Kjenner til problemet viktigste er at man koser seg med bil prosjekt, at ikke det blir stress og mas, da blir man lei.
Blir bra når du får den ferdig nå
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kjenner til problemet viktigste er at man koser seg med bil prosjekt, at ikke det blir stress og mas, da blir man lei.
Blir bra når du får den ferdig nå
Sent from my iPhone using Tapatalk
her har faktisk kohler helt rett ang Wg plassering den må flyttes, prata med christer på PBC om detta når vi bremsa 242 til hans, kan ikke ha WG inn i DP i første yttersving på røret for alt trykket ut fra vifta legger seg i ytter kant av svingen grunnet hastigheten på eksos(spesielt på motorer med høyt volum som produserer mye eksos) klarer ikke og få ut eksos fra wg den vil da slippe ut i (puljer) da det kommer trykk begge veier og du vil få en ustabil ladekurve. så anbefaler deg og flytte den, christer hadde vært borti det flere ganger og spesilt på motorer med mer volum, blant annet på sin egen m50b28
WG skal helst sitte rett inn i røret før svingen i dp eller etter kan også sitte i "innersving" da alt eksos blir trykket ut i yterkant
eller helst på en rak bit rør der hastigheten er nogenlunde jevnt høy også på en "blendene" måte... da får WG faktisk drahjelp... mere trykkfall over ventilen gir for mindre sjangs for dårlig sensing og flukturering... derfor også mekaniske dubbeditter som jobber med nesten likt trykk på begge sider har en innebygd og kalibrert lekkasje
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Fin kombinasjon, liten bil med stor motor, kommer til å bli rått! Gleder meg til og se det ferdig resultatet!
X-Volvo 740GL (84) Solgt---X-Nissan Patrol 3.3TD (88) Solgt -- X-Mercedes w124 300DT (93) Solgt
X-Volvo 745GL (88) Solgt---X-BMW 520i Touring (94) Solgt-----Mercedes w202 200 (94)
X-Volvo 945GL (91) Vraket-X-Nissan Patrol 2.8 TD (91) Solgt---Mercedes w202t 200 (98)
X-Volvo 945FK (96)Solgt----X-Volvo 740GL (90) Solgt
da er det mange rundt om kring som har tull med kurven da for 90% av bila på gatebil jeg så på hadde plasert likt som meg men kan flytte den jeg ikke noe problem det!hehe har sveise app så det tar ikke lange tiden
Devil 3344: har trua på at det kan bli moro selv også når den blir klar...kommer nok til og bruke litt tid på og venne meg til og kjøre den
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Vel når du først nevner det så er det kun YDERST FÅ på Gatebil som faktisk har et bra register De fleste har ketchup så det holder og har effektkurver som en spiker på høykant... går som "bestemors fiesta" til 4500rpm-ish og kun spøler resten opp til 7000 også er det tomt...
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
helt riktig det flyfaen sier! ingen som satser på ordentlig register utenom aasbø osv! som har en helt jææævelig rå kurve! Kenneth som jeg skrur for, har en 3 liter 2jz motor med en gt40 snurre! og det er så mye lagg at det er ikke morsomt en gang, greit nok at han har et rått innsug, rått grenrør! alt er av det råeste liksom! den produserer 850whp og 950nm , men turboen og grenrøret kræsjer med hverandre vil nå jeg tro, man kan riktig nok kjøre med noe som heter antilag, men det vil jo korte ned levetiden på motoren din betraktelig! så jeg ville satsa litt på og kopiere oppsettet til aasbø, med en COMP turbo! flere og flere som går over til det, eller en gtx serie ifra garrett!
Hold Stumt !!
kommer nok til og få et ganske bra register med det oppsettet jeg har valgt..alt er gjort for og få trykk så tidlig som mulig jeg hater lagg
har satt på en turbo som ikke er noe kjempe i forhold til mange andre som kjører 2jz... virker som folk bare skal ha en mega turbo og tusen hk uten og tenke på alt annet.bil skal jo være kjørbar også liksom
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
tror den turboen du har blir helt sjef, skulle vært litt mer sheriff og kjørt kulelagra
det kulelageret var litt for dyrt syns jeg får nok spola med den jeg har nå også! hehe
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Alt av det råeste er somregel en heller dårlig oppskrift, for er nødvendigvis ikke de delene som funker best sammen, og alt for mange går den lette veien med å overkamme motorene noe helt jævlig for å kompensere for dårlig preppa topp, da går også spool til H uanset hvor bra resten er, når man må ha kammer som holder åpent i "et halvt år". bedre men en motor som puster bra selv og som trenger mindre "tid" på å fylle seg, som nødvendigvis gjør at kammer med lavere durasjon kan benyttes for ellers samme effekten
Lurer på hvem som har bygget motoren til Aasbø jeg Vet i alle fall at den vedkommende ikke får den credsen han burdte.
Sist endret av Njål Nilssen; 12/08/12 kl 20:04
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
er det ikke en som heter bjørn på SWR som har bygget motoren til aasbø? mener jeg har lest noe om det......
Flyfaen: man får jo faktisk bedre bunn drag med orinal kammene har jeg sett på flere bremse pappirer.klart man får litt mer i toppen med litt grommere kammer men spørs jo hva man liker...
og bygge en bra motor er faktisk ikke så lett som folk trur... de fleste trur dem kan lese på nett og kjøpe alt det grommeste så blir motoren dems automatisk helt værst! hadde det vært så lett så hadde nok flere drevet med motor bygging på heltid..
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Stemmer nok det ja
Jupp, det jeg mente er at med en bra preppa topp så vil kammer som kanpt er noe hvassere enn originalt gi bedre respons UTEN at det går noe dårligere lengre opp heller blir som å ha en motor som har originalkam på bunn, men fortsatt mot toppen av registeret går som en med mye villere kam, med mindre EGT på kjøpet
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
blir spennende aa se aassen a blir nedover sletta naar du skal kjore fort hehe, min har halvparten saa mye camber og vingler som ei gammal hone uten hue naar jeg nermer meg 200+.
må kjøre fort og sidelengs da! får se har jo muligheten til og bytte det ene røret på armen så jfår jeg normale hjulvinklerigjen! hehe
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Har du noen enkle garasje triks for å sjekke at man har lik camber på begge sider? hvor mange grader negativ camber har du her nå? Bilde av den når den står på egne ben?
Sent from my iPhone using Tapatalk
tja, pettern har ordentlig apparaturer om du e ri nærheten av oss, ellers funker jo alltids et vater med grademåler for å være innafor sånn ca :P
hvet ikke hvor mange grader det er på nå men 4-5grader negativ camber tenker jeg... har ingen bilder av bilen på hjula men snrt kommer det bilder.jeg har også ganske mye mer caster enn orginalt også for og bedre selvoppretninga!
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Hehe må le litt av detta. Tenk så kjedelig hvis alle skal bygge ''nesten'' likt? Er arti å prøve ut litt å ikke gå samma vei som alle andre! Syntes detta blir veldig kult og bra! Gleder meg til å se den her i aksjon.
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Jupp -1,5 til -2 grader er nok til å kompansere for Volvos elendige geometri, spesielt når man har stiv bil som ikke krenger så mye, er den stiv og ikke vugger så får aldri hjulet bevegd seg nokk oppover til at det blir en OK camber, da må man putte på litt, men 4-5 grader blir nesten litt mere "stance" opplegg, gir nødvendigvis ikke noe bedre grep, og desto dårligere bremsekraft.
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
bilen min er jo myk som en jynge hest :P !!! trur jeg kommer til og kjøre på rundt 4 grder negativ camber.at jeg har lagt den enda mer ut nå er for at det ser gromt t når man kommer inn i verkstedet.....hehe har jo et hav av justeringsmligheter også så kommer nok til og få justert bilen akkurat sånn jeg vill ha den og da kan det væra det samma hva andre mener er jeg som bygger bil til meg og mitt bruk kjedelig vist ingen prøvde og teste ut og "feile" litt
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com