Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  173
Side 33 av 49 FørstFørst ... 23 31 32 33 34 35 43 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 825 av 1201

Tråd: Skogen Performance 242`n 2JZ-GTE 542hk og 690nm1,4bar på hjul :)

  1. #801
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Kjenner til problemet viktigste er at man koser seg med bil prosjekt, at ikke det blir stress og mas, da blir man lei.
    Blir bra når du får den ferdig nå


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. Takk volvobrage, Moseby Racing takket for denne posten
  3. #802
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2010
    Sted
    bjørkelangen
    Innlegg
    438
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Moseby Racing Vis post
    det sitter jo sveit sånn at eksosen går rett ut av wg og rett ned i downpipen der dp går rett ned mot bakken..hvordan kan det da bli mottrykk? kan henne det ser litt rart ut på bildet!? men fint at du spør da holder jeg meg litt mer våken også!hehe

    har fått montert de nye lengre røra på bærearmene foran for myye mer camber og montert comp brake pedalboks kan se om jeg får lagt ut no bilder i løpet av kvelden har også laget ferdig braket til d2 calipera.og laget fester til fuelrailen
    her har faktisk kohler helt rett ang Wg plassering den må flyttes, prata med christer på PBC om detta når vi bremsa 242 til hans, kan ikke ha WG inn i DP i første yttersving på røret for alt trykket ut fra vifta legger seg i ytter kant av svingen grunnet hastigheten på eksos(spesielt på motorer med høyt volum som produserer mye eksos) klarer ikke og få ut eksos fra wg den vil da slippe ut i (puljer) da det kommer trykk begge veier og du vil få en ustabil ladekurve. så anbefaler deg og flytte den, christer hadde vært borti det flere ganger og spesilt på motorer med mer volum, blant annet på sin egen m50b28

  4. #803
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2010
    Sted
    bjørkelangen
    Innlegg
    438
    Antall takk

    Standard

    WG skal helst sitte rett inn i røret før svingen i dp eller etter kan også sitte i "innersving" da alt eksos blir trykket ut i yterkant

  5. #804
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Haugen Vis post
    WG skal helst sitte rett inn i røret før svingen i dp eller etter kan også sitte i "innersving" da alt eksos blir trykket ut i yterkant
    eller helst på en rak bit rør der hastigheten er nogenlunde jevnt høy også på en "blendene" måte... da får WG faktisk drahjelp... mere trykkfall over ventilen gir for mindre sjangs for dårlig sensing og flukturering... derfor også mekaniske dubbeditter som jobber med nesten likt trykk på begge sider har en innebygd og kalibrert lekkasje
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  6. #805
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. feb. 2011
    Sted
    Andebu
    Innlegg
    110
    Antall takk

    Standard

    Fin kombinasjon, liten bil med stor motor, kommer til å bli rått! Gleder meg til og se det ferdig resultatet!
    X-Volvo 740GL (84) Solgt---X-Nissan Patrol 3.3TD (88) Solgt -- X-Mercedes w124 300DT (93) Solgt
    X-Volvo 745GL (88) Solgt---X-BMW 520i Touring (94) Solgt-----Mercedes w202 200 (94)
    X-Volvo 945GL (91) Vraket-X-Nissan Patrol 2.8 TD (91) Solgt---Mercedes w202t 200 (98)
    X-Volvo 945FK (96)Solgt----X-Volvo 740GL (90) Solgt

  7. #806
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    da er det mange rundt om kring som har tull med kurven da for 90% av bila på gatebil jeg så på hadde plasert likt som meg men kan flytte den jeg ikke noe problem det!hehe har sveise app så det tar ikke lange tiden


    Devil 3344: har trua på at det kan bli moro selv også når den blir klar...kommer nok til og bruke litt tid på og venne meg til og kjøre den
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  8. #807
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Moseby Racing Vis post
    da er det mange rundt om kring som har tull med kurven da for 90% av bila på gatebil jeg så på hadde plasert likt som meg men kan flytte den jeg ikke noe problem det!hehe har sveise app så det tar ikke lange tiden


    Devil 3344: har trua på at det kan bli moro selv også når den blir klar...kommer nok til og bruke litt tid på og venne meg til og kjøre den
    Vel når du først nevner det så er det kun YDERST FÅ på Gatebil som faktisk har et bra register De fleste har ketchup så det holder og har effektkurver som en spiker på høykant... går som "bestemors fiesta" til 4500rpm-ish og kun spøler resten opp til 7000 også er det tomt...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  9. #808
    Registrerte brukere Sparco411 sin avatar
    Medlem siden
    10. sep. 2011
    Innlegg
    427
    Antall takk

    Standard

    helt riktig det flyfaen sier! ingen som satser på ordentlig register utenom aasbø osv! som har en helt jææævelig rå kurve! Kenneth som jeg skrur for, har en 3 liter 2jz motor med en gt40 snurre! og det er så mye lagg at det er ikke morsomt en gang, greit nok at han har et rått innsug, rått grenrør! alt er av det råeste liksom! den produserer 850whp og 950nm , men turboen og grenrøret kræsjer med hverandre vil nå jeg tro, man kan riktig nok kjøre med noe som heter antilag, men det vil jo korte ned levetiden på motoren din betraktelig! så jeg ville satsa litt på og kopiere oppsettet til aasbø, med en COMP turbo! flere og flere som går over til det, eller en gtx serie ifra garrett!
    Hold Stumt !!

  10. #809
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    kommer nok til og få et ganske bra register med det oppsettet jeg har valgt..alt er gjort for og få trykk så tidlig som mulig jeg hater lagg
    har satt på en turbo som ikke er noe kjempe i forhold til mange andre som kjører 2jz... virker som folk bare skal ha en mega turbo og tusen hk uten og tenke på alt annet.bil skal jo være kjørbar også liksom
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  11. Takk Devil3344, Njål Nilssen takket for denne posten
  12. #810
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2010
    Sted
    bjørkelangen
    Innlegg
    438
    Antall takk

    Standard

    tror den turboen du har blir helt sjef, skulle vært litt mer sheriff og kjørt kulelagra

  13. #811
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    det kulelageret var litt for dyrt syns jeg får nok spola med den jeg har nå også! hehe
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  14. #812
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sparco411 Vis post
    helt riktig det flyfaen sier! ingen som satser på ordentlig register utenom aasbø osv! som har en helt jææævelig rå kurve! Kenneth som jeg skrur for, har en 3 liter 2jz motor med en gt40 snurre! og det er så mye lagg at det er ikke morsomt en gang, greit nok at han har et rått innsug, rått grenrør! alt er av det råeste liksom! den produserer 850whp og 950nm , men turboen og grenrøret kræsjer med hverandre vil nå jeg tro, man kan riktig nok kjøre med noe som heter antilag, men det vil jo korte ned levetiden på motoren din betraktelig! så jeg ville satsa litt på og kopiere oppsettet til aasbø, med en COMP turbo! flere og flere som går over til det, eller en gtx serie ifra garrett!
    Alt av det råeste er somregel en heller dårlig oppskrift, for er nødvendigvis ikke de delene som funker best sammen, og alt for mange går den lette veien med å overkamme motorene noe helt jævlig for å kompensere for dårlig preppa topp, da går også spool til H uanset hvor bra resten er, når man må ha kammer som holder åpent i "et halvt år". bedre men en motor som puster bra selv og som trenger mindre "tid" på å fylle seg, som nødvendigvis gjør at kammer med lavere durasjon kan benyttes for ellers samme effekten

    Lurer på hvem som har bygget motoren til Aasbø jeg Vet i alle fall at den vedkommende ikke får den credsen han burdte.
    Sist endret av Njål Nilssen; 12/08/12 kl 20:04
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  15. #813
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    er det ikke en som heter bjørn på SWR som har bygget motoren til aasbø? mener jeg har lest noe om det......


    Flyfaen: man får jo faktisk bedre bunn drag med orinal kammene har jeg sett på flere bremse pappirer.klart man får litt mer i toppen med litt grommere kammer men spørs jo hva man liker...
    og bygge en bra motor er faktisk ikke så lett som folk trur... de fleste trur dem kan lese på nett og kjøpe alt det grommeste så blir motoren dems automatisk helt værst! hadde det vært så lett så hadde nok flere drevet med motor bygging på heltid..
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  16. #814
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Moseby Racing Vis post
    er det ikke en som heter bjørn på SWR som har bygget motoren til aasbø? mener jeg har lest noe om det......


    Flyfaen: man får jo faktisk bedre bunn drag med orinal kammene har jeg sett på flere bremse pappirer.klart man får litt mer i toppen med litt grommere kammer men spørs jo hva man liker...
    og bygge en bra motor er faktisk ikke så lett som folk trur... de fleste trur dem kan lese på nett og kjøpe alt det grommeste så blir motoren dems automatisk helt værst! hadde det vært så lett så hadde nok flere drevet med motor bygging på heltid..
    Stemmer nok det ja

    Jupp, det jeg mente er at med en bra preppa topp så vil kammer som kanpt er noe hvassere enn originalt gi bedre respons UTEN at det går noe dårligere lengre opp heller blir som å ha en motor som har originalkam på bunn, men fortsatt mot toppen av registeret går som en med mye villere kam, med mindre EGT på kjøpet
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  17. #815
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    blir spennende aa se aassen a blir nedover sletta naar du skal kjore fort hehe, min har halvparten saa mye camber og vingler som ei gammal hone uten hue naar jeg nermer meg 200+.

  18. #816
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    må kjøre fort og sidelengs da! får se har jo muligheten til og bytte det ene røret på armen så jfår jeg normale hjulvinklerigjen! hehe
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  19. #817
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Teigen Vis post
    blir spennende aa se aassen a blir nedover sletta naar du skal kjore fort hehe, min har halvparten saa mye camber og vingler som ei gammal hone uten hue naar jeg nermer meg 200+.
    prøv å gi den mere caster da (bikke tårna bakover inn mot bilen)...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  20. #818
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Skogen Performance 242`n 2JZ-GTE

    Har du noen enkle garasje triks for å sjekke at man har lik camber på begge sider? hvor mange grader negativ camber har du her nå? Bilde av den når den står på egne ben?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  21. #819
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    tja, pettern har ordentlig apparaturer om du e ri nærheten av oss, ellers funker jo alltids et vater med grademåler for å være innafor sånn ca :P

  22. #820
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    hvet ikke hvor mange grader det er på nå men 4-5grader negativ camber tenker jeg... har ingen bilder av bilen på hjula men snrt kommer det bilder.jeg har også ganske mye mer caster enn orginalt også for og bedre selvoppretninga!
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  23. #821
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Moseby Racing Vis post
    hvet ikke hvor mange grader det er på nå men 4-5grader negativ camber tenker jeg... har ingen bilder av bilen på hjula men snrt kommer det bilder.jeg har også ganske mye mer caster enn orginalt også for og bedre selvoppretninga!
    er også strengt talt NØDVENDIG for at ikke hjula skal helle feil vei ved sving... du vil IKKE ha gråtassvinkler på hjula når du legger hardt over
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  24. #822
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Moseby Racing Vis post
    hvet ikke hvor mange grader det er på nå men 4-5grader negativ camber tenker jeg... har ingen bilder av bilen på hjula men snrt kommer det bilder.jeg har også ganske mye mer caster enn orginalt også for og bedre selvoppretninga!
    Men siden du har såpass "ekstrem" camber... Hvor mye forventer du egentlig at bilen skal krenge?
    Poenget er jo å ha maksimal kontaktflate mellom dekk og underlag i sving ved høy hastighet.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  25. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  26. #823
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    VCCN medlemsnummer
    1183
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Hehe må le litt av detta. Tenk så kjedelig hvis alle skal bygge ''nesten'' likt? Er arti å prøve ut litt å ikke gå samma vei som alle andre! Syntes detta blir veldig kult og bra! Gleder meg til å se den her i aksjon.
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  27. #824
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Men siden du har såpass "ekstrem" camber... Hvor mye forventer du egentlig at bilen skal krenge?
    Poenget er jo å ha maksimal kontaktflate mellom dekk og underlag i sving ved høy hastighet.
    Jupp -1,5 til -2 grader er nok til å kompansere for Volvos elendige geometri, spesielt når man har stiv bil som ikke krenger så mye, er den stiv og ikke vugger så får aldri hjulet bevegd seg nokk oppover til at det blir en OK camber, da må man putte på litt, men 4-5 grader blir nesten litt mere "stance" opplegg, gir nødvendigvis ikke noe bedre grep, og desto dårligere bremsekraft.
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  28. #825
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    bilen min er jo myk som en jynge hest :P !!! trur jeg kommer til og kjøre på rundt 4 grder negativ camber.at jeg har lagt den enda mer ut nå er for at det ser gromt t når man kommer inn i verkstedet.....hehe har jo et hav av justeringsmligheter også så kommer nok til og få justert bilen akkurat sånn jeg vill ha den og da kan det væra det samma hva andre mener er jeg som bygger bil til meg og mitt bruk kjedelig vist ingen prøvde og teste ut og "feile" litt
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  29. Takk Frigstad Racing takket for denne posten
Side 33 av 49 FørstFørst ... 23 31 32 33 34 35 43 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •