Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  827
Side 70 av 87 FørstFørst ... 20 60 68 69 70 71 72 80 ... SisteSiste
Viser resultater 1.726 til 1.750 av 2151

Tråd: Texascom: Volvo 240 BTCC

  1. #1726
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ovlov86 Vis post
    Kjører du denne også på E85?
    Ikke enda...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  2. #1727
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Stemmer det, ikke enda - men kommer til å gå på sprit når det blir flere sylindre inni bildet tenker jeg
    Kjører på flybensin av noe slag nå, 110oktan minst.

    Kom til å tenke på noe her en dag, en grisegrom 854 i min style med
    RWD
    , grom motor og sekvensiell kasse hadde også vært litt kult! Men det er bare en tanke, ikke noe mer enn det heldigvis!
    Sist endret av Texascom; 09/08/12 kl 09:53
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  3. Takk Dan Bay-Johansen, Bassan takket for denne posten
  4. #1728
    Registrerte brukere Steen sin avatar
    Medlem siden
    29. jan. 2010
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    1.997
    Antall takk

    Standard

    Tror ikke det hadde vert noe dom ide!
    Får bruke motoren fra denne når den skal byttes ut
    S60 D5 2002

  5. #1729
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Hiv motoren fra denne over i en 850 da, og så gå i gang med Judd-prosjektet!
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  6. #1730
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Om jeg noen gang skal tre i veien med noe slikt, blir nok de fleste delene fra 240'n plantet i 850'n. Motormessig hadde det nok blitt en 5 syl med turbo på rundt 500hk og et fint register..
    Og den skulle blitt klin strøken alle plasser!
    Men dette er bare i hodet mitt, det skjer nok aldri
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  7. #1731
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.553
    Antall takk

    Standard

    Bare for å sette igang grillene i hodet


    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

  8. Takk henrik940 takket for denne posten
  9. #1732
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Oh yes!
    Om (eller aldri) så skulle "min" blitt helt clean i titangrå tipper jeg, med BTCC vinge helstøpt i carbonfiber.. Liker titangrå mot carbon med klarlakk
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  10. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  11. #1733
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    ikke for å fyre oppunder, men 850 kom jo med
    AWD
    selv på sedan så det største problemet blir vell å sette motoren rette veien er jo forsåvidt enkelt å bygge spakstell når det er
    RWD
    i motsetning til
    FWD


    det kommer nok til å skje en gang at du bygger en 850 som funker fint til å bruke opp hjul på rett aksel med show finnish
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  12. #1734
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    men 850 kom jo med
    AWD
    selv på sedan
    Fikk ikke 850
    AWD
    i sedanutgave.

  13. #1735
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Må vel prøve å svelge tanken og legge den vekk, men du verden å moro det hadde vært!
    For en stk. JUDD V10 kan jeg jo bygge en hel 854 - minst!

    Det hadde blitt en lisensbil med showfinish mye bedre enn den jeg har pr. dags dato sammen med hjuloppheng og motor som virkelig funker! Tror det kunne ha blitt tøft, men bort med den tanken!
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  14. #1736
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Stemmer det, ikke enda - men kommer til å gå på sprit når det blir flere sylindre inni bildet tenker jeg
    Kjører på flybensin av noe slag nå, 110oktan minst.

    Kom til å tenke på noe her en dag, en grisegrom 854 i min style med
    RWD
    , grom motor og sekvensiell kasse hadde også vært litt kult! Men det er bare en tanke, ikke noe mer enn det heldigvis!
    Avgas 100 tilsvarer ala 130 "normal" oktanrating, men den damper igrunn for dårlig til at den egner seg så veldig til bilbruk, med mindre du kjører mest i 10-20000fots høyde da, da er "vapour point" straks bedre... Avgas er "tung" bensin, da normal bensin ville ha begynt å fosskoke i høyden... dumt å få motorstopp i et fly for at bensina har fordampa bort...

    Ville heller ha satsa på ganske spritinnholdig 98 suppe (shell 98 V-power Nitro+ sånn nesten ala E10). Den har mye bedre fordampning/forstøving i normal "bilhøyde", samt spritholdig bensin tilsvarer i praksis (og ikke i et laboratorie) nesten 3 poeng mere enn den er oppgitt til... så 98 oktan spritinnholdig tilsvarer noe i duren 101 oktan ren petroleums bensin... Om ikke annet kan du kjøre til Tjeldbergodden og kjøpe deg noen fat industrimetanol
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  15. #1737
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Om jeg noen gang skal tre i veien med noe slikt, blir nok de fleste delene fra 240'n plantet i 850'n. Motormessig hadde det nok blitt en 5 syl med turbo på rundt 500hk og et fint register..
    Og den skulle blitt klin strøken alle plasser!
    Men dette er bare i hodet mitt, det skjer nok aldri
    for 500 hester trenger du ikke mere enn kompressor hvertfall ikke med E85... en Lysholm 1600AX fikser biffen... (den kan lade 1,2 bar) og er opp mot effektiviteten som en turbo... da får du nesten helt flat momentkurve, og i motsettning til vanlige eaton og andre skovvelkompressorer dabber ikke denne av heller med turtall...1,2bar på en 2,3 femmer (ritkig bygd vel å merke) holder til 500hk, og kanskje litt til...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  16. #1738
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    ikke for å fyre oppunder, men 850 kom jo med
    AWD
    selv på sedan så det største problemet blir vell å sette motoren rette veien er jo forsåvidt enkelt å bygge spakstell når det er
    RWD
    i motsetning til
    FWD


    det kommer nok til å skje en gang at du bygger en 850 som funker fint til å bruke opp hjul på rett aksel med show finnish
    trenger kun
    RWD
    ... smarte gutter flytter kassa i bagasjerommet og får 50/50 balanse...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  17. #1739
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Fikk ikke 850
    AWD
    i sedanutgave.
    min feil da er det ombygde biler jeg har sett
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  18. #1740
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    min feil da er det ombygde biler jeg har sett
    At man får en fwd bil i awd gjør som regel ikke en rwd ombygging lettere. Et awd bakstell ville neppe tålt å bli brukt som rwd bakstell, motor må retstilles og det må lages plass til girkasse. Ny forstilling må også til, siden man plutselig ikke skal ha drivaksler der. Er ikke bare å fjerne dem heller, da ryker hjullagrene.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  19. #1741
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Crepsley Vis post
    At man får en fwd bil i awd gjør som regel ikke en rwd ombygging lettere. Et awd bakstell ville neppe tålt å bli brukt som rwd bakstell, motor må retstilles og det må lages plass til girkasse. Ny forstilling må også til, siden man plutselig ikke skal ha drivaksler der. Er ikke bare å fjerne dem heller, da ryker hjullagrene.
    Spindler osv fra 960II/S90, hjemmesnekkra bakstell med komposittfjær fra 960II/S90 og girkassen bake Plass må man lage i karossen uansett

    No problem...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  20. #1742
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Spindler osv fra 960II/S90, hjemmesnekkra bakstell med komposittfjær fra 960II/S90 og girkassen bake Plass må man lage i karossen uansett

    No problem...
    Yes, poenget mitt var bare at det virket som Finstad mente det var fort gjort siden 850 kom med
    AWD
    , noe som ikke gjør noe lettere
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  21. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  22. #1743
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Ikke noe er fort gjort om det skal gjøres skikkelig!
    Kassen min er jo "grei" å få plassert bak, så det hadde absolutt vært et alternativ det ja
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  23. #1744
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Ikke noe er fort gjort om det skal gjøres skikkelig!
    Kassen min er jo "grei" å få plassert bak, så det hadde absolutt vært et alternativ det ja
    Snakka om fort som i min deffinisjon.. hvilket vil si vel et år på karossmodifikasjon alene
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  24. Takk Texascom takket for denne posten
  25. #1745
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    Mente ikke at det er gjort på en helg, men at det gjør visse ting litt lettere siden det fins en bakstilling med mulighet for trekk bak å da går det an å modifisere den litt for å tåle litt mere og som flyfaen sier så passer nesten 960 MK2 spindler på 850
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  26. Takk Texascom takket for denne posten
  27. #1746
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Awd-bakstillinga til 850 er jo i stor grad lik 760/960, så ein får ein del starthjelp om ein ønskar det oppsettet. Dei fleste rallycrossbilar basert på fwd-volvoar, brukar 240-drivlinje.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  28. #1747
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    virker nesten som de fleste på forumet prøver å sette griller i huet på deg nå anders, men ta den tia du trenger så kommer det nok en 850
    RWD
    i garagen din også
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  29. #1748
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Kommer nok i så fall til å bruke opp igjen en del fra 240'n over på denne i så fall! Motor osv blir nytt! Håper fortsatt på å glemme tanken, men det hadde jo vært litt moro!
    Så, hva skjer med det gamle skallet?
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  30. Takk ovlov86 takket for denne posten
  31. #1749
    Registrerte brukere Bassan sin avatar
    Medlem siden
    09. aug. 2011
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    695
    Antall takk

    Standard

    Det hadde vært helt sykt rått! hvis det er noen som klarer og lage en syk 850
    RWD
    med en konge finish så er det værtfall deg

  32. #1750
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Kom igjenaaaaaaaaaaaa!
    <-- Link
    Pompel & Pilt

Side 70 av 87 FørstFørst ... 20 60 68 69 70 71 72 80 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •