Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 48 av 176 FørstFørst ... 38 46 47 48 49 50 58 98 148 ... SisteSiste
Viser resultater 1.176 til 1.200 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #1176
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Motivasjonen kom helt plutselig litt før dag.
    Jeg freste nedpå BCB og kjøpte ny pumpe i dag.
    Også reiste jeg i verkstedet for å laste av 242'n og pakke ut av bilen.

    Mr. Nilsen stakk innom, også sto vi å jugde litt, også sier jeg at det hadde jo vært morro å satt på ny vannpumpe og radiator.. Bare for å prøve.
    Også stikker Nilsen inn å henter verktøy og begynner å skru
    Så var det bare å henge i stroppen sjøl, så jeg stikker jeg i brutter'n sin 242 og rapper radiatoren slik at vi får prøvd den.

    Var på tema'n å kjøpte mere frostveske (konsentrat) og kjøpte samtidig radiatorrens og helte på dette.
    Skuffelsen var vel ikke stor da vi fant ut at den over snittet varm og ikke funka. Men hadde jo ett lite håp.
    Stakk i verkstedet igjen og tok ut termostaten.
    Vi tappa den for vann og helte på ny runde med rens og kjørte en runde.
    Den ble fortsatt shitvarm.

    Da var det bare å kjøre bilen inn og sjekke om det var ett slipesett i hylla. Det var det. Og da begynte vi å skru for å ta av toppen
    Toppakningen var ikke helt best. Den var rett og slett litt sliten mellom 4'ern og vannkanalen mot innsuget.
    Så da blir det klemme på en ny en i mårra og prøve igjen.

    Og sånn står bilen nå. Klokka ble litt mye, også skal jeg prøve å holde "normal" døgnrytme i ferien, hehe.
    Så blir det å fikse småting i mårra som ny bandasje blant annet. Bruker litt lenger tid enn jeg tenkte (tenkte bare å sette den sammen igjen) Men da blir grenrøret og DP'n happy igjen.

    Det er bare å takke Mr. Nilsen for i dag
    Så da håper jeg på samme motivasjonsboost i mårra å
    Også får jeg håpe på vi får skrudd sammen bilen i mårra å sjekka om det er pakningen som gjorde alt.

    Nå blir det ratt kjøring til helga Da må jeg få brent av noen dekk som plaster på såret for at jeg ikke fikk kjørt altfor mye på Rudskogen.

    Nilsen i gang med å bytte pumpe.


    242'n til brutter'n


    Nilsen i gang




    Sånn ser det ut der nedi


    Pakningen er litt lei seg her ser det ut som


    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  2. #1177
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Men jeg har også rimligere triks i ermet så ingen problem
    Da må du dele I hvertfall med meg når jeg skal ha mere pulver. Hehe
    Those who care share har jeg lært

    Det kan jo bli noe mere heftig under huven etterhvert, men syns jeg må få kjørt litt hardt med det først
    Fikk jo kjørt mye i vinter, men i sommer har jeg måtte avbryte 3 av 4 treff jeg har stilt på pga motorproblemer.
    Håper ting løser seg nå og at motoren går ut sesongen.
    Sist endret av Zeeker; 27/07/12 kl 12:36
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  3. #1178
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Men nå ser jeg jo hva problemet ditt har vært og det er toppakningen. Det som mest sannsynlig har tatt livet av den er tenningsbank så du må få mer kjøling til sylinder 3 og 4. GrA modifiseringa og en 70 eller 80 termostat. Videre så ta å mål ut hvor mye squish du har. Koster ikke skjorta å dekke blokka. Litt modding i forbrenningsrommet hjelper på både flow og ikke minst mot tenningsbank, men håpløst å forklare uten toppen foran meg så da må du komme nedover . Når du monterer ny toppakning så bruk i det minste stumme bolter og dra de til 125Nm. Åssen grenrør (lengde, dimensjon) og wg har du? Til og med det sure orginal innsuget kan forbedres. Du kan få låne et jeg har modda
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  4. #1179
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Men nå ser jeg jo hva problemet ditt har vært og det er toppakningen. Det som mest sannsynlig har tatt livet av den er tenningsbank så du må få mer kjøling til sylinder 3 og 4. GrA modifiseringa og en 70 eller 80 termostat. Videre så ta å mål ut hvor mye squish du har. Koster ikke skjorta å dekke blokka. Litt modding i forbrenningsrommet hjelper på både flow og ikke minst mot tenningsbank, men håpløst å forklare uten toppen foran meg så da må du komme nedover . Når du monterer ny toppakning så bruk i det minste stumme bolter og dra de til 125Nm. Åssen grenrør (lengde, dimensjon) og wg har du? Til og med det sure orginal innsuget kan forbedres. Du kan få låne et jeg har modda Og til slutt: bruk skikkelig toppakning (gul eller felpro).
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  5. #1180
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Glemte at du kan justere kammen litt, men da må jeg vite hvor mye baktrykk du hadde på bremsinga
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  6. #1181
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Men nå ser jeg jo hva problemet ditt har vært og det er toppakningen. Det som mest sannsynlig har tatt livet av den er tenningsbank så du må få mer kjøling til sylinder 3 og 4. GrA modifiseringa og en 70 eller 80 termostat. Videre så ta å mål ut hvor mye squish du har. Koster ikke skjorta å dekke blokka. Litt modding i forbrenningsrommet hjelper på både flow og ikke minst mot tenningsbank, men håpløst å forklare uten toppen foran meg så da må du komme nedover . Når du monterer ny toppakning så bruk i det minste stumme bolter og dra de til 125Nm. Åssen grenrør (lengde, dimensjon) og wg har du? Til og med det sure orginal innsuget kan forbedres. Du kan få låne et jeg har modda Og til slutt: bruk skikkelig toppakning (gul eller felpro).
    Hvis det har vært bank som har drept den så levde pakningen på lånt tid i benken?.
    Han hørte ikke mere bank i benken når'n var ferdig så det burde vel gå bra. Håper da virkelig det, hehe

    Men ang pakning og bolter.
    Hva slangs gjenger er på det på bolta? jeg kan vel egentlig ta med meg en bolt å. Hehe.
    Og må jeg gjøre noe annet hvis jeg monterer vanlige 12.9 bolter?

    Er det helt dødsdømt å fortsette å bruke original pakning?

    Og hvordan måler man squish ?
    Alt er originalt hos meg med standard toppakning. Bortsett fra rådene
    Eller er det forskjellig squish på forskjellige motoren selv om ting er likt?

    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Glemte at du kan justere kammen litt, men da må jeg vite hvor mye baktrykk du hadde på bremsinga
    Baktrykk fikk jeg ikke målt :(
    Må få sveist inn en nippel i grenrøret en dag. Men ikke i mårra
    Sist endret av Zeeker; 24/07/12 kl 03:34
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  7. #1182
    Registrerte brukere Mr. Nilsen sin avatar
    Medlem siden
    30. mai 2010
    Sted
    Verdens navle, Brumunddal
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard

    Vært en bra dag det her. Fått gjort litt fornuftige ting. så får vi se om vi ikke greier å være flinke gutter i mårra også, hehe.
    Volvo 242 79' model T6 fullblodsræser prosjekt
    Vw T5 08' model bruksbil/trekkvogn

  8. #1183
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Ikke vanskelig å skjønne hvorfor det spruta vann av denna.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  9. #1184
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Hvis det har vært bank som har drept den så levde pakningen på lånt tid i benken?.
    Han hørte ikke mere bank i benken når'n var ferdig så det burde vel gå bra. Håper da virkelig det, hehe

    Men ang pakning og bolter.
    Hva slangs gjenger er på det på bolta? jeg kan vel egentlig ta med meg en bolt å. Hehe.
    Og må jeg gjøre noe annet hvis jeg monterer vanlige 12.9 bolter?

    Er det helt dødsdømt å fortsette å bruke original pakning?

    Og hvordan måler man squish ?
    Alt er originalt hos meg med standard toppakning. Bortsett fra rådene
    Eller er det forskjellig squish på forskjellige motoren selv om ting er likt?



    Baktrykk fikk jeg ikke målt :(
    Må få sveist inn en nippel i grenrøret en dag. Men ikke i mårra
    Litt bank kan du få når som helst og spesielt når bilen blir belastet hardt som den blir på rudskogen med mye varme og sånt og ikke alltid lett å oppdage heller med det vanlige øret, untatt skikkelig bank selvfølgelig. Jeg ville ha gjort littt endringer på timing og topplokk for å ha mer å gå på. Ang squish: hvis du måler avstanden fra stempeltopp til toppdekket så er mye gjort. Bruk noe nøyaktig å måle med. Hver tiendel teller.. Kan variere litt fra blokk til blokk ja. Felpro pakning er orginal pakning men med best kvalitet. Plan over toppen samtidig som du dekker blokka så er du sikker på at alt er 100.
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  10. #1185
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Også får jeg håpe på vi får skrudd sammen bilen i mårra å sjekka om det er pakningen som gjorde alt.

    Nå blir det ratt kjøring til helga Da må jeg få brent av noen dekk som plaster på såret for at jeg ikke fikk kjørt altfor mye på Rudskogen.
    Anbefaler at du vurderer å gjøre det samme som er gjort her:

    http://www.overboostracing.se/foreta...kategori_id=13


    http://www.topplocksverkstan.se/


    ALT er bedre enn slik du har det nå så det er ikke nødvendig å gjøre vitenskap utav det nå når du har det travelt.

    Det tar ikke mer enn ca. 60 min og sjansene for at motoren holder øker dramatisk.
    Høyere effekt er tilleggsbonus.
    Sist endret av Batland; 24/07/12 kl 18:35

  11. #1186
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Bra med litt pågangsmot til tider Godt at du har kompiser som drar igang

    Blir nok til at du finner ut av problemene etterhvert
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  12. #1187
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    Er ikke helt med, men hva er fordelen med det du la ut bilder av Batland? Spør for og lære

  13. #1188
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da har det blitt skrudd en hel del igjen. Og flere feil ble avdekket og reparert.
    Det var sprekk i grenrøret mitt :( Det var på det ene røret som går til wastegate'n, helt inne ved collectoren. Ikke vet jeg når den har kommet heller. Den er nå sveist.
    Var hos Mr. Nilsen og prøveborra vannkanaler i en topp han hadde liggende. Mye smartere at vi ødelegger en topp hos han enn at meg
    Fikk borra 5 hull i toppen til vannkanaler i toppen min etterhvert i dag å (Gr.A)
    Bytta radiator
    Vært på shopping for å kjøpe bandasje og litt diverse småting. Fant ut at jeg kjøpte for lite bandasje så måtte kjøpe en rull til.
    Reist verden rundt etter pakningsguffe som tåler mer enn 300 grader. Det er det ingen som hadde. Noen kunne bestille noe men visste ikke hvor mye det tålte. (Wurth, Tess, Lunna, Scania)

    Har ikke fått gjort all verden i dag, men det har vært mye kjøring hit og dit, og mye juging Er godt det å.
    Det som gjenstår nå er turbo, DP, reimer & trykkrør.
    Må også handle nye plugger, olje & bolter til turboen i mårra.

    Og det er ikke for å være vrang og egen at jeg ikke gjør som dere sier.
    Jeg måtte skru litt før i dag og var ikke hjemme for å lese alt dere hadde skrevet.
    Og hvis det skal graves noe i toppen så skal noen andre få gjøre det. Som vet hva dem gjør hehe. Jeg hadde sikkert fått til, men kjett å drite på draget. Den toppen er ikke gratis.
    Også er jeg overbevist om toppakningen gikk på skogen av en eller annen teit årsak som at jeg glemte å lufte kjølesystemet skikkelig. Jeg vet ikke, men tror det.
    Pakningen har holdt så lenge og jeg har fortsatt litt trua på at den skal holde til effekten jeg kjører på.
    Jeg spanderte på nye originale bolter da hehe. Har trua på at de også skal holde.
    Det finner jeg ut utover sommeren/høsten
    Så får dere evt muligheten til å si "I told you so" litt utpå.

    Det som er gjort av mods nå er å borre opp ekstra hull til kjøling i toppen og 5'ern i vannpumpa

    Kjøpte meg visst ei blokk i dag å.


    Borring av vannkanaler


    Sprekk i grenrøret




    5'er i vannpumpa.


    Så langt kom jeg før det ble stopp pga noen bolter jeg skulle ha bytta som holder turboen.


    Ble nøgd med bandasjering av grenrøret. Biltema-bandasjen er bedre å drive med enn Torshov sin syns jeg.
    Sist endret av Zeeker; 27/07/12 kl 13:28 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  14. Takk Ola Moen, bakterius takket for denne posten
  15. #1189
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    hva er greian med 5'ern i vannpumpa
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  16. Takk bakterius takket for denne posten
  17. #1190
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    hva er greian med 5'ern i vannpumpa
    En eksakt korrekt forklaring må noen andre ta seg av. Jeg har bare fått med meg at det skal gi bedre kjøling lengre bak i toppen.
    Er visst et gammelt svensketriks.
    (Så nå mangler jeg bare at Bakterius finner ut hvor stor kjøleren sin er ) Da skal jeg bestille meg alu-cooler til vannet tenkte jeg. Hvis lommeboka er enig da.
    Sist endret av Zeeker; 27/07/12 kl 13:31 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  18. #1191
    Registrerte brukere Mr. Nilsen sin avatar
    Medlem siden
    30. mai 2010
    Sted
    Verdens navle, Brumunddal
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard

    En ting til vi kan legge til fra skruinga i dag er jo.. At idag så gikk toppakningen på riktige veien på første forsøk



    eller hva Zeeker? tihihihi
    Volvo 242 79' model T6 fullblodsræser prosjekt
    Vw T5 08' model bruksbil/trekkvogn

  19. Takk Ola Moen, Agrostar, The Sven takket for denne posten
  20. #1192
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Nå byne humoren å blir dårlig på Mr. Nilsen.
    Kan ikke huske at jeg har lagt den der feil.. Haha
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  21. #1193
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Effektive gutter
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  22. #1194
    Registrerte brukere Mr. Nilsen sin avatar
    Medlem siden
    30. mai 2010
    Sted
    Verdens navle, Brumunddal
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard

    Mobba deg litt i dag, er sant det. Lover og skjerpe meg til i mårra
    Volvo 242 79' model T6 fullblodsræser prosjekt
    Vw T5 08' model bruksbil/trekkvogn

  23. #1195
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Flinke karer ^^
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  24. #1196
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Nilsen Vis post
    Mobba deg litt i dag, er sant det. Lover og skjerpe meg til i mårra
    Haha.. tror jeg ikke noe på.
    Men så lenge humor'n er så dårlig så er det lov
    No hard feelings.

    Jeg får vel legge ut på handletur etter de siste tinga jeg mangler nå så vi får fyra bilen igjen.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  25. #1197
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    ja jeg er nå hvertfall spent

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  26. #1198
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da er dagen endt, og penga ikke tjent.. Har ferie
    Bilen er ferdig. Og testet. Og alt er funnet OK. Bortsett fra returpakningen på turboen (igjen)

    Alt starta bra i dag. Fikk gjort ei rundreise i distriktet å handla litt stuff.
    Det ble bolter som holder turboen, olje & plugger.

    Nilsen kom for å skru i dag å. Og vi fortsatte der i slapp i går og etter et par timer så var bilen klar til testing.
    Jeg fyra opp og syns motoren gikk litt rart, men kjørte den ut for å fylle vann. Og da sota den som pokker. Da hadde vi glemt å ha på MAP-sensoren. (slange fra innsuget inn til hjernen)
    Fiksa det. Og måtte børste reint noen plugger som var over hakket sotete.
    Fyrte opp, og den gikk bittelitt før den stoppa igjen. Da var alt dødt.

    Når jeg satte på tenninga første gangen så begynte vifta å gå og skjønte ikke helt hvorfor. Fant ut at det var ledningen fra sprutet som aktiverte den.
    Nappa ut ledningen for å forske litt, men hadde ikke pc'n der så jeg fikk ikke sjekka alle verdier med en gang. Så jeg hente den.
    IKKE la Nilsen koble ledninger.. hehe. (Der fikk du den..)
    Han drepte tempføleren min i toppen ved å bytte om på tomgangsregulatoren og tempføleren. Da gikk det 12V rett i tempføler'n. Det likte den ikke gitt, så den ble psyk.
    Men men,, Det er sinnsykt fort gjort :/ Så no hard feelings der
    Fikk bytte føleren like etterpå og motoren oppførte seg litt mere normalt

    Fikk testkjørt en hel del etterpå og tukta den like mye, hvis ikke mer enn her om dagen. Og tempen holder seg helt nydelig Det er sånn den skulle vært på Rudskogen :/
    Så nå er det bare å forske mere på den idiotiske returpakningen og glede seg til helga for da skal det brukes dekk

    Takk til Nilsen for all hjelp Har ikke vært vondt det.

    Prøve kaldere plugger.


    DP'n fikk ny bandasje i samme slengen som grenrøret. Den var litt sliten


    Også fikk den ny fludium å leske seg i


    Ferdig klar til testing. måtte bare rydde en hel del som vanlig


    Og her ett lite bilde av tempføleren som Nilsen tok livet av. Det var kort prosess, hehe.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  27. #1199
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Hehe Nydelig
    men ang turboen din. Sitter det ikke gjenger i returhølet i senterdelen? Da kunne du heller brukt ei AN kobling istedet for flens og pakning.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  28. #1200
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Det er ikke gjenger der nei :(
    Husker ikke hvor mye gods det er der heller, men mener at det ikke er så mye :/

    Jeg skal ta av den aluflensen som sitter der nå og ringe til en kompis som kanskje kan legge på litt sveis i ytterkant på flensen. Den har bare en kant på 2-3mm og det er ikke mye å klemme pakning på.
    Kan virke som den "klipper" pakningen. Den var i hvertfall tett en stund når jeg hadde på pakningsguffe fra Race-tema'n i tillegg.

    Jeg får se hva jeg gjør i mårra. Tett må det bli uansett
    Sist endret av Zeeker; 27/07/12 kl 13:34 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

Side 48 av 176 FørstFørst ... 38 46 47 48 49 50 58 98 148 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •