Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  69
Side 13 av 29 FørstFørst ... 3 11 12 13 14 15 23 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 325 av 717

Tråd: Voolvoo's 242 turbo evighetsprosjekt. Drar seg framover

  1. #301
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    skal nå se hva jeg finner på håpløst er det ihvertfall ikke ser det ut til

    EDIT:

    Har i dag fått montert alle lagrene, veivakselen, stemplene med nye ringer og litt diverse tetninger og simmeringer. skal strammes til når jeg har tilgang på momentnøkkel
    Bilder kommer trolig i morra
    Fant også ut at oljeringer er litt skarpe i dag, la ikke merke til det med en gang, men ble jo nesten ett strøk rødmaling til på blokka :P
    Sist endret av Voolvoo; 20/08/12 kl 20:49
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  2. #302
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    Sliter litt med å finne ut Moment på råder og veivaksel på denne motorn her? Haynes boka som skal være ''alt en trenger'' har ikke det her.... noen sier 110nm på rådene(!!)??? umulig tenker jeg da :S

    Foresten, glemte å ta bilder som jeg skulle.
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  3. #303
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.637
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
    Sliter litt med å finne ut Moment på råder og veivaksel på denne motorn her? Haynes boka som skal være ''alt en trenger'' har ikke det her.... noen sier 110nm på rådene(!!)??? umulig tenker jeg da :S

    Foresten, glemte å ta bilder som jeg skulle.
    Rammelager = 110 Nm
    Rådebolter nye = 70 Nm
    Rådebolter brukte = 63 Nm.

    Da prøver du å ta nye bilder.

  4. #304
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    rammelager vil da bety veivlager? :P
    bilder skal fikses, skal også kjøpe ny momentnøkkel :P
    Sist endret av Voolvoo; 25/08/12 kl 08:29
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  5. #305
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.637
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
    rammelager vil da bety veivlager? :P
    bilder skal fikses,
    skal også kjøpe ny momentnøkkel :P
    Nei. Rammelagrene ligger i blokken. Veivlagrene ligger i rådene.
    Bra.
    En god momentnøkkel er ett must, ja.

  6. #306
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    Nå er jeg med da har jeg stramma feil Litt forskjell på moped og bil:P

    Har en fra momentnøkkel tengtools som jeg prøvde å stramme 110nm på rådene.. da er sikkert momentnøkkelen i orden, bare mutteren som runda seg :P
    Hjertelig takk for (reddende) svar
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  7. #307
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    Da er man i gang med å dra ut motoren fra bilen desverre går jo ting til helv.... som vanlig :P
    Elefantjekken bestemte seg for ikke løte på maks uansett om den sto på 250,500,750 eller 1000kg.. så må få reparert den.
    I tillegg ødela faenskapet framskiltet :P

    Menmen bilder som lovet ;


    før vi begynte









    Skal selvfølgelig vaske over før jeg monterer topp :P
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  8. #308
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    Batland; Har du en slags form for veileder til å frese ut godset i toppen? hva skal tas / ikke tas osv?
    Skal begynne med toppen i morgen, bilder skal også tas
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  9. #309
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.637
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
    Batland; Har du en slags form for veileder til å frese ut godset i toppen? hva skal tas / ikke tas osv?
    Skal begynne med toppen i morgen, bilder skal også tas
    Egentlig ikke, men her er ett bilde av den 160 toppen jeg brukte på min B19AT med suksess.
    Som du ser er jeg opptatt av å få godt med plass rundt ventilene.
    Sist endret av Batland; 31/08/12 kl 15:35

  10. #310
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    takk for bildet det vil kompensere for turbostemplene? må ikke finne på å ta ut mer gods mtp at det skal '' Blandes''?
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  11. #311
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    jeg begynner å lure litt på om den turbonetics siden egentlig er en useriøs forhandler? umulig å få svar på mail derfra og ikke har turboen blitt sendt enda heller... kaller det for dårlig service der jeg kommer fra ihvertfall :-/
    da synes jeg det bør følge med noe ekstra ihvertfall.....

    sendte de en noe smågretten mail i går..
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  12. #312
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.637
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
    takk for bildet det vil kompensere for turbostemplene?
    Her vil jeg svare, I praksis ja.

  13. #313
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.637
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
    jeg begynner å lure litt på om den turbonetics siden egentlig er en useriøs forhandler? umulig å få svar på mail derfra og ikke har turboen blitt sendt enda heller... kaller det for dårlig service der jeg kommer fra ihvertfall :-/
    da synes jeg det bør følge med noe ekstra ihvertfall.....

    sendte de en noe smågretten mail i går..
    Det var elendig.
    Lurer pinadø på om jeg må begynne å levere turboer med korrekte egenskaper myself.
    Det er da utrolig hvor vrient det skal være for disse forhandlerene å selge gode turboer da?? Først sliter NTS med å levere den glimrende KRX400 og nå sliter pinadø andre med å levere det gode alternativet Turbonetics T3Super60 også?
    Helt utrolig. Ikke rart at det heter: "Salig er de tålmodige" for jaggu tar ting tid.

  14. #314
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    helt ekstremt det her.. de sa på den siste mailen de svarte på at de var tom for A/R 0.63 og det ville ta ca 2 uker før de fikk inn mer.. 3 uker senere, fortsatt ikke sendt eller svar..
    når turbon først blir sendt tar det sikkert en evighet i tollen og.. får være fornøyd om jeg får den før jul trur jeg :P

    Fant ut at min far har en garrett av noe slag liggende med null slark.. enten brukt på golf gti eller lancia thema:P tenkte å låne den til jeg (forhåpentligvis) får turbonetics turbon. :P
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  15. #315
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    I går kveld ble det vellykket oppstart, starta med en gang til en forandring :P
    trudde det var noe feil fordi jeg hørte en skrapelyd ved blokka, men det var bare plastdekselet som var borti ett remhjul :P

    Fortsatt går den som en dass... hva f kan være galt nå? :S
    Timing står riktig og tenninga er riktig justert (12grader uten vacuum)

    Ryker bak bilen, det er garantert turboen. vil ikke bli kjørt stort med før den blir bytta.
    mulig at trykket forsvinner ved gasseren?






    Midlertidig ventilasjon :P





    oljetrykket virker ok
    Sist endret av Voolvoo; 02/09/12 kl 19:16
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  16. #316
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.637
    Antall takk

    Standard

    Dette ser riktig bra ut.
    Det første du nå må gjøre er å ta ny komp. test.
    Så må du teste at trykksystemet ditt er tett.
    Senest i dag gjorde vi dette på en bil og avslørte klare feil.
    Det neste du kan gjøre er å koble ladetrykksmåleren din til en nippel på trykkboks eller trykkrør.
    Med korrekt forspenn på actuator og en grei bleed ventil så får du raskt 0,5 BAR her.
    Du kan med fordel gjøre en test med å justere tenningen til noe mellom 25 og 30 grader på 2500 o/min uten "vakum".
    Sørg for å ha motorolje på forgasseren og se til at nålen er korrekt slipt slik at motoren får riktig AFR.
    Sist endret av Batland; 02/09/12 kl 22:07

  17. #317
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    For å si det rett ut så går den dårligere enn en b230f som faktisk går dårligere enn den skal :P

    En positiv ting er at den ikke ''poffer''

    Ladetrykksmåleren er kobla på trykkboksen, er vel sånn det skal være?viser da ca 0,4-0,5bar hvis den er koblet sammen med vacuum til f.eks dumpventilen så viser ikke måleren trykk i det heletatt, om det viser noe er det kun minus. skulle vel tru at den skulle målt der og? er jo trykk der til man slipper gassen?

    trykksystem som i IC, dumpventil, trykkboks og slanger ? Det har jeg ikke gjort, virker som trykket kommer til trykkboksen, men ikke lenger (effektmessig)
    blir ikke klok på det turbo greiene :P

    Åssen gjøre en test med tenninga mente du? ta en kjøretur liksom? :P

    Det er 10w/40 olje på gassern. Nåla blir vanskelig å få slipt når ikke jeg får ladetrykket, men virker ikke som den får for lite bensin.

    Pluggfargen er foresten som i følge haynes ''normal'' kan ta bilde neste gang.

    åpen for å prøve det meste :P
    Sist endret av Voolvoo; 02/09/12 kl 22:27
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  18. #318
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.637
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
    For å si det rett ut så går den dårligere enn en b230f som faktisk går dårligere enn den skal :P
    En positiv ting er at den ikke ''poffer''
    Hmm! Det var spesielt.
    Ladetrykksmåleren er kobla på trykkboksen, er vel sånn det skal være?viser da ca 0,4-0,5bar hvis den er koblet sammen med vacuum til f.eks dumpventilen så viser ikke måleren trykk i det heletatt, om det viser noe er det kun minus. skulle vel tru at den skulle målt der og? er jo trykk der til man slipper gassen?
    Og der kom forklaringen.
    Ladetrykksmåleren skal som hovedregel være tilkoblet innsugsmanifolden og når den da viser 0 ladetrykktrykk så kjører du B19 lavkom som sugemotor.
    Dette tyder iallefall på at stempelet i forgasseren er feilmontert og at det har kilt seg i nedre stilling.
    Da kan ikke motoren fungere.
    trykksystem som i IC, dumpventil, trykkboks og slanger ? Det har jeg ikke gjort, virker som trykket kommer til trykkboksen, men ikke lenger (effektmessig), blir ikke klok på det turbo greiene :P
    Høres slik ut ja, men trøsten er at veien til suksess er bratt og lang for oss alle.
    Gleden når du er kommet til topps gjør det verd slitet.
    Åssen gjøre en test med tenninga mente du? ta en kjøretur liksom? :P
    For øyeblikket skal du glemme alt annet enn å få forgasseren i orden.
    Det er 10w/40 olje på gassern.
    Flott. Skru av forgasserlokket og se etter feil.
    Sist endret av Batland; 03/09/12 kl 10:37

  19. #319
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Og der kom forklaringen.
    Ladetrykksmåleren skal som hovedregel være tilkoblet innsugsmanifolden og når den da viser 0 ladetrykktrykk så kjører du B19 lavkom som sugemotor.
    Dette tyder iallefall på at stempelet i forgasseren er feilmontert og at det har kilt seg i nedre stilling.
    Da kan ikke motoren fungere.

    Der jeg, kameraten min og far min begynte å stusse litt å :P
    Men sist når demperstemplet sto i bunn i forgaseren så fikk jeg ikke turtall når jeg gassa, typ null respons :P
    Feilmontert når alt står så det passer med ''gropene'' til membranen? husker jeg ikke feil så er de to hullene i stempelet mot forgasseren om det er riktig?
    hvordan sjekker jeg at stempelet ikke flytter på seg? tar av trykkboksen, starter opp og gasser litt?
    Membranen kan virke ''for stor'' og litt ujevn, trolig gammel og moden for utskifting.
    Bestiller overhalingssett fra pedersen i morra, da har jeg det trolig på torsdag/fredag :P
    Jeg tror at den svarte gummiskiva på nåla mangler, men har brukt ett annet gasstempel med den på, å det var akkurat det samme :P

    Er slakk i gass spjeldet, trur det bare er den som gassstaget sitter på.
    jeg skal google litt bilder
    Sist endret av Voolvoo; 03/09/12 kl 20:33
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  20. #320
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.637
    Antall takk

    Standard

    Det enkleste er å ta av forgasseren, skru ut demperstempelet, åpne gasspjeldet og dytte stempelet opp med en skrutrekker eller lignende.
    Stempelet skal gå lett opp og ned igjen.
    Gummimembranen på være 100% tett og uten selv det minste knappenålshull.

    At det er slakk i akslingen til gass spjeldet er selvsagt ikke optimalt, men i praksis spiller det ingen stor rolle.

  21. #321
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    da blir det overhalingskit, må uansett gjøres før eller senere

    prosjektet her har blitt alt annet enn lavbudsjett nå, hehe :P
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  22. #322
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.637
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
    da blir det overhalingskit, må uansett gjøres før eller senere

    prosjektet her har blitt alt annet enn lavbudsjett nå, hehe :P
    Det er nok rette valget.
    Fårhåpentligvis får du resultat deretter. Potensialet er iallefall tilstede her.

  23. #323
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    bytta kun membran, justerte den skruen med fjøra på helt inn, samt laget ny pakning på trykkboksen. Fjernet oljen fra forgasseren og prøvde å kjøre den tørr, da fikk vi en bedre respons og den gik bedre
    nå viser altså trykkmåleren ca 0,2bar når den står på innsuget,
    max i minus (-0,5?) på tomgang :P

    Skjønner ikke helt hva det kan være som sperrer/lekker ut nå ? :P
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  24. #324
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.637
    Antall takk

    Standard

    Forgasseroljens oppgave er å gi mer bensin under akselerasjon. En turbomotor trenger mer bensin under akselerasjon enn en sugemotor og derfor skal turboforgasserene har tykkere olje.
    Hvis man fjerner oljen fra en helt original forgasser så får man dårlig respons, nøling, bogging og fusking.

    Når motoren din fungerer bedre uten olje, så avslører det at nålen i forgasseren din er helt feiljustert og eller slipt alt for mye.

    Løsningen er å tilføre mer luft ved å øke ladetrykket og prøve igjen. 0,2 BAR er ingenting på dette oppsettet.
    Juster til du ser minst 0,7 BAR i innsugsmanifolden, men som alltid må man høre etter tenningsbank for sikkerhets skyld.
    Sist endret av Batland; 06/09/12 kl 08:40

  25. #325
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    skal gjøres
    byttet til en nål som er hakket mindre slipt enn den jeg pleide å bruke. såvidt slipt amazon DC nål som kan likne litt på turbonåla :P

    Men nå viser den 0,5 på trykkboksen og 0,2 på innsuget.. vil det ikke bli veldig høyt trykk på trykkboksen om jeg stiller det opp?

    Må jeg justere på wastegatestaget? (kortere eller lengre?)
    kjøpte den pysventil saken fra bcb til 150kr, men skjer jo ingenting om jeg struper den eller ikke :P
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

Side 13 av 29 FørstFørst ... 3 11 12 13 14 15 23 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. thomasskavnes: Volvo 242 UR 30000 (Evighetsprosjekt)
    By thomasskavnes in forum 200 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 24/04/12, 12:29
  2. V70 går ikke framover
    By JIMBO in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 5
    Siste post: 11/09/11, 20:10
  3. 940 turbo : Bensin kutt når den drar tungt ?
    By gasgasboy in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 10
    Siste post: 18/10/10, 17:29

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •