappen for å aktivere launch, setter bilen i f.eks 3. gir, gir full gass, bilen sperrer på ett gitt turtall som du programmerer, ladetrykk går til max, smeller i eksosen så slipper opp bryteren og clutchen samtidig, så bare drar du avsted
Ja, blir nok til å bytte eksosventilene hvis ikke vi finner noe annet som er feil i toppen.
Haha, rått! Add-on skjørtet mitt kommer til å smelte helt nå da (allerede begynt litt) ja må det
Jeg har ikke koblet opp launch enda.
Men jeg kommer til å kjøre med bryter i dash'n + en på pedalen. Det blir å bruke bremselysbryteren eller tilsvarende. Jeg er litt usikker på "slipp-punktet" slik at det fungerer, hehe.
Vippebryteren i dash vil kun aktivere pedal-bryteren. Dette for å kunne bruke clutchen normalt og kan mellomgasse litt heftig. Det er ikke ofte jeg gjør det, men vil gjerne ha muligheten
Jeg har også en funksjon der en kan gire med full gass. I Megasquirt heter den Flat Shift. Men kan ikke så mye om den. hehe. Vet den funker på samme måte som launch at den holder igjen turtall.
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Legg opp en knapp på styret der du har launch, Meste annet funker dårlig når du ikke har kobla sprute opp mot hastighetssensor. Så justerer du bare tenninga på launchen til du havne ri grenseland av spinning med varme dekk. Skal du gire uten å gå av gassen må du ha minimum dog og en tenningskutt sensor fra en r-sykkel eller lignende skal det bli noe som er vits. flat shift holder vel bare rus på motorn, så da kan du heller skru opp spjeldet
Hastighetssensor ala speedometer? Tenkte å sette en trykk knapp rett ved girspaken men ingenting er bestemt enda.
Blir jo brukt bare til launch (ligger vell i navnet) så da om jeg holder inne knappen og slepper den samtidig som jeg går av clutchen så kan den fint stå i midtkonsollen ved girspaken.
Skal ikke bruke powershift funksjonen på denne bilen nei, bare at jeg hadde sett det og har funksjonen lagt inn på sprutet.
Få deg en girkule med OD, så legger du inn knappen der
2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]
Hvis du alikavel skal til med launch-control, skakke legge opp antilag oxo da?
Det går jo også an men må se hvordan girspaken blir i det hele tatt, må lage til noe. Anti-lag, hva er det?
Sent from my iPhone using Tapatalk