Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  298
Side 19 av 65 FørstFørst ... 9 17 18 19 20 21 29 ... SisteSiste
Viser resultater 451 til 475 av 1612

Tråd: Øygard sin Volvo 242 L 77-mod. og 87 245 jubileumsmodell

Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Antall takk

Standard

Eg har alltid likt den fargen på 240
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Antall takk

Standard

Må snart få lakkert frontleppa eg har liggande og setta ho på 242en. Eg blir lika overraska kvar gong eg prøver, over kor mykje finare bilen blir.

Svart-kvittbilde for at det ikkje skal visa so godt at ho har feil farge.

Og so har eg lakkert to stålfelgar. Eg brukte biltemafelglakk. Eg har litt dårleg erfaring med lakk frå biltema, so eg tok dei medminst rust, og prøvde å ikkje pussa heilt ned il metallet. Dei vart no finare enn dei var. Sjølv om dei ikkje var so rusta, var dei ganske stygge, det hjelpte ikkje at han fyren som hadde 245en før hadde brukt maling til å merka HB og VB

Tok først nåken plassar med stålkost på drillen, so gjekk eg over med sandpapir.
    Grunning

Og lakk

Tok litt klarlakk til slutt.

So på bilen

Syns det vart bra Ikkje 100%, men i alle fall ei klar forbedring.

77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Antall takk

Standard

Visst nok typisk svakt punkt at metallet bakerst innenfor støtfangeren ruster.

Tildekkede bakre sideruter er, på godt eller vondt, tidstypisk trekk som kom med den nye "varebilordningen" i 1986 - reglene ble justert få år senere.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Antall takk

Standard

Ja, det er nok det mest rusta på denne bilen i alle fall, men som sagt fekk me kappa det av den kvite
    Kva reglar? Var det reglar om at det måtte vera sånn? no veit me ikkje heilt kva bilen skal brukast til enno, so dei kjem nok ikkje til å bli bytta ut med glas før me veit det.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Antall takk

Standard

Det kom nye regler for varebiler fra 1. april 86. Det var da de grønne skiltene kom og dessuten en striks standard for skillevegg og en regel om at en viss del av bakre sidevinduer skulle være tildekket. Det lå vel delvis noe praktisk i dette, men sikkert også det underliggende prinsipp at varebiler skulle gjøres synlig mindre attraktive enn tilsvarende personbilutgave (stasjonsvogn), i de mange tilfeller hvor det var aktuelt - som f eks Volvo 245...

Det med manglende sidevinduer gikk litt ut over sikten og dermed i verste fall sikkerheten, så da ble regelen noe justert senere. Jeg er ikke sikker på nøyaktig hvordan regelen ble endret (og når), men det innebar vel i praksis i hvert fall at typiske kassebiler som Toyota HiAce og VW Transporter i varebilversjon fortsatt hadde tildekkede bakre sidevinduer, mens varebilversjonene av stasjonsvogner som Volvo 240 (senere 940), MB osv fikk ha vanlige sidevinduer igjen.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

6. Takk Øygard takket for denne posten
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Antall takk

Standard

Det var nytt for meg, men det er jo greit å veta
    Eg har merka at det går litt ut over sikten når eg ryggar ja, men ikkje so gale. Og det eg ikkje ser gjennom siderutene (stålplatene) bak, ser eg jo i sidespeglane.
    Det er jo litt praktisk viss me skal frakte mykje saker og ting i bilen, at dei platene som er der no ikkje kan knusa sånn som eit vindu kan. Men som sagt kjem det litt an på kva han skal brukast til, først skal han settast i tand og EU-godkjennast.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

Registrerte brukere Naturchips sin avatar
    Medlem siden
    25. mars 2012
    Sted
    Fyllingsdalen, Bergen
    Antall takk

Standard

Du skal vel ikke være interessert i å selge deler som du plukket av fra den hvite?

Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Antall takk

Standard

Jo, eg har nåken delar, ja. Kva er du intressert i då?
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

Registrerte brukere Naturchips sin avatar
    Medlem siden
    25. mars 2012
    Sted
    Fyllingsdalen, Bergen
    Antall takk

Standard

Tenke på blinklys venstre foran, kanskje noen lister? Stoler vis du har det? Fjærer bak
    Har sedan jeg da, så vet ikke hvor mye som går overens.
    Bestemor bor på Fusa, så er ikke lange veien bort vis jeg først er der

Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Antall takk

Standard

Fek varsel om avskilting av dieselbilen i går på grunn av:

Ikkje UE-godkjent
    Ikkje betalt omregistrering
    Ikkje ansvarsforsikring.

Bilen er eit prosjekt og blir ikkje brukt, men eg har ikkje lyst å avskilta han, for me vil prøva å få han godkjent til vinteren sånn at han kan brukast, og vil ikkje få sånne stygge nye skilt.
    Men eg risikerar vel ikkje at dei kjem heim til meg for å ta skilta? Det er vel berre viss me brukar bilen og kjem i kontroll den kan bli avskilta?

Eg har aldri høyrt om at dei kjem heim til folk for å ta skilta? Ein eg kjenner har kjørt med ikkje EU-godkjent bil i 6 år no og den har skilt enno.

Eg har som sagt ikkje tenkt å bruka bilen før alt detta er fiksa Å kjøra utan ansvarsforsikring er det dommaste det går an å gjera med bil.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Fek varsel om avskilting av dieselbilen i går på grunn av:

Ikkje UE-godkjent
    Ikkje betalt omregistrering
    Ikkje ansvarsforsikring.

Bilen er eit prosjekt og blir ikkje brukt, men eg har ikkje lyst å avskilta han, for me vil prøva å få han godkjent til vinteren sånn at han kan brukast, og vil ikkje få sånne stygge nye skilt.
    Men eg risikerar vel ikkje at dei kjem heim til meg for å ta skilta? Det er vel berre viss me brukar bilen og kjem i kontroll den kan bli avskilta?

Eg har aldri høyrt om at dei kjem heim til folk for å ta skilta? Ein eg kjenner har kjørt med ikkje EU-godkjent bil i 6 år no og den har skilt enno.

Eg har som sagt ikkje tenkt å bruka bilen før alt detta er fiksa Å kjøra utan ansvarsforsikring er det dommaste det går an å gjera med bil.
    Dei kjem ikkje heim til deg og klippe skilta, det er bare viss du viser deg offentlig at du vil bli halshugd og bilen vil bli avskilta Søskenbarnet mitt har ein 244 som sku ha vore på kontroll for lengesida, men den har stått med skilta lenge nå uten at noko har skjedd.
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

13. Takk Øygard takket for denne posten
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Antall takk

Standard

kommer ann på humøret til BT eller Tollerene det

Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Antall takk

Standard

kan vel risikere at de kommer hjem til deg grunnet ikke betalt omreg. og forsikring.. og omreggen får du purringe på om den ikke betales eller skilt leveres inn...
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Antall takk

Standard

Mi vogn har nå stått i to år med skiltene på, skulle vært på Eu i løpet av mars 2010. Har forsikring på den. Ingen problem sålangt hvertfall. Bilen blir ikke brukt og står i garasjen.

Så hadde ikke ofra det en tanke... Evt så oppbevarer de jo de "gamle" skiltene i 6mnd på stasjonen, så kan du jo se selv.
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Antall takk

Standard

Hvorfor ikke bare dra å levere inn skiltene? Da slipper du å få masse brev i Posten, du slipper å tegne forsikring og du slipper å betale omreg nå med en gang. Du kan oppbevare skiltene så lenge du vil, så lenge du ringer hver 6 mnd og fornyer det. Men det er vel ingen krise om de makulerer skiltene heller. Omregavgiften får du purregebyr på, og den går til innkasso om du lar skiltene stå på bilen uten å omregistrere.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

18. Takk ovlov86 takket for denne posten
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Antall takk

Standard

Då tenker eg at me betalar omregistreringa i alle fall, og satsar på å få bilen godkjen i løpet av hausten. Då blir bilen sikkert tatt i bruk og då blir han sikkert forsikra Men me må få betalt den omregistreringa då. Men viss dei tar vare på skilta kan me jo lika godt levera dei inn og so ringa ein gong i halvåret Me får diskutera det litt.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Antall takk

Standard

Da har du jo uansett frem til feb, og hvis de skulle makulere dem koster det 140,- for et nytt sett, og det er bedre det enn 1200,- i påskiltningsgebyr fordi de tok de gamle.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Antall takk

Standard

er 11 mnd man kan oppbevare skilt purregebur på omreg?? aldri jeg fått. kunn fått nue brev om å betale omreg, men prisen økte aldri
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)

nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Da har du jo uansett frem til feb, og hvis de skulle makulere dem koster det 140,- for et nytt sett, og det er bedre det enn 1200,- i påskiltningsgebyr fordi de tok de gamle.
    Ja, det er absolutt bere ja, men då får eg jo berre sånne stygge nymotens skilt i alle regnbuens fargar Men ja, eg vil heller levera inn skilta frivillig enn at politiet kjem og hentar dei. Kva må eg betala for å få skilta ut gjen bortsett frå omregistreringsavgift viss eg leverar dei inn frivillig?

Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    er 11 mnd man kan oppbevare skilt purregebur på omreg?? aldri jeg fått. kunn fått nue brev om å betale omreg, men prisen økte aldri
    Kva meinar du? Vil ikkje biltrangsynet oppbevara skilta meir enn 11 mnd sjølv om eg seier at dei ikkje må hiva dei i bosset?

Det å ikkje betala avgifter har du erfaring med ja

et er no fint viss det ikkje er nåke purregebyr, men ein kan aldri veta med dessa folka dar, so det er best å ikkje ta nåken sjangsar

Ein heilt an ting eg lurer på:
    Eg fekk plutseleg den geniale ideen å kjøpa eit sånt universalt bensinfilter til 242en, sånn at eg berre kuttar ein bensinslange og sette filteret mellom der Men eg veit ikkje om det er nødvendig, og so er det sikkert litt motstand i eit sånt filter, og det røyner vel litt på bensinpumpa?
    eller kva seier ekspertane? Vil dåke anbefala å kjøpa eit sånt filter, eller er det berre tull og tøys?
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Antall takk

Standard

behold de game skilta!nye skilt på veteranbil ser bare tett ut etter min mening iallfall.angående bensinfilter funker det fint med ett universalt,bare sette det mellom pumpe og forgassar
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

24. Takk Øygard takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Ja, det er absolutt bere ja, men då får eg jo berre sånne stygge nymotens skilt i alle regnbuens fargar Men ja, eg vil heller levera inn skilta frivillig enn at politiet kjem og hentar dei. Kva må eg betala for å få skilta ut gjen bortsett frå omregistreringsavgift viss eg leverar dei inn frivillig?

*for å få ut innleverte skilt må du ikke betale annet enn omreg måjo seff ha forsikring og godkjent bli da. 140kr viss skiltene er makulerte..

Kva meinar du? Vil ikkje biltrangsynet oppbevara skilta meir enn 11 mnd sjølv om eg seier at dei ikkje må hiva dei i bosset?

*nei, men kan velge mellom 6 og 11mnd. vertfal det jeg fikk beskjed om da jeg leverte inn skilta på van her for en liten stund siden står forsåvit på den "kviteringa" man får hos BT når man levere inn skilt og ber dem om å oppbevare

Det å ikkje betala avgifter har du erfaring med ja

*gidder jo ikke betale for no som ikke er i bruk

et er no fint viss det ikkje er nåke purregebyr, men ein kan aldri veta med dessa folka dar, so det er best å ikkje ta nåken sjangsar

*hehe, sant nok man vet aldri med di dærre men var vertfal ikke purrgebyr da jeg venta lenge med omreg sist ..

Ein heilt an ting eg lurer på:
    Eg fekk plutseleg den geniale ideen å kjøpa eit sånt universalt bensinfilter til 242en, sånn at eg berre kuttar ein bensinslange og sette filteret mellom der Men eg veit ikkje om det er nødvendig, og so er det sikkert litt motstand i eit sånt filter, og det røyner vel litt på bensinpumpa?
    eller kva seier ekspertane? Vil dåke anbefala å kjøpa eit sånt filter, eller er det berre tull og tøys?
    *et slikt filter er ikke så dumt nei har altid satt det på slange mellom pumpe og gasser

edit: skjedde vist no rart med hele svaret mitt her
    Sist endret av Jan-Einar Jenssen; 02/08/12 kl 02:54
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)

nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Antall takk

Standard

Du må ikkje finne på å sette på filter! Du øydelegg jo heile bilen og dens verdi, da det ikkje er orginalt!
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

27. Takk ovlov86, volvobrage, Øygard, Dieselsmoke takket for denne posten
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    behold de game skilta!nye skilt på veteranbil ser bare tett ut etter min mening iallfall.angående bensinfilter funker det fint med ett universalt,bare sette det mellom pumpe og forgassar
    Nye skilt er ikkje aktuelt nei, det ser jo ikkje ut i måneskin Spesielt ikkje på gamle bilar. Det er jo 245en det er snakk om å avskilta, på 242en er alt påstell sånn sett

Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Du må ikkje finne på å sette på filter! Du øydelegg jo heile bilen og dens verdi, da det ikkje er orginalt!
    Oi! Det gløymte eg Det er jo skandale å kjøpa uoriginalt bensinfilter, ja. Då blir ikkje det aktuelt!
    Neida, eg berre tulla. Sånne småting må no vera lov
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    *et slikt filter er ikke så dumt nei har altid satt det på slange mellom pumpe og gasser
    Då trur eg kanskje eg ska gjera det Det er sikkert ikkje so mykje motstand i eit sånt filter.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

30. Takk Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    behold de game skilta!nye skilt på veteranbil ser bare tett ut etter min mening iallfall.
    En 86 mod er fortsatt ingen veteranbl. Du kan uansett kjøpe nye grønne gamle skilter hos f. eks lator.. Ja, de koster litt, men skal man holde på med bil må en bare innstille seg på at det koster noen kroner. Spes når man ikke kan ha det statens vegvesen tilbyr billig.

Forresten Øygard, så tenker jeg at det er du som er "Volvomannen" som driver å kommenterer på Broom.no?

Sitat Opprinnelig postet av Volvomannen
    Flott bil, som har blitt veldig fin! Ta godt vare på han og hald han original, veteranbilar skal vera heilt originale.
    Sist endret av Daniel V; 12/08/12 kl 15:02

32. Takk The Bear, volvobrage, Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
Side 19 av 65 FørstFørst ... 9 17 18 19 20 21 29 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 107
    Siste post: 20/12/17, 00:00

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine