Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  7
Side 4 av 8 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 196

Tråd: Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)

  1. #76
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Også må du huske på å lage en jumper på kontakten til starteren mot spakstellet når dette fjernes. Den som hindrer at du kan kjøre starteren når den ikke står i P eller N vet du.
    Også må du huske på å ta vare på flex-plata til meg

  2. #77
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sikkan Vis post
    Også må du huske på å lage en jumper på kontakten til starteren mot spakstellet når dette fjernes. Den som hindrer at du kan kjøre starteren når den ikke står i P eller N vet du.
    Også må du huske på å ta vare på flex-plata til meg
    Det er vel bare å koble sammen de to tykkeste ledningene jeg finner ved girspaken der det sikkert?
    Hva er flexplata og klarer jeg å skade den ved "vanlig" demontering? er det den tynne som start/triggerkransen sitter på?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  3. #78
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av buster83 Vis post
    no problem.... buster autolakk er oppe 24/7
    Hehe.. det er bra
    Det tar nok litt tid før noen ringer.
    Må få bytta kassa og gjøra litt småtteri ellers før je byne med body work
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  4. #79
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Det er vel bare å koble sammen de to tykkeste ledningene jeg finner ved girspaken der det sikkert?
    Hva er flexplata og klarer jeg å skade den ved "vanlig" demontering? er det den tynne som start/triggerkransen sitter på?
    Ja, det er riktig. Fargene husker jeg ikke dessverre.
    Ikke noe triks med flexplata/startkransen

  5. #80
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sikkan Vis post
    Ja, det er riktig. Fargene husker jeg ikke dessverre.
    Ikke noe triks med flexplata/startkransen
    Skjønner skjønner.
    Den plata er den eneste delen jeg evt har lyst til å beholde sjøl, hehe.
    Det er vel den som må brukes hvis'n vil kjøre med helt plant svinghjul og trenger triggerring.

    Hva trenger du den til?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  6. #81
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Ok, da må du jo beholde den Jeg skal bare lh2.4 konvertere en bil med automat.

  7. #82
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da er pedalsettet bytta, inkl masterpumpe til clutchen
    Det var ikke vanskelig, men dæven så trælete. Det ikke altfor mye plass rundt der, hehe.. må alltids ha noe å klage på vett

    Nå er det bare å spise også bærer i veien for å ta av automaten. Og forhåpentligvis bare bytte simring og klemme på de nye delene og aller helst kjøre bilen hjem.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  8. #83
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  9. #84
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Hehe.. Det var nesten rart at ingen kommenterte bilde over og sa. "Detta har jeg fått til å" hehe.
    Det er nok ikke så mange som har det. Håper jeg
    Det som skjedde var at jeg løsna de 4 skruene bakpå flexplata. Også tok vi tak i girkassa og røska litt. Fant en skrutrekker å stappa i sprekken for å få den litt lettere ut.
    Og ut kom den. Noe så voldsomt å.
    Men mins jeg sa til Mr. Nilsen før vi begynte ; Hvis kassa kommer å vi ikke klarer å holde den så er det bare å slippe å komme seg unna. Kjedelig å få denne klumpen på tærne.
    Det kom godt med det, for når jeg lirka med skrutrekkern så kommer kassa noe helt sinnsykt og detter ned.
    Den datt ikke helt ned på gulvet. Den ble hengende å svaie i en wirer. Og det er ikke hvilken som helst wire. Det er den til kick downen.
    Så sa satt vi der å flira litt godt før vi fikk løfta opp kassa og klipt wiren.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  10. #85
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    husk værneutstyr vettu... godt ikke jeg var med, for da hadde den vel dratt med seg bilen ellerno... men flaksen vi har når vi gjør noe.. hehe...

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  11. #86
    Registrerte brukere Mr. Nilsen sin avatar
    Medlem siden
    30. mai 2010
    Sted
    Verdens navle, Brumunddal
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard

    Er nok på tide at jeg snart invisterer i en girkasse jekk, så slipper vi sånne spennede episoder hehe.. flaks at kickdown wire'n er så sterk. ellers hadde en av oss for kunne hatt litt vondt for å gå i dag hehe
    Volvo 242 79' model T6 fullblodsræser prosjekt
    Vw T5 08' model bruksbil/trekkvogn

  12. #87
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Litt bilder fra uka økt.

    Jeg har et "problem" med clutchpedalen min. Og jeg lurer på hvordan pedalen slipper hos dere andre som kjører med M90.
    Min må jeg klemme helt i gulvet før jeg får fridd helt ut. Hvordan er det hos dere?
    Jeg har også på følelsen at jeg må ta i litt ekstra for å få girt pga dette. Men jeg har aldri kjørt med M90 før så det kan hende den er litt sånn.
    Det må i hvertfall gjøres noe med pedalen. Jeg liker ikke at den tar så langt ned
    Jeg har lyst til å gjøre noe med pedalen oppe, men har folk en annen "lettvinn" løsningen på å få flyttet trykket på pedalen lenger opp?


    Måtte flytte over en brakett som holder en hjerne som sitter poppet fast på pedalsettet. Hva denne gjør vet jeg ikke, så jeg satte den på plass.




    Også var det denne automaten som nesten gikk i gulvet.


    Ny kasse på tur


    Vet det er mange som har klaget på at de slår hånda i spilleren når det gires til 3/5 så jeg bestemte meg på for å lage shot-shift med en gang.
    Denne lagde jeg litt for lang :/ så det er veldig lite vandring på stanga. Så stanga må ut og kortes inn under der. Kan ikke kjøre sånn.




    Olje som blir brukt på kassa
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  13. #88
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Det er
    ABS
    hjernen. Husket du å sjekke leddene på rattakselen når du byttet tannstang?
    Og, skal ikke M90 ha spesiell olje? Jeg kjøper alltid på Volvo hvertfall.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  14. #89
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Det er
    ABS
    hjernen. Husket du å sjekke leddene på rattakselen når du byttet tannstang?
    Og, skal ikke M90 ha spesiell olje? Jeg kjøper alltid på Volvo hvertfall.
    Jeg var på BCB å handla olja. Regner med at det går fint Elles kommer jeg igjen, hehe.
    Hvor mye koster olja på volvo pr liter?

    Jeg vridde litt på ledda og de virka bra. Rattet snurra også überlett når ikke tannstanga var koblet på.
    Servo'n er tung, men jevn.

    Planene for bilen fremover nå er å fikse hvor pedalen slipper/frir ut.
    Endre utvekslinga på kortgiringa mi korte inn stanga 1/2 til 1 cm under kula. Jeg måle på hvor mye jeg skjøta den med først.
    Prøve å flushe servo'n med diesel for å se om det hjelper
    Sette på ei potte til før akslingen. Jeg syns den bråker litt for mye til å være bruksbil.
    Plukke av begge fangerene og speil + en skjerm på delebilen og få sendt til lakkering sammen med vingen jeg kjøpte.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  15. #90
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Er det noen som har peiling på hva de 2 små ledningene som er til overs etter automatspaken er til?
    Jeg fant 4 ledningen som gikk sammen mot spaken. 2 av disse er til starter-signal (P & N) også var det 2 andre som jeg ikke vet hva er.
    Fant også 2 andre ledninger og disse gikk inn i spaken og regner med at disse er til trykkbryteren

    De 2 ledningene jeg ikke vet hva er. Kan disse være til noe ryggelys-greier?
    Jeg har ikke ryggelys :( Dette kan være bryteren i kassa. Også har jeg ikke teste og ta av kontakta og sette en ledning mellom polene på ledingen for å teste om det funker da.
    Så jeg begynte å lure litt på de 2 små ledningene. De er jo til noe
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. #91
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Ryggelys på automat hentes på spaken ja, så det er no det de er til. Fargene på de er?
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  17. #92
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Ryggelys på automat hentes på spaken ja, så det er no det de er til. Fargene på de er?
    Sier du det ja.. hehe.
    Fargene kan jeg sjekke i mårra hvis det blir sånn at jeg tar av spaken for å korte den inn litt.
    Men hvordan kobles dette da?
    Det går 2 ledninger ned til girkassa. Det gjorde det på automaten også.
    Så den trenger 4 ledninger for å sette på noen lys?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  18. #93
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Lys til girvelgeren? De er vel som regel hvit/gul og svart/brun.

  19. #94
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sikkan Vis post
    Lys til girvelgeren? De er vel som regel hvit/gul og svart/brun.
    Det er ikke de. De ledningene sitter loddet på en pæreholder.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  20. #95
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Ledninger til Lock-up solenoid kanskje
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  21. #96
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Det er ikke solenoid på lock-upen på aw-71L vel? Men det er jo den kick-down inhibitoren eller hva det er da eventuelt. Men det pleier å bare være én ledning som går i kontakta sammen med OD solenoiden..

  22. #97
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sikkan Vis post
    Det er ikke solenoid på lock-upen på aw-71L vel? Men det er jo den kick-down inhibitoren eller hva det er da eventuelt. Men det pleier å bare være én ledning som går i kontakta sammen med OD solenoiden..
    Skal se om jeg finner fargene på de senere i dag
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  23. #98
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Ok Skal ikke si noe for sikkert på det Jeg har ikke styra så mye med trygde-spak
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  24. #99
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Det er ikke de. De ledningene sitter loddet på en pæreholder.
    er ikke til lyset som hører til girvelgern da? altså der P,RND321 eller no sånnt står?
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  25. #100
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Hei å hå.
    Da fikk jeg skrudd litt igjen. Og må bare takke Mr. Nilsen for hjelp og lån av bukk Priceless å få

    Det er nok bare jeg som har kødda til Som vanlig. Og for de som leser prosjekttråden på 242'n er vel dere vant til at jeg fucker opp ting for meg sjøl.
    De 2 ledningene jeg trodde var til ryggelys og som kom fra kassa er slettes ikke ryggelys. Det er sikkert til en solonoid som sitter på venstre side av kassa.
    Og de 2 resterende ledningene som jeg hadde klipt av og tapet kjempefint og lagt nede i midtkonsolen var ryggelys
    Så da var det bare å lodde på kontakt på den ledningen og koble seg innpå ledningene som kommer fra ryggelysbryteren på M90'n. Da ble det ryggelys.

    Har også fått justert pedalen litt i dag.
    Fikk ikke gjort det jeg tenkte med pedalen da den er laget i plastikk.
    Så ta tok jeg ut pinnen på slavesylinderen som ligger inntil stempelet og trykket på clutch-armen som stikker ut av kassa.
    Kappa denne og forlenga den med 3 mm (kunne kanskje tatt et par til)
    Dette gjorde at pedalen "løfta" seg kanskje 2-3 cm fra gulvet.
    Fikk lufta cltucehn og testet den.
    MYE bedre å kjøre med

    Det siste jeg gjorde i dag var å kappe nedre delen av girstanga som jeg sveiste på.
    Jeg klarte å skjøte den for mye.
    Før var avstanden mellom hullene (center til center) 3 cm. Det var ikke rart den var litt kort å gire med :/
    Nå kappet jeg vekk 1 cm. Så ny avstand er da 2 cm. (center til center)
    Og om jeg må si det selv så ble den helt nydelig å gire med
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

Side 4 av 8 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 4397
    Siste post: 18/03/25, 02:05
  2. Svar: 0
    Siste post: 19/02/12, 17:46
  3. eksos d24tic volvo 740
    By kompi in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 11
    Siste post: 22/01/12, 23:05
  4. Volvo, eksos
    By Nazzey in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 25/05/11, 23:39

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •