Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  16
Side 9 av 12 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 225 av 287

Tråd: Forskjeller på ulike modellår 940

  1. #201
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    En kjapp kikk i brosjyrene tyder på at
    ABS
    ble standard på 95-modellen. Til og med 94 var
    ABS
    altså ekstrautstyr, eller i en viss grad inkludert på versjoner med bedre utstyrsnivå.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  2. Takk R.G takket for denne posten
  3. #202
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    stemmer det larsverm
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  4. #203
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Så ingen bør altså ta for gitt at en eldre 940 (91-94) har
    ABS
    .
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  5. #204
    Registrerte brukere JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Innlegg
    1.289
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Så ingen bør altså ta for gitt at en eldre 940 (91-94) har
    ABS
    .
    Nei, det gjorde jeg når jeg kjøpte min. Det hadde den altså ikke
    -BMW 320cd, 2005

    X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

  6. #205
    Registrerte brukere H8ggern sin avatar
    Medlem siden
    29. mai 2012
    Sted
    Ottestad
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Er det forskjell på innpresset på 940 på de forskjellige modellene?
    Jeg fant ei side hvor det stod at 90-95 mod har ET 25 og at 95-98 mod har ET 43.

    Stemmer dette eller er det lik ET på alle 940 modellene?
    Kilde: http://www.nysynet.dk/hjuldata.htm
    Volvo 940 LT 1995
    Ford Granada 2.0 L 1983

  7. #206
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Det er likt innpress på alle. Er kun 960/S/V90 som har ET43.

  8. Takk H8ggern takket for denne posten
  9. #207
    Registrerte brukere R-israelsen sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2010
    Sted
    Røyneberg
    Innlegg
    1.132
    Antall takk

    Standard

    Hvilket svinghjul sitter det på 940 93 mod stv med b230fb? m47 kasse. satt det Lh 2,4 på disse?

  10. #208
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2010
    Sted
    Vormsund Nes på Romerike
    Innlegg
    824
    Antall takk

    Standard

    Alle 2/7 og 9 serie biler fra 1989 og fremover har lh 2,4 UNNTATT 7 serie fra 91 og 92 , de har Bendix-Regina.

  11. #209
    Registrerte brukere R-israelsen sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2010
    Sted
    Røyneberg
    Innlegg
    1.132
    Antall takk

    Standard

    Men er det fortsatt ulike svinghjul på modelene? Mener at jeg telte 56 eller 57 hull og 1 opprom på svinghjulet fra 93 modelen.

  12. #210
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R-israelsen Vis post
    Men er det fortsatt ulike svinghjul på modelene? Mener at jeg telte 56 eller 57 hull og 1 opprom på svinghjulet fra 93 modelen.
    Alle med LH2.4 har 60-2, enten enkelmasse eller dobbelmasse.

  13. #211
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R-israelsen Vis post
    Men er det fortsatt ulike svinghjul på modelene? Mener at jeg telte 56 eller 57 hull og 1 opprom på svinghjulet fra 93 modelen.
    da har du svar på hvorfor den ikke startet skikkelig, hvis er 93 turboen din. pga da har du satt på feil svinghjul på den.

    alle lh 2,4 har 60 hull og to opphold.

    bendix/regina svinghjul har andre antall hull og opphold
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  14. #212
    Registrerte brukere R-israelsen sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2010
    Sted
    Røyneberg
    Innlegg
    1.132
    Antall takk

    Standard

    Jeg vet jo at jeg har feil svinghjul.. Prøver å få tak i, men er ingen som er seriøse nok til få et avgårde med posten Det jeg lurer på er hvilket ledningsnett det sitter i 93 mod 940 med b230fb. Der jeg tok svinghjul fra til å begynne med til min 92 mod b230ft motor som også hadde automat sist den fyrte rent

  15. #213
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    93 940 har lh 2,4. all 940 har det
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  16. #214
    Registrerte brukere R-israelsen sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2010
    Sted
    Røyneberg
    Innlegg
    1.132
    Antall takk

    Standard

    merkelig... Svinghjulet jeg hentet fra den bilen fungerte utmerket på den, når den gikk.. er det jeg har satt på min nå, og der telte jeg 56 eller 57 hull og 1 opprom.

  17. #215
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2010
    Sted
    Vormsund Nes på Romerike
    Innlegg
    824
    Antall takk

    Standard

    Du har ikke satt det feil ang plassering da? Hvis du setter motor i øvre dødpunkt(alltså i null),så skal oppholdet i svinghjulet være midt i starterhullet.

  18. #216
    Registrerte brukere R-israelsen sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2010
    Sted
    Røyneberg
    Innlegg
    1.132
    Antall takk

    Standard

    Har fått med meg det, men syns det er så rart med tanke på hullene og at det kun er 1 opprom :- )

  19. #217
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2010
    Sted
    Vormsund Nes på Romerike
    Innlegg
    824
    Antall takk

    Standard

    Plukk ut hallgiver da vel og tell en gang til. Er nok 58 hull tenker jeg. Fort gjort å telle feil.

  20. #218
    Registrerte brukere R-israelsen sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2010
    Sted
    Røyneberg
    Innlegg
    1.132
    Antall takk

    Standard

    Men skal vel fortsatt være to opprom?

  21. #219
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    lh 2,4 har 60 hull, ikke 58
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  22. #220
    Registrerte brukere R-israelsen sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2010
    Sted
    Røyneberg
    Innlegg
    1.132
    Antall takk

    Standard

    Sendte nettopp epost med en som hadde et svinghjul på 58 hull og 1 opprom. antageligvis det jeg har da!? Hva stammer dette opprinelig ifra? Begynner å bli litt forvirra selv om jeg vet at det er 60-2 på lh 2,4.

  23. #221
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    mulig nyere 230k har 58 hull og ett opphold dem som har svinghjulsføler. men vet ikke hva regina har jeg?
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  24. #222
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    øverst lh 2,4 svinghjul, nederst 230k svinghjul
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  25. #223
    Registrerte brukere eds sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    226
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Kan godt være de tidlige 95-modellene uten turbo er produsert bare sent i 94. Det er i hvert fall uten turbo i brosjyrene til 940 95. Jeg vet riktig nok ikke om det også finnes senere, oppdaterte brosjyrer for den årsmodellen.

    Alle turboene (høytrykk) har 165 hk som standard, bortsett fra 92-modellen, som har 190 hk som standard - med manuelt gir (som må ha vært M46). Med automat skal den uansett ha 165 hk. 190 hk her er vel såkalt Turbo+, som kunne fås som "ekstrautstyr" også i de andre årsmodellene.

    Utvalget uten turbo:

    1991: 940GL 130 hk, 940GLT 16V 155 hk
    1992: 940GL/SE 130 hk
    1993: 940GL/SE 116 hk
    1994: 940GL/SE 116 hk
    1995 (tidlig): 940 130 hk
    Min 1994-modell har 230FB med 130 hk

  26. #224
    Registrerte brukere eds sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    226
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 98945LT Vis post
    Javel. så det var ingen 130 hk. i -94? Forstår jeg det riktig da,tro??
    Min -94 har 130 hk ( 230 FB )

  27. #225
    Registrerte brukere eds sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    226
    Antall takk

    Standard

    I !995 kom 940 med airbag på passasjersiden.

Side 9 av 12 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Lengde på ulike mellomakslinger til RWD volvo?
    By Kodja in forum Motor og gir
    Svar: 12
    Siste post: 25/02/11, 10:22
  2. Cooler i 242, RS500... ulike str...
    By Kodja in forum Motor og gir
    Svar: 4
    Siste post: 17/11/10, 19:13
  3. Forskjeller Multilink MK1 vs MK2
    By Christian in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 10
    Siste post: 19/04/10, 15:59
  4. Forskjeller på B230 blokker ?
    By Wahl in forum Motor og gir
    Svar: 11
    Siste post: 13/01/10, 22:13

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •